ایثار با حفظ حجاب : آیا می دانی مقام شهید چیست؟

ایثار با حفظ حجاب : آیا می دانی مقام شهید چیست؟

ارزش مقام شهید و جایگاه او:
در روایات آمده است ،" شهید هفت ویژگی اعطایی از جانب خداوند دارد ، اولین قطره خونش ، موجب آمرزش گناهانش می گردد –بدنش معطّر به بهترین عطر ها می شود-سر دردامان حور العین می نهد- به لباسهای بهشتی آراسته می گردد- پرده ها کنار رفته – جایگاه خود را در بهشت مشاهده می کند- به وجه خدا نظاره می کند.(وسائل الشیعه ج1 ص10)
پیامبر (ص) از شخصی شنید که در دعا می گوید:" اسئلک خیرٌ ما تُسئل" پروردگارا ! بهترین نعمت ها را از تو می خواهم . فرمود: اگر این دعا مستجاب شود در راه خدا شهید می شوی. (مستدرک الوسائل ج2 ص243)
در روایت آمده است : بالاتر از هر نیکی کار نیکوتر است مگر شهادت که هر گاه شخصی شهید شود ، دیگر بالاتر از آن خیری متصّور نیست. (بحار ج74ص15)
در روز قیامت شهید مقام شفاعت دارد(بحار ج2 ص15) . از امام صادق(ع) روایت شده است : که فرمود در قیامت لغزشهای شهید حتّی به خودش نیز نشان داده نمی شود.
مجاهدان از درب مخصوص وارد بهشت می شوند(بحار ج97 ص8) وقبل از همه به بهشت می روند (همان ص11) و در بهشت جایگاه مخصوصی دارند(نورالثقلین ج2ص241)
تنها شهید است که حکم شهادت را چشیده و آرزو می کند که دوباره به دنیا بیاید و شهید شود (کنزالعمال ج4 ص290)
در قیامت شهید سلاح بدست با لباس رزم و بوی خوش به صحنه می آید و فرشتگان به او درود می فرستند. (بحارالانوارج97ص13)
همه امامان ما شهید شدند . بسیاری از رهروان و پیروان انبیاء نیز شهید شدند . بسیاری از انبیاء به شهادت رسیدند .در این باب امام علی(ع) می فرماید: قسن به خدایی که جان فرزند ابوطالب در دست اوست تحّمل هزار ضربه شمشیر در راه خدا آسان تر از مرگ در رختخواب است. (ر.ک. نهج البلاغه)

1573301569_-_-9.jpg

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.