زنان راوی در زمان پیامبر)ص)

خط پیامبر عزیز خط صراط مستقیم ، و در این صراط کدام زنان او را در عصر خود یاری می کردند و کدام یک دشمن ایشان بودند؟

زنان راوی در زمان پیامبر به مناسبت تولد پیامبر بزرگ اسلام(ص)

نوع مستند : مقاله
کلید واژه :

چکیده :
آموختن علم ودانش بر هر مسلمان زن و مرد واجب است. این سخن گرانقدر از میان دو لب پیامبر (ص) شنیده شد واینچنین بود که مسلمانان آنزمان به تبعیت از ایشان ، نهایت سعی و کوشش خود را در آموزش علم وحکمت بکار گرفتند و اندوخته دانش خود را به دیگران انتقال می دادند.
وجود مقدس پیشوای بزرگ اسلام حضرت رسول(ص) عامل گرایش مسلمانان به علم حدیث بود و می فرمودند: "هرکس حدیثی را به دیگران منتقل کند تا بدین وسیله حکم واجبی احیاء واستوار گردد یا با آگاه کردن دیگران روزنه بدعت و انحراف را مسدود نماید او در بهشت جایگزین خواهد شد1."گرچه بعد از فوت پیامبر (ص) خلفا از نشر احادیث بمدّت یک قرن جلوگیری کردند ولی صحابه و یاران با وفای پیامبر(ص) اندوخته و دانائی های خود را به دیگران انتقال می دادند و دراین میان زنان نیز بهره ای در علوم داشتند و احادیث پیامبر (ص) را ضبط و نقل می کردند. زنان راوی حدیث در زمان پیامبر حدوداَ 68 نفر بودند که شرح حال تعدادی از آنان را با رجوع به منابع مختلف نقل میکنم و امید دارم که مورد قبول استاد محترم قرار گیرد.

1481963492_31.docx

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.