شناخت حجتهای الهی

اهل بیت (ع) حجتهای الهی هستند و همه وظیفه دار تبلیغ دین به عنوان اصلی ترین کار و اساسی ترین وظیفه می باشند.کار ووظیفه ای که به هیچ وجه تعطیل بردار نیست و این بزگواران برای انجام این وظیفه جان را به پشیزی نمی گیرند و از همه چیزشان می گذرند.امّا سایر فعالیتّهای اهل بیت به عنوان شأنی از شؤؤن آنهاست مثل اقامۀ جماعت که مورد تأیید ایشان است. (جماعتی که امروز در زمان غیبت کبری بصورت های گوناگون در جوامع بشری برعلیه باطل اندیشی و باطل گرایی و بی عدالتی – تجمع دارند تا صدای خود را برای برپایی عدالت اجتماعی به گوش صاحب نظران و متصدیان امور برسانند).
تبلیغ دین تعطیل بردار نیست . این وظیفه، شرطی ندارد و مطلق است. فرمانهای الهی جای شک و شبهه ندارد. باید آن فرمانها را باور داشت ودر شناخت آن کوتاهی ممکن نیست. . خداوند حجتهای خود را برای حفظ و نگاهبانی ارزشهای اسلامی تعین کرده است . حجتهای الهی در مرحلۀ اوّل حامل همه معارف و حقایق و احکام اسلامی هستند و در مرحلۀ ثانی برای تبلیغ و راندن تحریفها و دور کردن تغییر و تبدیل ها مأموریت یافتند. تکرار می کنیم وظیفه خاص امامان (ع) همانند وظیفۀ انبیاء در یک کلمه منحصر می شودوآن تبلیغ است. (تبلیغ ضد استثماری واستعماری و جریان های رایج گوناگون فرقه ای – سیاسی و مذهبی- مدرنیته-)
تبلیغی که اوج تحریفها و خرافات و شبهات را خاموش کند. تبلیغی که مقاومت کند در برابر فضای آلوده صهیونیست و مسحیت لائیک که می خواهد کلمات خداوندی را از جایگاه اصلیش دور سازد و معنای دیگری به آن بدهد )(نساء 46)
تبلیغی که با علم آمیخته شده و یاد آوری می کند که ای اهل کتاب چرا حق را به شکل باطل در می آورید و با وجود علم، حقّ را کتمان می کنید!.(آل عمران /71)
تبلیغی که گفتار پیامبر(ص) را به یاد می آورد که فرمود:این امّت همچون امت های پیشین عمل می کنند و مو به مو از آنها پیروی می کنند."سوگند به آن کس که مرا پیامبر و مبشر فرستاده است امّت من همان راهی که امم گذشته پیمودند ، خواهد رفت تا آنجا که اگر در بنی اسرائیل ماری به سوراخی خزید در این امّت هم ماری در آن سوراخ خواهد رفت (روایت از امام صادق (ع) از اجداد طاهرینش – شیخ صدوق – کمال الدین 576)

1550497500500x470_1418985977919022.jpg

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.