آنچه از زیارت اربعین باید بدانیم!

#زیارت_اربعین
در زیارت خصوصیتی مهّم نهفته است که فرد موحّد در فرازهای گوناگون جبهه حقّ را می بیند و برائت و عدم پیوستگی خود را نسبت به جبهه باطل نشان می دهد. در زیارت سخن از معاویه و یزید نیست تا آنها را لعنت کنیم که نام و یاد آنها بر بسته و قبرشان زباله دانی بیش نیست . اکنون سخن از فکر و راه یزیدیان عصر است. زن فرعون وقتی به درگاه خدا دعا کرد نه گفت :"خدایا مرا از شرّ فرعون نجات بده ".بلکه گفت: "ربّ ابن لی عندک بیتأً فی الجنة و نجّنی من القوم الظالمین" یعنی مرا از فرعون و فرعونیان که طرفداران سنت سیئه و رفتار ناپسند او هستند نجات بده ؛ تفکر همیشه باقی است هر چند که اسم و عنوانش در طول زمان تغییرپیدا کند ولی باید از تفکر سازنده ومفید استقبال کرد تا روشنفکری صاحب بصیرت در نسلها باشد.
بعد از تارو مال شدن خوارج در نهروان و خارج شدنشان از صحنۀ حیات و زندگی؛ به علی ابن ابیطالب علیه السلام عرض شد ؛ این مقدّس های خشک از بین رفتند.ایشان فرمودند: اینها نطفه هایی هستند در پشت مردان و قرار گاه زنان ، هر گاه مقداری از اینها از بین بروند عدّه ای دیگر ظهور می کنند تا اینکه سرانجام کار ، سارقان مسّلح و رهزنان غارتگر خواهند شد.
شهادت مظلومانه شهید کربلا و یارانش حماسه ای در طول تاریخ بوجود آورد که تا قیامت جاودانه وباقی است . این شهادت شکننده ، ترسها و رعبها از اقدام و قیام بر ضدّ ستم است . این شهادت و اسارت اهل بیت(ع) پیامِ بیداریِ روحِ مبارزه درطی زمان و در بین مردم است.این شهادت و اسارت زنده نگه داشتن ارزشهای نوین عاشورایی و حسینی دراربعین هرسال است ؛ اربعینی که به دانشگاه عشق و ایمان و جهاد و شهادت تبدیل شده است. اربعین تنها زیارت نیست چون ابتداً و شاید این حرکت عظیم پیامش زیارت اربعین بود ولی با گذشت زمان با وحدت مسلمین وشور وشعور حسینی و بوجود آمدن پایگاه نیرومند وعمیق و گستردۀ تبلیغی و سازندگی در مسأله اسلام و حفظ آن از دستبرد مشرکان و کافران ، و نشان دادن جبهۀ مبارزه حق علیه باطل ،اربعین تبدیل شد به تداوم انقلاب اسلامی که پیامش زمینه سازی پس از عاشورا و آمادگی برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (ع) می باشد . اربعین این شعر اقبال لاهوری را بیاد می آورد که گفت: خون او تفسیر این اسرار کرد ملّت خوابیده را بیدار کرد.
والسلام علی من اتبع الهدی
فاطمه پورشفیع

1570017910download_19_.jpg

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.