شرح زیارت اربعین - شرحی از فاطمه پورشفیع

با نزدیک شدن به اربعین حسینی یادمان باشد که زیارت اربعین را بخوانیم . نه اینکه بخوانیم و چشم خود را بر روی مفاهیم آن ببندیم - تدبر کنیم در واژه ها و عبارتها تا بدانیم و بشناسیم مقصد اصلی این زیارت را - یادتان باشد امسال بخاطر کرونا راهپیمایی اربعین را نداریم پس با دعا و زیارت به استقبال اربعین می رویم - این شرح از طرف فاطمه پورشفیع است موفق باشید التماس دعا

شرح زیارت اربعین

نوع مستند : کتاب
کلید واژه : واژه سلام -, اهداف قیام, قاتلان امام, تجدید بیعت با سالار شهیدان

چکیده :
در زیارت خصوصیتی مهّم نهفته است که فرد موحّد در فرازهای گوناگون جبهه حقّ را می بیند و برائت و عدم پیوستگی خود را نسبت به جبهه باطل نشان می دهد. در زیارت سخن از معاویه و یزید نیست تا آنها را لعنت کنیم که نام و یاد آنها بر بسته و قبرشان زباله دانی بیش نیست . اکنون سخن از فکر و راه یزیدیان عصر است. زن فرعون وقتی به درگاه خدا دعا کرد نه گفت :"خدایا مرا از شرّ فرعون نجات بده ".بلکه گفت: "ربّ ابن لی عندک بیتأً فی الجنة و نجّنی من القوم الظالمین" یعنی مرا از فرعون و فرعونیان که طرفداران سنت سیئه و رفتار ناپسند او هستند نجات بده ؛ تفکر همیشه باقی است هر چند که اسم و عنوانش در طول زمان تغییرپیدا کند ولی باید از تفکر سازنده ومفید استقبال کرد تا روشنفکری صاحب بصیرت در نسلها باشد.

1600686080_.pdf

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.