الهی شکر به داده ها و نداده ها که نداده ها مانند داده هاست

تا بحال توجه کرده ای که شکر خدا بر نعمتهای کسب شده و کسب نشده وجود دارد. پس بر مبنای مفاهیم این دعا از داده های الهی و نداده های الهی سپاسگزاری می نماییم.
خدایا به داده ها و نداده ها شکر که داده هایت نعمت و از روی حکمتت است و نداده هایت نیز از روی حکمت و مصلحت تو است و هر دو در موضع امتحان توست از بنده .
وَإِنْ تَعُدُّوا نِعْمَةَ اللَّهِ لَا تُحْصُوهَا إِنَّ اللَّهَ لَغَفُورٌ رَحِیمٌ(نحل 18)
و اگر بخواهید که نعمتهای خدا را شماره کنید هرگز نتوانید، که خدا در حق بندگان بسیار آمرزنده و مهربان است.
گرچه شمردنِ نعمت‌هاى الهى ممکن نیست، امّا ذکر و یاد آنها برای شکر گذاری ضروری است.
شکر گذاری از خداوند همان حق شناسی است . گاهی انسان از سلامتی برخوردار است پس در سلامتی، تلاش را زینت خود قرار می دهد، و در این بین شکر الهی را فراموش نمی کند و شاید تلاش او قدردانی او از نعمت سلامتی باشد، ولی گاهی انسان ناتوان است و نمی تواند با تلاش خود ، شکر عملی را بجا آورد ، در این صورت حداقل کاری که می تواند انجام بدهد ، شکر زبانی است.
ما مدیون خدمات بسیاری هستیم ، خدماتی که از طرف والدین ، استاد، معلم، همسایه ، علماء ، شهداء،و گروه های فنی انسانی و خدماتی مانند ، کشاورز و زارع و بسیاری از افراد دیگر که امنیت و آسایش را برای زندگی مردم فراهم می اورند،ارائه می گردد که اینجا نیاز به تشکر دارد "لئن شکرتم لأزیدنّکم-"(ابراهیم 7)
با شکر، نه تنها نعمت‌هاى خداوند بر ما زیاد مى‌شود، بلکه خود ما نیز رشد پیدا مى‌کنیم، زیاد مى‌شویم و بالا مى‌رویم.
وَ فِی عُیُونِ الْأَخْبَارِ عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِمْرَانَ الدَّقَّاقِ وَ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ السِّنَانِیِّ وَ الْحُسَیْنِ بْنِ إِبْرَاهِیمَ بْنِ أَحْمَدَ الْمُکَتِّبِ جَمِیعاً عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِی عَبْدِ االلَّهِ الْکُوفِیِّ عَنْ سَهْلِ بْنِ زِیَادٍ عَنْ عَبْدِ الْعَظِیمِ الْحَسَنِیِّ عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ أَبِی مَحْمُودٍ قَالَ سَمِعْتُ الرِّضَا ) یَقُولُ مَنْ لَمْ یَشْکُرِ الْمُنْعِمَ مِنَ الْمَخْلُوقِینَ لَمْ یَشْکُرِ اللَّهَ عَزَّ وَ جَل
امام رضا (ع) می‏فرمود: هر که سپاس مردم نعمت دهنده را نگوید، سپاس خدای بزرگ را نگفته است.
"تفصیل وسائل الشیعة إلى تحصیل مسائل الشریعة،محدث عاملى‏،ناشرآل البیت‏ ،چاپ قم‏،سال1409 ق‏،نوبت اول‏،ج16ص313، حدیث21637"-.

1521033479index.jpg

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.