قسمت دوم "فمینیسم" از شرح دعای هشتم صحیفه سجادیه":

قسمت دوم "فمینیسم" از شرح دعای هشتم صحیفه سجادیه":
او در ادامه می گوید: فمنیسم چنین تظاهر می کند که جنبشی برای حفظ حقوق زنان است این نوع فریبکاری ها ، ویژۀ جنبشهای شورشی و ضد رژیم با ریشۀ کمونیستی است. در حقیقت فمینیسم به شکل بی رحمانه ای ضد زن ، ضد مرد، ضد غیر همجنس گرایی و ضد خانواده و فرزند است.(نظام نوین و جنگ جدید- دکتر هنری مکو ر.ک فمینیسم – شکست افسانه آزادی زنان ج 1ص133)

به گفته برخی اندیشمندان ، با فراگیر شدن اندیشه فمینیسم ، زنان و مردان تمایلی به ازدواج و تشکیل خانواده ندارند . از طرف دیگر ، نهاد خانواده نیز با گسترش سقط جنین و همجنس گرایی مورد تهدید واقع شده است . در این میان ، وجود اندیشمندان و افراد آگاهی در غرب که مکتب فمینیسم را به جهت مبارزه با ارزش ها و معیارهای فطری زن ، منحط و منحرف می دانند و با آن مقابله می کنند ، می تواند نقطه امیدی برای دفاع از نهاد خانواده باشد.
به نظر می رسد جامعه غربی برای رفع مشکلات و آسیب های خود باید در اصولی که لیبرالیسم و فمینیسم به آن تحمیل کرده است ، تجدید نظر کند . بازگرداندن جایگاه والای خانواده ، قبول تفاوتهای طبیعی زنان و مردان و تکالیف و حقوق هریک از آن دو در خانه و اجتماع و نگاه به زن به عنوان یک انسان و نه وسیله شهوترانی ، می تواند وضعیت ناهنجار جامعه و خانواده در غرب را بهبود بخشد .
کریستینا هوف سومرز – فیلسوف آمریکائی:
فمینیسم ها دارای نظریه های غیر علمی هستند که تاب هیچ انتقادی را ندارند و پر از نیرنگ و غلو می باشند . شرم آور است که زنان و دختران جوان ما ، در کالجها و دانشگاه ها ،تحت عنوان مطالعات زنان ،چنین دروسی را می آموزند.(کتاب خیانت زنان به هم نوعان خود- کریستینا هوف سومرز- ص96-95)
سوزان فالودی در کتاب پر فروش "زن بودن"می نویسد:فمینیسم که به زن و عده درک عمیق تر از هویت خویش را می دهدچیزی بیش از بحران هویت به وی نداده است.
آشفتگی زن امروز و نا آرامی او برای چیست؟ چرا زن امروز بیراهه می رود؟
فمینیسم اسرائیلی ، فکر ازدواج و تشکیل خانواده را کلاً از سر زن بیرون می کند. امروزه گاهی زنان متوجه می شوند که در زندگی بی هدف هستند و زندگی بهره ای برای آنان ندارددر نتیجه نا موفق هستند ، این اثرات نامطلوب فعالیت فمینسم در جهان است.
خانم وندی شلیت، متولد سال 1975 م در ایالت ویسکانسین امریکا و فارغ التحصیل رشته فلسفه از دانشکده ویلیانر، در کتاب خود به نام بازگشت به عفاف، مشکلات ناشی از بی توجهی به عفاف در جامعه امریکا را با شواهد دقیقی بررسی کرده و به نقش اساسی عفاف در سلامت فرد و جامعه پرداخته است.
او از معدود زنانی است که با منطق و استدلال، نارضایتی درونی زنانی را که قربانی بی عفتی شده اند، آشکار می کند. وی به شکوه های زنان زیادی اشاره می کند که خود را در حل مشکلات ناشی از بی عفتی حاکم بر جامعه، تنها می پندارند. در حقیقت او تک صداهای اغراض آمیز را از دل فرهنگ امریکا بیرون کشیده و آنها را با صدایی بلند بیان کرده است. در اینجا به گزیده ای از مطالب این کتاب اشاره می کنیم.
خانم شلیت در مقدمه کتاب خود، با اشاره به گرایش روزافزون زنان جوان جامعه امریکا به پاک دامنی، از اینکه فرهنگ جامعه، علت اصلی این بازگشت را درک نمی کند و آن را با دلایلی بی اساس توجیه می کند، اظهار تأسف کرده و می نویسد: بسیاری از مردم گمان می کنند زنانی که روش زندگی عفت مندانه را در پیش گرفته اند، افرادی هستند که با آنها بدرفتاری شده یا از بحرانی روحی رنج می برند، درحالی¬که به هیچ عنوان این گونه نیست و بیشتر این افراد با نشاط، سرزنده و فعال اند.
وی معتقد است حمله های غیرمنطقی به مسئله پدرسالاری و از بین رفتن نقش پدر در جایگاه راهنما و مراقبی برای دختر، سبب شده این دختران هرگونه رفتاری را از سوی مردان تحمل کنند. جامعه بر این باور است که دختران نباید به پدرانشان چندان وابسته باشند، درحالی که به اعتقاد وی، در سرزمینی که روابط جنسی بی قانون بر آنجا حاکم است، از دخترانی که از حمایت مردانه برخوردار نیستند، بیشتر سوء استفاده می شود.
خانم شلیت در کتابش، به خاموش شدن لذت جنسی در جامعه غربی اشاره می کند و می گوید: ما بدون وجود پاک دامنی، گم شده ایم. دیگر چیز خاصی ما را به هیجان نمی آورد و خود نمی دانیم مشکل چیست! ... ما اکنون همه¬چیز را تجربه می کنیم و با اینکه همه¬چیز برایمان مجاز است، هنوز احساس خوش حالی نمی کنیم. شاید اینکه دیگر هیچ¬چیز ارضایمان نمی کند، از همین مجاز بودن همه¬چیز سرچشمه می گیرد.
نویسنده از افزایش مزاحمت های خیابانی در جامعه امریکا خبر می دهد و می نویسد: براساس گفته های دختران، آنان پیوسته احساس می کنند با رفتارهای خشونت آمیز به آنها بی احترامی می شود. این رفتارها به صورت های گوناگون دیده می شود، مانند: مزاحمت های جنسی، اذیت و آزار روانی، آزار جسمی و کلامی و تجاوز به عنف. بیشتر دختران، حتی برای تنها قدم زدن در خیابان، احساس امنیت نمی کنند .
نویسنده در ادامه، با اشاره به الزاماتی که جامعه امروز امریکا به مردم تحمیل می کند، می نویسد: قرار بود دوران ما، دوران آزادی بزرگ باشد، درحالی¬که بیشتر مردم اکنون ناگزیرند به فرهنگی که در آن زندگی می کنند، اجازه دهند تا برای آنان انتخاب کند. برخلاف آنچه می پنداریم، گزینش های ما به¬ندرت از درون ما سرچشمه می گیرد و انتخاب هایمان همواره به ما داده می شوند، پس اکنون که قرار است چنین باشد، چرا این انتخاب ها را از خداوند و از سنتی که پر از گنجینه های حکمت است، دریافت نکنیم؟
نویسنده درباره اینده پاک دامنی می¬نویسد:
اکنون زمان آن رسیده که به فرهنگ پاک دامنی روی آوریم. دیگر در مسیر بی عفتی به پایان خط رسیده ایم و چاره ای جز بازگشت نداریم. ممکن است این سخن، مرتجعانه به نظر برسد، اما کم کم شاهد ظهور حسی جمعی هستیم که معتقد است همه¬چیز خیلی لجام گسیخته پیش رفته است. به همین دلیل است که احتمال یک انقلاب متقابل بسیار زیاد است. در پ

15134183612149.jpg

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.