شاخصهای اقتصاد مطلوب از دیدگاه قرآن کریم

براستی اقتصاد مطلوب چیست؟ چگونه می توان آنرا بدست آورد ؟ اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل. باید ابتداء اقتصاد مطلوب را شناخت وبع معضلات را از آن دور کرد تا بحران اقتصادی در چرخش اقدام و عمل بیفتد

شاخصهای اقتصاد مطلوب از دیدگاه قرآن کریم

نوع مستند : مقاله
کلید واژه :

چکیده :
نظام اسلامی برای رسیدن به یک نقطه روشن و موفّق در ابعاد مختلف جامعه باید حرکت تدریجی وبنیادی خود را بر اساس موازین اسلامی تدارک ببیند تا با موفقیّت به آرمانها و اهداف بلند خود برسد، زیرا نظام اسلامی سرو کارش با نسلهاست.
نظام اسلامی علاوه بر هدایت جامعه وظیفه اش تکامل الهی جامعه است و در این مسیر طولانی مشکلات در کمین نظام اسلامی است ولی نا گفته نماند که موفقیّت هر جامعه بستگی به شیوه مدیریت صحیح و زیرکی مدیران آن جامعه دارد.
قرآن ،چراغ راه هدایت انسانهاست . قرآن موفقیّت هر جامعۀ پیرو احکام الهی را تضمین می کند قرآن ، نور است و جاودان، پس انگیزه های مغرضانه را می شناسد و به انسانها معرفی می کند. قرآن قانون بند است و بی قانونی را گناه کبیره می داند. قرآن ارزشهای اسلامی را به نمایش در می آورد و نیازها را می شناسد و بر اساس عدالت مردم را از اسراف و تبذیر دور می سازد.قرآن تفکر جدائی دین از سیاست را از ذهنها پاک می کند و در سیاست خارجی ودر معادلات با غرب و کفّار سنجیده عمل کردن را گوشزد می کند .قرآن زوال تمّدن بشری را در گرایش به تقلید کورکورانه از غرب می داند.قرآن مستکبران را دوست ندارد چون آنان تیشه به ریشه می زنند.قرآن آسیب شناس و ویروس شناس است وراه علاج معضلات رابه تمام اقشار جامعه می آموزد .قرآن مفسدان اقتصادی واخلاقی را بخوبی می شناسد و راههای مبارزه با آنان را تعلیم می دهد.حرف اوّل وآخر قرآن جهاد در راه خداست و ایکاش با همت و پشتکار و تلاش خود می توانستیم معنی قرآنی جهاد اکبر را به تصویر بکشیم تا معنای عدالت در قرآن برای تمام سطوح و اقشار جامعه پیاده گردد.

1478083521_.doc

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.