وزغ بن وزغ یا وهابیون!

ابوبکر قسمتی از ماترک پیامبر را به زبیر بن عوام و محمد بن مسلمه و دیگران بخشید . افزون بر این همین "فدک" که ابوبکر آن را از دختر پیامبر گرفت ، دیری نپایید که عثمان خلیفه سوم آن را به مروان حکم داد . (مروانی که هنگام تولد خدمت رسول خدا بردند تا برایش ادان بگوید؛ و پیامبر فرمود ند؛ وزغ بن وزغ؛ ودر بزرگی او را پیامبر تبعید کرد و عثمان در زمان خود بر خلاف گفته رسول خدا(ص) او را از تبعید بیرون اورد و فرمانده کرد و بیت المال را به او داد و فدک را به او بخشید) وای از اینکه سرزمینهای اسلامی بدست چنین آدم کشها افتاد وسیر فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و دینی جامعه مسلمانان را برایرسیدن به امیال خود نابود کردند.
ابن ابی الحدید از علمای اهل تسنن سخنی نقل می کند که مضمون آن نکوهش خلیفه اوّل و دوّم و تعّجب از رفتار ایشان با دختر پیامبر بعد از پدر بزرگوارش است. او می گوید: جا داشت که گذشته از جنبۀ دینی ، مقام خلافت آنها مانع رفتاری می شد که نسبت به دختر پیامبر معمول داشتند .(شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج 4 ص106)
این سخنی است که پاسخی ندارد!. پس عامه مردم را راضی نگاه داشتند و راه را برای اجرای مقاصد خویش هموار نمودند و نتیجه این شد که فاطمه را مانند دیگر زنان دانستند و محقّ ندانستند.

1488537763145171_427.jpg

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.