فاطمه شرمنده ام

#فاطمه_شرمنده_ام
فاطمه ، فداکار ، رهبر و فرزندی عاشق و مادری مهربان بود. او بعد از مرگ پدر گریان شد بخاطر اینکه حق اسلام نادیده گرفته می شد. گریه می کرد تا کاروان بشریب بسوی فنا و زوال نرود گریه می کرد چون مستضعفان بر رنج بیشتر و ستمکاران قوی تر از قبل بودند . گریه می کرد تا عواطف را برانگیزد و ذهن رابسوی نامردان جلب کند. گریه می کرد تا امپریالیزم فرهنگی را با فرهنگ آلوده در نطفه خفه کند تا جامعه را آلوده نسازد. و گریه می کرد تا به مردم بگوید"حق با علی و علی با حق است" . نگذارید در سقیفه حکومت را در دست بگیرندو ریشه اعتقادات را به ضعف بکشانند و زحمات حضرت رسول را به باد بدهند . گریه می کرد تا فدک را که عوض ثروت خدیجه در راه اسلام بود بدست آورد و مردم را یاری رسانده پس گرفتن فدک در سه ماهه آخر عمر فاطمه ، جهادی عظیم بود. فاطمه گاهی با سکوت و بی اعتنایی و گاهی با خشونت و رویاروئی با دشمنان احقاق حق می کرد. او ابوبکر را به محکمه کشاند مسجد را محکمه قرار داد و خطبه غراء و شیوای در آن خواند. فدک نزدیک خیبر بود تا روزهای غزوه خیبر ، یهودیان در آن سکوت داشتند و هنگامی که محمد(ص)‌مشغول گشودن حصارهای خیبر بود یهودیان حاضر شدند نیمی از اموال را با پیامبر مصالحه کنند و حضرت پذیرفت و بدین گونه فدک خاص پیامبر شد و حضرت آنرا به فاطمه بخشید . پس از وفات پیامبر ،‌ ابوبکر فدک را از فاطمه گرفت و گفت که پیامبران ارث ندارند در اثبات این موضوع فاطمه در مسجد خطا به ایراد کرد و ابوبکر را به ذلت کشاند، و دیگر با ابوبکر سخن نگفتند و براو غضبناک شدند تا وفات نمودند.
ناله سوزان حضرت زهرا (س) برخاسته از دل،‌گویای نفاق و دوروئی و فتنه گری و چپاولهای حکام وقت بود و به آنان فهماند که برخلاف سخن گویای خداوند در قرآن حر ف می زنند مگر نه اینکه"ورث سلیماداود " (15 نمل) سلیمان از داود ارث برد مگر نه اینکه زکریا از خدا اولادی خواست تا از او ارث ببرد (انفاق 75) و فاطمه مبارزه کرد مبارزه حق طلبی بر علیه کفار زمان که می گفتند ارث پیامبر علم و حکمت است ، بلی ارث پیامبر علم و حکمت است که در اختیارش بود و قبل از فوت به علی (ع) سپردند . فاطمه مبارزه کرد تا به آنان بفهماند که چرا زنان پیامبر ارث از پیامبر خدا ببرند و دختر بزرگوارش از پدر ارث نبرد. فاطمه تولدت را به پیشگاه رسول گرامی اسلام (ص)و همسرگرامیت علی ابن ابیطالب (ع)تبریک عرض می کنم.

1489843041yazahra_nasr19-48.jpg

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.