معانی چند از اسماء فاطمه

#معانی_چند_از_اسماء_فاطمه
فاطمه دارای مقام عصمت بود. پس خداوند او را از نور عظمت خویش بیافرید. پس زمین و آسمان روشن شد تاقدرزهرا را همه بدانند ولی زنان و مردان این امت نمک راخوردند و نمکدان را با بی اعتنائی به حق پرستی شکستند و هوی و هوس را شیوه خود قرار دادند تا از دنیای زودگذر لذت برند و آخرت را فراموش کردند .
خداوند بوسیله صدیقه ،‌اخلاص عمل و راستگویی را به بشر آموخت.
او صاحب برکت در علم و فضل و کمالات و معجزات است و خداوند او را مبارکه نامید تا چگونه زیستن را به بشر بیاموزد. ( شناخت نعمتها و برکتهای زندگی و قدردانی در برابر آنها و سپاس و شکرگذاری پروردگار بر نعمتهایش).

او پاک و پاکیزه از نقایص و صفات ناپسند است پس طاهره و مطهرآینه کمال انسانیت است.

در کمالات وخیرات و صاحب گلوبند پربرکت است پس زکیه نامیده شد تا بشر در خدمت تهیدستان باشد.
او راضی به قضای الهی است پس راضیه اش نامید تا تسلیم حق شود.

فاطمه محبوب خدا و عزیز پیامبر است. فاطمه میزان سنجش زنان عالم است . ملاک میزان او ،‌قدرت روحی ، شهامت بی نظیر و تفکر عالی،‌عفت،‌تقوی،ایمان، زهد،‌اصالت ، شرافت ، جهان بینی ، آینده نگری ،‌شوهرداری، تربیت فرزند مبارزه با جنبه های مادی سیاسی و آراستگی نفس به صفات پسندیده در این مبارزات، و رواج حق شناسی و حق گرائی و حق طلبی که از جوانی تا هنگام مرگ او ادامه داشت و مرگ او چهره حق طلبی داشت که جنازه اش را شبانه غسل دادند و مخفیانه بخاک سپردند.

فاطمه بزرگترین زن عالم بودة و هست و نور چشم و میوه دل حضرت رسول می باشد. فاطمه محدثه بود و برای بانوان مدینه که خدمتش می رسیدند و حدیث نقل می کرد. حدیث فاطمه ، حدیث عشق به یگانه عالم هستی است. حدیث فاطمه زیبا زیستن وخوش خلقی و پاکیزگی روح و جسم است. حدیث فاطمه صبر در برابر رنجها،‌ مصیبتها ست. حدیث فاطمه ،‌دوری و لعن بر دشمنان خدا و رسول است آنان که اولاد رسول را نشناختند وحق آنان را پایمال کردند و در راه شناخت خالقیت واماندند.
حدیث فاطمه دوری از صفات خبیثه ، حسد و کبر، بخل وغیر ذلک راسفارش می کند. حدیث فاطمه عفت است بر زنان ، عفتی که مرد اجنبی او را نبیند و نه او مرد اجنبی را ببیند. حدیث فاطمه حدیث پیامبراست که گفت تو پاره تن منی و روح و روان منی و کسیکه تو را اذیت کند مرا اذیت کرده و کسیکه مرا اذیت کند خدا را اذیت کرده است .
الگوها در سازندگی جامعه بسیار مؤثر است مگر نه اینکه "لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه".(از مقاله اینجانت -فاطمه میراث نبوت و امامت)

1489670740fateme.jpg

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.