انتظار چیست؟

توضیح حکمت 75 نهج البلاغه:

انتظار چیست؟
انسان در انتظار است پس روز شماری می کند همراه با تلاش – توحید عبادت و عبودیت و بندگی و تقرب بخدا-
انسان در پرتو توحید دنبال عدالت است ؛که مهمترین ضرورت قیام موعود جهانی است برای رسیدن به عدالت توحیدی – یعنی جهان پر از عدل و عدالت شود.
انسان در عمر کوتاه و معدود خود سعی دارد مقام خلیفة اللهی را کسب نماید یعنی مظهر صفات خدا گردد. پس انسان صاحب ارزشهای متعالی هست و او باید این ارزشها را در عمر معدود و با انتظار و با اهداف شایسته به ثمر برساند و آن تکامل اوست . انسان با عمر معدود خود وظیفه دارد ؛ اندیشها و بینشها و گرایشهای خود را پرورش دهد در مسیر حق نه در راه باطل ، پس او با اندک عمر خود انتظار را در مسیر حق معنا کرده و به نتیجه رسانده است واین وظیفه شرعی و دینی و اخلاقی اوست.
اما یک نکته "قیام حضرت مهدی علیه السلام" زمانی رخ می دهد که سعید و شقی به نهایت کار خود رسیده باشد- یعنی هر چه این حرکت تاریخ –" انتظار" – به جلو برود هم شقی، شقی تر و هم سعید سعید تر می شود و چنین جامعه ای است که می تواند زمینه ساز قیام نهایی حق و باطل شود . نبرد نهایی حق و باطل بدست امام مهدی علیه السلام است – او آخرین حلقه از حلقه های مبارزات حق و باطل است که از آغاز جهان بر پا شده است و این همان انتظار و همان امداد غیبی خداوندی است که شامل جبهه اهل حق است – پس بکوشیم تا زمینۀ ظهور این امدادها از سوی خداوند فرا رسد .تو باید بتوانی این حکمت انتظار را در عمر معدود خود تعریف کنی ؛ به قول معروف در دنیا چکاره بودی – چه کردی ! چه اهدافی داشتی –آیا باطل را تقویت کردی ؟– یا راه را برای رسیدن به حق بازکردی!؟ یا مردم را تقویت کردی و کمک کردی تا جهل را رها کنند و بسوی حق حرکت کنند وتعارضها را کنار گذارند و با روش حق گویی هریک دیگری را امر به معروف و نهی از منکر کنند.
انتظار یعنی حرکت بسوی " فاستبقوالخیرات "(هر کسی را راهی است به سوی حق که بدان راه یابد (یا قبله‌ای است که به آن روی آورد) پس بشتابید به خیرات که هر کجا باشید!(بقره 148)
با رفع نواقص و معایب، انسان در سیر صعودی خلقت و کمال انسانی قرار می گیرد .
من الله التوفیق – فاطمه پورشفیع

1605685585images_10_.jpg

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.