ازدواج و اصلاح امور - شایسته پروری

ازدواج - نقلی از ترجمه محاضرات ایت الله میلانی
حدیث: عن رسول الله (ص) قال: " اذا جاءکم من ترضون دینه و أمانته یخطب الیکم فزوجوه ، إن لا تفعلوا تکن فتنة فی الارض و فساد کبیر" (البحار ج103 ص372) هر گاه کسی به خواستگاری نزد شما آمد و دینداری و امانتداری او را پسندیدید به او زن دهید که اگر چنین نکنید در روی زمین تبهکاری و فساد بسیار پدید آید.

ازدواج واصلاح امور- شایسته پروری :
اسلام به روابط زوجین بسیار اهمیّت می دهد ، بهمین خاطر بزرگترین تکریم و احترام را در روابط زوجین ابراز می کند .ازدواج امری شایسته است تا امور اصلاح گردد. حضرت رسول (ص) تأکید به روابط حسنه زوجین کردند و قوانین و شریعت آنرا مقرّر فرمودند زیرا ازدواج بزرگترین و پر اهمیّت ترین مدرسه است. از دلائل شگفتی این آیه این است که خداوند از جنس خودتان برای شما جفتی آفرید که در کنارش آرامش گیرید و لطف و دوستی بین شما برقرار کرد ، همانا در این لطف و دوستی ، برای مردم خردمند و متفکر ، آیتی است از آیات بزرگ خدا. ابن عباس می گوید: مردی به حضور پیغمبر اکرم (ص) شرفیاب شد، عرض کرد: ای رسول خدا – من از کاری عجب دارم و آن این که مرد و زنی که هرگز یکدیگر را ندیده و نشناخته اند چون ازدواج کنند چنان دوست هم می شوند که فوق آن دوستی متصّور نیست . ان حضرت فرمود: این دوستی از طرف خداست که میان ایشان ایجاد می نماید و آبه فوق را تلاوت نمودند(تفسیر ابوالفتوح ج15ص249) (ادامه دارد)

1592401048images_32_.jpg

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.