تطبیق علم و پژوهش ودیانت در قران و نهج البلاغه - بر مبنای سخنان رهبری در گام دوم انقلاب

تمام اندیشه های امام علی از قرآن و سنّت رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلم اقتباس شده است. این مسأله در بحث فعلی اهمیت بسیار دارد،زیرا پیامبر اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلم فلسفه بعثت خود را اتمام مکارم اخلاقی می داند و می فرماید:برای تکمیل فضیلت های اخلاقی مبعوث شدم.بصیرت افزایی از جمله آموزه های تکوینی پیامبر(ص) است که امیرالمومنین درشریعتی که بر عهده داشت بصورتهای گوناگون در برخورد ها و در خطبه های و حکمتها برای مردم بازگو می کرد و می فرمود: هدف این است که دین از سیاست جدا نباشد تا حکومت عدالت محور شکل بگیرد و هر چیزی جای خودش قرار گیرد . هدف اساسی در سیاست امام علی (ع) پاسداشت آزادی بود . در نگاه پیشوای آزادگان همه انسانها از حق ذاتی آزادی بهره مند ند واین حق را کسی نداده است تا بتواند آنرا بگیرد یا محدود سازد .در حکومت امیر المؤمنین علیه السلام مردمان از آزادی سیاسی و اجتماعی بهره مند بودند و پایین ترین افراد جامعه و ضعیف ترین اشخاص به راحتی می توانستند از هریک از کارگزاران و از بالاترین مسئول حکومت و زمامدارد جامعه شکایت کند و به او اعتراض نماید و آزادانه علیه او اعلام جرم کند و احساس خطر نکند وخود را در امنیت کامل از تبعات آن بیند .فاطمه پورشفیع

تطبیق علم و پژوهش ودیانت در قران و نهج البلاغه - بر مبنای سخنان رهبری در گام دوم انقلاب

نوع مستند : مقاله
کلید واژه :

چکیده :
چکیده : یکی از اصول تعلیمات پیامبران الهی عبادت و پرستش خداوند یکتاست زیرا دیانت مقدس اسلام در عبادت که سر لوحة همه تعلیمات است گنجانده شده است . دیانت در اسلام بصورت یک سلسله تعلیمات جدا از زندگی که صرفأ به دنیای دیگر تعلق داشته باشد ، وجود ندارد ، عبادات اسلامی با فلسفه های زندگی توأم است و در متن زندگی واقع است از همین روی ایمان و توکل واخلاص و ایثارو رشد شعور معنوی و وجدانی فی نفسه در وجود انسان و جامعه شکل می گیرد و جامعه بصورت عدالت محور ارزشهای اسلامی و تمدنی خود را به نمایش در می آورد. عبادت در پس دیانت نردبان قرب است . عبادت در پس دیانت معراج انسان است ؛ تعالی روح است که استعداد های روحی و عملی را پرورش می دهد تا بجایی که شخص اهمیت نمی دهد که در دنیای ماده و جسم بر دیبا سر نهد یا برخشت.

1616569453_-_.pdf

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.