عافیت و دانستنیهای آن در شرح دعای 23 صحیفه سجادیه - فاطمه پورشفیع

. بنام خدا
عافیت وسلامتی نعمتی است پنهانی: ? ? ? ? ? ?
بهترین نعمت و خالی از بلا عافیّت است . عافیّت نعمتی است پنهانی، عافیّت در دین و دنیا نعمتی بزرگ و موهبتی عظیم است . هر کس دوست دارد از عافیت طولانی در دین و در دنیا و در آخرت برخوردار شود باید راه تقوای الهی را در پیش بگیرد. رسول خدا(ص) فرمود: از خداوند چیزی خواسته نشده است که نزد او محبوتر از عافیت باشد (کنزالعمال 10906- 10905)
اشکال گوناگون عافیت:عافیّت را باید از خدا در خواست کرد، و آن سکوت در برابر جار و جنجال دشمنان است. عافیّت اوج نیکی و دوری از آتش جهنم است،که باید از خدا در خواست کرد. عافیّت در ایستادگی در برابر کفر ،که باید از خدا در خواست کرد. باز شدن در های عافیّت ، با فرستادن صلوات بر محمّد و آل او. طلب عافیت و بخشش ،رستگاری است. رستگاری را از خداوند در خواست نمایید. بعد از یقین نعمتی بهتر از عافیت نیست آن را از خدا تقاضا نمایید. ? ? ? ?
. راهکارهای دوری از شیاطین انس و جن: ? ? ? ? ? ? ?
مراقبت ازخود: در برابر وسوسه های شیطان واکنش مناسب نشان دهید: اگر به ندای شیطان گوش دهی نابود می شوی. هر چه شیاطین در گمراهی به تو القاء کردند بر عکسش رفتارکن. اگر به حال تو افسوس خوردند که مال از دست دادی! فرزندی از دست دادی!پاسخت این باشد: مال دارائی خداوند است یک روز دست من است و روز دیگر دست دیگری ، و مال آزمایشی از طرف خداوند. از دست دادن فرزند ، پاسخش روشن است ؛ انسان برای مردن خلق شده است؛ آنچیزی که مردن را سخت می کند مبادرت به انجام گناهان صغیره و کبیره است. اگر شیطان به تو القاء کرد که چقدر نماز می خوانی ؛ پاسخش این است ؛ برای فرار از غفلتها و نزدیک شدن به خداوند و کسب قُرب الهی و حفظ دین نماز خواندن لازم و ضروری است. اگر شیطان به تو القاء کرد که کار خیر انجام نده، در پاسخ بگو: من کاری انجام نمی دهم در برابر نعمتهای بیکران الهی؛ که بی منِّت همه چیز به من داده است.

1645516473photo_2018-03-27_12-56-36.jpg

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.