درس عبرت از زندگی بزرگان دین

روز مادر و تولد بانوی بزرگ اسلام گذشت و روز پدر و تولد بزرگ مولایمان علی(ع) فرا می رسد ولی همراه پیام خوب زیستن و عبرت گرفتن از ان دو بزرگوار را هرگز در زندگی فراموش نکنید:!
ای مادر، ای بزرگوار، زندگی در ژرفای عمیق خود، پستی ها و بلندیها دارد، نگرانیها و غم ها دارد اگر تو به زندگی روزمره بطور معمول نگاه کنی. شب را به روز و روز را به شب برسانی و هدف پر کردن شکم های اهل خانه باشد، و به دنبال تجملات ساعت ها را بگذرانی و زندگی را بدین زاویه ببینی، صددر صد بی هدفی در زندگی شکل می گیرد و حاصل آن جزء افکار مغشوق و در هم بر هم چیز دیگری نیست.
باید روح انسانی به روح معنوی گره بخورد تا انسان از زندگی سالم برخوردار باشد. اگر روح معنوی در زندگی رخت بربندد شادی و نشاط روحی از خانه دور می شود و افراد خانواده به دنبال ارضاء خود و یافتن کمبودهای خود و بر طرف کردن خلاء های خود بیراه رفته و در دام شیاطین در کمین نشسته می افتند که بصورت تار عنکبوت لانه کرده تا طعمه را به دام اندازد.
مادر با برنامه ریزی صحیح خود برای اهل خانه، هدفمندی در زندگی را آموزش می دهد و می تواند خانواده را بسوی کمال پیش ببرد. شخصیت اهل خانه در پرتو بصیرت و نگرش عملی و دانایی مادر شکل می گیرد چون دیگر سؤالی نمی ماند که بی پاسخ مانده باشد و مسائل موجود در خانواده لاینحل نمی ماند و قابلیت ها شناخت می شود.
بدین گونه افراد در خانواده خود را یافته و از معضلات دوری می کنند و هر روز خود را به شکل و رنگی آراسته نمی کنند تا نیازهای روحی خود را نمایش دهند.

152232289600793567701082593281.jpg

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.