عوامل تحریف در مصیبت حسینی

عوامل تحریف در مصیبت حسینی:
1-اغراض دشمنان
2-تمایل بشر به اسطوره سازی
3-عامل خصوصی
زنده بودن نام حسین بن علی(ع) تا قیامت ، نیاز به بیان جعلیات و وهمّیات ندارد. مصیبت امام حسین(ع)باید همواره هر سال تجدید شود ولی از حاشیه امر به معروف و نهی از منکر دور نشود . در عزاداریها و بیان نوحه نباید داستان های غیر واقع گفت؛ مثلا بعد از هزار و چهارصد سال نباید بیان گردد که حضرت زهرا (س) نیاز به تسلیت دارد .در عزاداری و شور حسینی به جامعه بشری باید درس استقامت و ایثار را آموخت نه اینکه ارزشهای انسانی را با الفاظ زشت و زننده به ورطۀ هلاکت رساند.یا اینکه نامهای مبارک حسین (ع) را در نوحه خوانی با لحنی سبک و مخفف اظهار داشت ؛ تا شور حسینی در مجلس باقی بماند ، این خطاست .! این عمل بازدهی ندارد . این عمل سبک سری است . شیعه پیرو امامت باید ارزش خط ولایت و امامت را حفظ کند و نفس خود را از آنچه که موجب هتک حرمت به اهل بیت (ع) در سینه زنی و عزاداری است تزکیه نماید و تحت حس و وهم رها نسازد.
4-استفاده از وسیله نامقدس برای هدف مقدّس
نگویید هدف وسیله را توجیه می کند . برای عزاداری حسین نباید از هر وسیله ای برای اینکار استفاده کرد . هدف مقدّس راه مقّدس می خواهد نه اینکه با شیپور و طبل موسیقی بزنیم و محرم و نامحرم را کنار یکدیگر قرار دهیم. امام حسین (ع) با شهادتش ، حقانیّت اسلام را تا قیامت حفظ کرد ؛ در این بین با تبلیغات سوء دشمن ما به کجا می خواهیم برسیم که ارزشهای دینی خود را به لوازم جدید طرب و شادی مزّین کنیم تا زشتیها با لباس دین در ملا عام به نمایش در بیایند .برطبق این دعاء راه شیعیان اینست و جز این نیست.
"واشهد أنّک قد أقمت الصلاة أتیت الزکوة و امرت بالمعروف و نهیت عن المنکر و جاهدت فی الله حق جهاده" (زیارت امام حسین در عید قربان و فطر)

1505997684images_8_.jpg

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.