کسب معرفت را از خداوند بخواهید

#کسب_معرفت
در خواست معرفت از امام عصر (ع) از خداوند عزّوّجل:
یکی از ارکان ایمان بعد از شناخت خدا و رسول(ص)، شناخت ولی امر و صاحب الزمان(ع) است. هر کس که امام زمانش را نشناخته باشد در حالی بمیرد که به مرگ جاهلیّت مرده است.معرفت او ، کلید تمام ابواب خیر و سعادت و رحمت می باشد.
در کافی به سند خود از محمّد بن حکیم آورده که گفت: به حضرت امام صادق(ع) عرضه داشتم: معرفت ساخته کیست؟
فرمود: از ساخته های خداوند است،بندگان را در آن ساخت بهره ای نیست(اصول کافی 2/163)
والذّین جاهدوا فینا لنهدیّنهم سُبلنا(عنکبوت 69)آنان که در راه ما تلاش کنند البتّه آنان را به راه های خویش هدایت می نمایم.
سعی و کوشش وظیفه بنده است و به ثمر رساندن بر عهده خالق متعال می باشد.همچنانکه کشت و آبیاری و مانند اینها وظیفۀ بندگان است چون تحت قدرت و در اختیار آنها می باشد ، و رویانیدن و پرورانیدن و از آفتها دور نگه داشتن تا به نتیجه برسد و مقصود حاصل گردد بر خداوند است ،زیرا این مرحله از قدرت بندگان بیرون است. ولی بر عهدۀ بندگان دعا و در خواست است که نتیجه مقصود بدست آید.همینطور شناخت و معرفت امام وسائل و اسبابی دارد که خداوند آنها را برای بندگان فراهم ساخته و در توان آنان هست.انسان باید سعی کند و همت گمارد تا از طریق شؤونی که خدای تعالی به آن جناب اختصاص داده و دلایلی که بر آن دلالت دارد(مثل بررسی معجزات و اخلاق آن حضرت و شناخت سیره امامان(ع))در تحصیل معرفت آن حضرت (ع) کوشا باشد.

1503404839images.jpg

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.