ادامه شرح دعای مکارم الاخلاق بندهای صلوات ار فاطمه پورشفیع:

ادامه شرح دعای مکارم الاخلاق بندهای صلوات ار فاطمه پورشفیع:

اللهم صلّ علی محمّد و آل محّمد و لا اظلمنّ و انت مطیق للدفع عنیّ و انت القادر علی القبض منیّ
درود بر محمّد و آل او: پروردگارا ! چنان کن که من مورد ظلم کسی واقع نشوم که تو قادری در دفع ظلم از من .از تو می خواهم مرا یاری فرمائی که به کسی ظلم نکنم تا از گروه ظالمین نباشم. خدایا در دام ظلم افتادن یعنی نعمت تو را از دست دادن و عقوبت تو را کسب کردن . ستم و دشمنی روا داشتن ، قدرت عقل و تعقل را از انسان می گیرد و در دنیا نیستی و در آخرت نابودی را نصییب انسان می کند . شخص زورگو محیط و جو را آلوده می کند و تمام انتقامها را به سوی خود جلب میکند و میدان دوستی را از دست می دهد.

ولا اضلّنّ و قد امکنتک هدایتی
پروردگارا ! از گمراهی می ترسم.. وقتی تو مرا هدایت می کنی گمراهی محل اعراب ندارد . اضلال و گمراهی برای کسانی است که در دنیا جاهل هستند وبدنبال هوا و هوس خود گمراهی را رواج داده که اگر بخواهیم هویت آنان را بشناسیم جزء مجهول الهویت هستند زیرا کتاب خدا را نشناخته و شیاطین انس و جن آنان را به طغیان و سرکشی انداخته اند و آنها نیز جاهلانه تصمیم گرفتند و جاهلانه عمل کردند.
و لا افتقرن و من عندک وُسعی
پروردگارا ! یقین دارم که دچار فقر نمی شوم چون روزی دست توست. علی (ع) می فرمایند: روزی هر کس همانند عمر و اجل او مقدر گشته است. چرا حرص میزنید ؟ خداوند تنبلی را دوست ندارد و همواره کار و کوشش را سفارش کرده و آن هنگام که خداوند به تو روزی می دهد تو هم با سعی و کوشش خود آنرا توسعه بده .تا به تقدیر الهی برسی. ولی بدان که آدمی با گناه از روزی خویش محروم می شود و تقدیر را جز دعا رد نمی کند و عمر جزء با نیکوکاری دراز نمی شود و هیچ کس نمی میرد مگر روزی اش را به تمام وکمال بگیرد هر چند دیر رسد. پس خوف از خدا را در دل داشته باشید و در کار روزی تندروی نداشته باشید.
و لا اطغینّ و من عندک وجدی
پروردگارا !طغیان و سرکشی نمی کنم ،با اینکه توانگری از آن توست . انسان مجبور به شناخت توانائیهاست .توانائیها قابلیت ها را بوجود میآورد و قابلیتها میزان دارد قابلیتها باید مطابق توانائیها باشد تا طغیان شکل نگیرد بخصوص در کسب روزی.

اللهمّ الی مغفرتک وفدت و الی عفوک قصدت و الی تجاوزک اشتقت و بفضلک وثقت
پروردگارا ! تو آمرزش را برای من قرار دادی و راه توبه را به من آموختی واین فضل توست . من هم به سوی فضل تو و مغفرت تو شتابان حرکت می کنم . زیرا آنجا که بخشش تو زیاد باشد من شتابان و مشتاقانه برای فرار از شقاوتها ئی که کردم بسوی بخشش وعفو تو حرکت می کنم زیرا به فضل تو اعتماد دارم وبه عفو تو مشتاق هستم .
و لیس عندی ما یوجب لی مغفرتک و لا فی عملی ما استحق به عفوک
در برابر فضل و مغفرت تو می گویم : پروردگارا !من لیاقت ندارم لیاقتی که مغفرت تو را در بر داشته باشد . وعملم شایستگی عفو تو را ندارد چون در راه تو من کوتاهی بسیار داشته ام.
و مالی بعد ان حکمت علی نفسی الّا فضلک
پروردگارا،! فضل تو امید من است و من اطمینان دارم که راه حق راه فضل توست و فضل تو هر کسی را در بر نمی گیرد و من باید از خودم لیاقت نشان بدهم تا فضل تو شامل حال من شود .پس نفس خود را بر طبق فضل تو آراستم و بسوی فضل تو فرمان دادم.
فصل ّعلی محمّد و آله و تفضلّ علیّ
با درود بر محمّد و آل او ، پروردگارا ! از تو درخواست می کنم توفیق درک فضائل را به من بدهی .فضائل تو بر بنده نشانه ی لطف توست واین برای من بسیار پر ارزش است و میدانم که انسان برای رسیدن به این فضیلت باید در امتحانات الهی موفق گردد . امتحانات الهی ، ، فقر، ثروت، بیماری ،تندرستی، موت ، حیات..........

اللهم و انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی ووفقنی للّتی هی ازکی واستعملنی بما هو ارضی
پروردگارا !، هدایت تو را دوست دارم و این هدایت فضل توست .حال زبان گویا در مسیر هدایتت به من بده تا امر به معروف کنم و دلم را به تقوی بیارای تا نیّتها خالصانه گردد و خلق و خوی مرا آنچنان کن که حسن خلق داشته باشم. و عملم را نیکو گردان به طریقی که مورد پسند و رضای تو باشد.
حضرت رسول (ص) می فرماید : "دو رکعت نماز که مرد پرهیزگار میگزارد بهتر است از هزار رکعت نماز که مرد لا ابالی میگزارد". پرهیزگاری سرور عمل است . پرهیزگاران آنانی هستند که ضرر و زیان را در بی دینی و منفعت را در دینداری دانسته اند . آنان یقین راسخ دارند و آخرت خود را آباد کرده اند . عارفان پرهیزگار دل از مباح کنده اند . و بهترین مرکب آنان صبر است پس آنان سرورند، و عمل آنان نیکو و مورد رضایت پروردگار و همنشینی با آنان مایه ی برکت است.
اللهمّ اسئلک بی الطّریقة المثلی واجعلنی علی ملّتک اموت و احیی
پروردگارا ! مرا یاری فرما از طریقی که اشبه به حق است و نیکو ترین راه است به سوی تو . پس مرا یاری فرما تا با حق گرایی بمیرم وزنده شوم.

1639466308golvajeh-doostiha-1.jpg

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.