فساد چگونه انسان را می رباید؟

فساد چگونه انسان را می رباید؟
هیچ امر فاسدی یک دفعه سراغ آدم نمی آید. شیطان باطنی انسان بسیار استاد است. و او همچو نیست که ابتدا انسان را به فساد بکشد- ابتدا قدم کوچکی را وا می دارد که انسان بردارد. این قدم که برداشت، فردایش یک قدم یک قدری بلندتر،انسان را یواش یواش به فساد می کشند.انسان را یواش یواش به جهنم می فرستند. خیلی ها فاسد نبودند ولی یکدفعه به خود آمدند دیدند اختیار خود را از دست داده اند ویکدفعه از عبودیت الهی غافل ماندند وبه سوی فساد اندیشه ، فساد اخلاقی ، فساد روابط، فساد ازدست دادن حق و حقوق انسانیت و دور شدن از حلال الهی کشانده شده اند. فطرت پاک خود را که از عالم ذر در بطن شماست حفظ کنید و نگذارید عوامل مختلف آنرا از شما بگیرد. کلُّ مَوْلُودٍ یولَدُ عَلَی الفِطرَه عوالی اللآلی، ج 1، ص 35، ح18.
اینهایی که دیکتاتور شدند این طور نبوده است که از اول دیکتاتور زاییده شده باشند(امام خمینی (ره)
آنها هم مثل سایر مردم [بودند.] بعد هم وقتی که به مقامی رسیدند، این طور نبوده است که از اول دیکتاتوری کرده باشند. لکن قدم بقدم، ذره به ذره، رو به دیکتاتوری رفتند، یک وقت هیتلر از کار درآمدند؛ یک وقت استالین از کار درآمدند. شیطانی که در باطن انسان است با کمال استادی انسان را به تباهی می کشد. اگر از اول بگوید که تو بیا برو یک آدمی را بکش، هرگز نخواهد رفت. از اول انسان را وادار می کند که این آدم چه طور است، یک غیظی به او بکن. بعد یک قدری زیادتر. تا کم کم مهیا می کند انسان را از برای اینکه آدم هم می کشد! همه اینهایی که فاسد هستند بتدریج فاسد شدند؛ هیچ کس یکدفعه فاسد نشده است. و هیچیک از ماها هم تصور نکنیم که مأمون از این هستیم که فاسد بشویم. همه در معرض فساد هستیم. همه ما دست به گریبان شیطان [هستیم.] و خصوصاً شیطان نفس، همه گریبانمان به دست اوست. هیچ کس هم از ابتدا فاسدِ فاسد نبوده است. و هیچ کس هم مأمون نیست از اینکه به فساد و به دام شیطان نیفتد صحیفه امام، ج‏14، ص 365؛ سخنرانی در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، 6 خرداد 1360.

1484728252images_13_.jpg

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.