وهابیت و بدعتها و فتواهای عجیب و غریب آنها که با عقل سلیم سازگاری ندارد!

وهابیت و منع توسل به اولیای الهی:
وهابیت یک دین اسلامی نیست . وهابیون از دین خارج اند و مشرک و تکفیری هستند که با ایجاد قوانین جدید و بدعتها به اسم اسلام، اهل سنت را گمراه می کنند .فتوی آنان غیر معقول بر گرفته از محمد بن عبد الوّهاب بنیانگذار دیدگاه جدیدی در مذهب سنی حنبلی است که بعدها به نام وهابیت در میان مسلمانان و علمای سنی عربستان سعودی ریشه گرفت.و بعد از او ابن تیمیه برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی کار های بسیاری انجام داد.
آیین وهابیت در قرن 12 هجری بر اساس افکار و آراء او پی ریزی گردید. به گونه‌ای که شناخت عقاید وهابیان در گرو شناخت ابن تیمیه و آراء و عقاید او است. البته محمد بن عبدالوهاب مؤسس وهابیت بخشی از عقائد او را گرفت، و قسمت‌های دیگر آنرا رها کرد و به آن اهمیت نداد. وی همچنین اصرار می‌ورزد که آنچه در قرآن و احادیث وارد شده، بر همان معانی لغوی و متداول عرفی باید حمل شود و از کسانی که این نوع از صفات را به کمک قرائن موجود در آیات و روایات بر معانی مجازی و کنائی و معقول حمل می‌کنند، مؤوله (تاویل گرا) نامیده انتقاد می‌کند و می‌گوید: «همه صحابه و تابعان نیز بر این عقیده بوده‌اند»
در کتاب "الرد علی الاخنائی" می نویسد :" احادیث مربوط به زیارت پیامبر مجعول است و گفته است اگر کسی معتقد باشد که وجود آن حضرت بعد از وفات مانند وجود او در زمان حیات است غلط بزرگی مرتکب شده است ." عقاید و گفته های باطل وهابیون باعث شده که اسلام از نظر بعضی ها دین خشک و جامد باشد . وهابیون میدان توسل را خالی می کنند وشرک می دانند . ما در جهت شناسائی افکار وهابیت مطالبی را در این قسمت وارد می کنیم تا نظر ناصحیح و باطل آنها بر همگان مکشوف گردد.
آل سعود برای تحکیم عقاید ابن تیمیه و محکم کردن پایه های امارت خود به حمایت از ابن تیمیه پرداخته و تعصبات خشک ناشی از عقاید موروثی را در مغز مردم بیچاره وارد کردند و با همکاری ابر قدرتها بر اساس متلاشی شدن امپراطوری عثمان در بین تقسیم کشورهای عربی بر مکه و مدینه و آثار اسلامی آن دست یافتو توسط ابوجهل ها و ابو لهب های زمان که کعبه را در قبضه خود دارند و به گونه ای به مقدسات اسلامی حمله ور می شوند و هر روز آثار اسلامی را ازبین می برند و اربابان غربی آنها که از وحدت مسلمانان بیش از کمونیسم بین المللی می ترسند از آل سعود استفاده می کنند تا بازار مذهب تراشی و دین سازی را رونق بخشند (بر گرفته از ایین وهابیت استاد جعفر سبحانی)
توسل به ذات اولیای الهی:
اللهّم إنی اتوسل الیک بنبیک محمّد (ص) ان تقضی حاجتی " بار الها من به پیامبرت محمّد توسل می جویم که حاجت مرا روا فرمایید.
توسّل به مقام و قرب آنان در درگاه الهی و حقوق آنها:اللهم إنی أتوسّل الیک بجاه محمّد حرمته حقّه ان یقضی حاجتی " بار الها من مقام و احترام آنان را که در نزد تو دارند وسیله خود قرار می دهم که حاجت مرا ادا فرمائی.
تفاوت نظر بین این دو روایت از نظر شیعه ووهابیون: از نظر شیعه طبق این دو روایت بیان حاجت تجویز می شود ولی از نظر وهابی ها بهر دو صورت ممنون است.
در کشف الارتیاب ص307/308 )توسل حضرت رسول(ص)به حق پیامبران پیشین، زمانیکه فاطمه بنت اسد در گذشت رسول خدا بر بالین او نشست فرمود: ای مادرم پس از مادرم خدا تو را رحمت کند سپس اسامه و ابو ایوب و عمر بن الخطاب و غلام سیاهی را خواست که قبری آماده سازند . وقتی قبر آماده شد پیامبر خدا با دست خود لحدی ساخت و خاک آنرا با دست خود در آورد و در قبر رو به پهلو دراز کشید و دعا کرد : خدائی که زنده می کند و می میراند و او زنده است و نمی میرد ، مادرم فاطمه بنت اسد را بیامرز و جایگاه او را وسیع قرار ده به حق پیامبرت و پیامبرانی که بیش از من بودند .سند این حدیث صحیح است.

14809576525748_248643425317209_551250860_n.jpg

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.