از فاطمه بیشتر بدانیم!

#از فاطمهبیشتر_بدانیم
حضرت زهرا (س) پس از فوت پدر با خلفا بیعت نکرد و حضرت علی(ع) خود بر جنازه خانم نماز گزاردند و تا فاطمه (س) زنده بود علی (ع) نزد مردم وجهه ای داشتند و چون ایشان از دنیا رفتند آنگونه نبود. لذا علی (ع) حاضر شد با ابوبکر بیعت کند و در آن شش ماه بیعت نکرد ه بود لذا از ابوبکر خواست که نزدش بیاید و کسی با او نباشد و این بخاطر آن بود که نمی خواست عمر در
آنجا حاضر باشد.( خلفا در صحاح ستّه – نقل بخاری ومسلم ج 3)
مگر نه اینکه رسول خدا(ص) فرمود : هر که از اطاعت امامی خارج شود از جماعت مسلمانان خود را کنار بکشد و در همین حال بمیرد به مردن جاهلی مرده است .
احمد ابن حنبل نقل کرده است : هر که بدون امام بمیرد به مردن جاهلی مرده است.(مسند احمد بن حنبل ج6 ص22ح16876. )
حدیثی از علامه امینی در الغدیر از 16 مصدر از مصادر اهل سنت از جمله " الاصابة – الصواعق المحرقه- المستدرک علی الصحیحین" نقل کرده و در مصادر دیگری از جمله "مناقب ابن مغازلی" و......آمده است " رسول خدا(ص)به فاطمه(س) فرمودند:ای فاطمه،همانا خدا به غضب تو غضب می کندو به رضایت تو راضی می شود.
(علامه امینی ، الغدیر، ج3 ص181)
پس ابوبکر با رد خواست فاطمه(س) خود را مشمول غضب خدا نمود و فاطمه(س) نیز با بیعت نکردن با او بی اعتباری چنین خلیفه ای را به جهانیان اعلام نمود.
4-4-2-5.غصب فدک
انفال مایملک کفاری است که بدون جنگ و خونریزی بدست اسلام افتاد و یا کفاری که بدون جنگ حاضر شدند با اسلام مصالحه کنند و در عوض جزیه بدهند مثل نصارای نجران که حاضر شدند جزیه بدهند تا از حملات مسلمین در امان باشد .یا زمین مخروبه ای که صاحب ندارد مثل ته رودخانه و قلّه های کوه همه جزء انفال است و متعلق به پیامبر و او می تواند به هر نحو که بخواهد در آن تصرف کندو فدک هم اینگونه بود .
فدک حق فاطمه(س) و وارث پیامبر(ص) بود . فدک را پیامبر به دختر گرامیش بخشید تا در آن تصرف کند لذا " ذوالید" بود (هنگامی که فرمان مصادره فدک از جانب ابوبکر صادر شد کارگران حضرت را که در آن مشغول به کار بودند بیرون کرد .
(شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید11/211).حضرت فرمود: فدک را بمن باز گردانید زیرا پیامبر آنرا بمن بخشیده است.(بخشی از پایان نامه ارشد -پورشفیع)

148827992301_fateme_www_ashuora_ir_.jpg

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.