فضیلت نماز

فضیلتهای نماز:
1-فلسفه نماز همان یاد خدا تا در پناه خدا از خطا دور بماند........... أَقِمِ الصَّلاةَ إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهى عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَرِ وَ لَذِکْرُ اللّهِ أَکْبَرُ وَ اللّهُ یَعْلَمُ ما تَصْنَعُونَ(عنکبوت 45) نماز را بر پا دار، که نماز ،انسان را از زشتى ها و گناه باز مى دارد و یاد خدا بزرگ تر است; و خداوند مى داند شما چه کارهائى انجام مى دهید!.
2-نماز سدّی در برابر گناهان آینده است چرا که روح ایمان را در انسان تقویت می کند و نهال تقوی را در دل پرورش می دهد."ایمان و تقوی" نیرومند ترین سدّ در برابر گناه است و این همان چیزی است که در آیه فوق به عنوان نهی از فحشا و منکر بیان شده است.
3-نماز غفلت زا است، بزرگترین مصیبت برای رهروان راه حق آن است که هدف آفرینش خود را فراموش کنند و غرق در زندگی مادی و لذایذ زود گذر آن گردند. نماز در شبانه روز هشدار است و باز دارنده.
4-نماز وسیله شستشوی از گناهان و مغفرت و آمرزش الهی است و انسان را به توبه و اصلاح گذشته و دعوت می کند.
5- نماز خودبینی و کبر را در هم می شکند. پرده های غرور و خودخواهی با برپایی نماز کنار می رود . امام علی(ع) می فرماید: " فرض اللهُ الایمان تطهیرأً من الشرک و الصّلوة تنزیهأ عن الکبر" خداوند ایمان را برای پاکسازی انسانها ازشرک واجب کرده و نماز را برای پاکسازی از کبر.
6-نماز وسیله پرورش فضایل اخلاقی و تکامل معنوی انسان است چرا که انسان را از محدوده ماده و چهار دیوار عالم طبیعت بیرون می برد و به ملکوت آسمانها دعوت می کند و با فرشتگان هم راز می سازد.
7- نماز به سایر اعمال انسان ارزش و روح می دهد ، روح اخلاص را زنده می کند با نیّت خالص و گفتار پاک و اعمال خالصانه.امام صادق(ع) فرمود: نخستین چیزی که در قیامت از بندگان حساب می شود نماز است اگر مقبول افتاد سایر اعمال نیز قبول می شود و اگر مردود شد سایر اعمال نیز مردود می شود (کافی ج3 ص268)
8-نماز پاکسازی زندگی است ، مکان نماز گزار ، لباس نماز گزار، فرشی که بر آن نماز می خواند آبی که با آن وضو می گیرد و غسل می کند ، باید از هر گونه غصب و تجاوز وظلم به حقوق دیگران بدور باشد . نماز رعایت و حفظ دین خدا و احترام به حقوق دیگران است.سؤالی در اینجا مطرح است: آیا نماز اهل سقیفه ، نماز بوده است؟

15440153791053500x375_1446010545242173.jpg

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.