مسیر به کمال رسیدن انسان

. مسیر به کمال رسیدن انسان: عبودیت کمال ، کمالات است و همه کمالات انسانی در این جهت است که ادمی به عبودیت حق واصل شود ودر مدارج و مراتب آن بالا رود.عبودیت تسلیم حق بودن و گردن نهادن به خواست الهی است و جز رضای حق نخواهد – انسان در عبودیت باید پیشرو باشد و آنگاه که به دعا کردن بر می خیزد ابتداء ثنا و مدح و سپاس الهی را گوید و زهد را در عملکرد خود در پیش بگیرد تا از آنچه به او رسیده خوشحال شود و بر آنچه از او منع شده حزن و غم نداشته باشد.
انسان در سایه بندگی خدا و ایمان قلبی و تقوای الهی از خودمداری و شیطان صفتی و خودکامگی و از بت پروری و شیطان زدگی و بت پرستی نجات می یابد و روح و جسم را در آنچه که مورد رضایت و قبول الهی است به خدمت می گیرد و اندیشه و فکر و بصیرت را در مسیر طاعت الهی معطوف می دارد تا از تفکرات مطلوب بهره گیرد و از آنچه دشمن زمانه بر مسلمانان وارد می کند جدا ماند. عبودیت عشق و محبّت به پروردگار را لازم وواجب می دارد تا آنچه که خدا دوست دارد دوست بدارد و آنچه را که خدا دشمن می دارد دشمن بدارد. بستر تمام کمالات انسانی عبودیت حقیقی است. علی (ع) می فرماید:"غایه العبادة الطاعه"غایت عبادت فرمانبرداری حق است. (غررالحکم) بخشی از شرح دعای بیست ویکم صحیفه سجادیه توسط فاطمه پورشفیع

1643097858_.jpg

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.