آیا دین جز محبّت است؟

هل الدین الاّ الحُب؟
آیا دین جز محبّت است؟
مهرورزیدن در آموزه های دینی بسیار تأکید شده است. در نگرش به تاریخ رسالت و انگیزه های پیامبران می یابیم که شعار همۀ آنها دوستی و مهرورزیدن بوده است . در نگرش به امامت نیز جز مهرورزی چیز دیگری نمی یابیم .امام محل حبّ الهی است . امام دوست همه مردم حق پذیر است. امام از نفاق و دوروئی بیزار است. امام حتی در جنگهای سخت با دشمنان منافق و یهود ،ابتدا آنان را به دین مبین اسلام و تسلیم در برابر خداوند تعالی وانجام عمل نیک دعوت می کرد بعد به علت تسلیم نشدن آنان در برابر عرصه ایمانی وحق گویی، شمشیر تیز و پیکان بُرنده خود را متوجه آنان می کرد تا طعم ذلّت و خواری را بچشند. در نگرش به پیام پیامبر(ص)دریچه ای از محبّت بر اهل بیت (ع) باز می گردد:ای علی، مؤمن تو را دشمن نمی دارد و منافق تورا دوست نمی دارد.
در نگرش به قرآن "ذلک الکتاب لا ریب فیه هدی للمتقین" پیام رستگاری قرآن را بر بندگان الهی می یابیم که حاکی از محبّت و مهرورزی به بندگان اهل توحید واهل یقین است . پیامی سرشار ازتشویق به وظیفه شناسی و عدالت خواهی وانجام اعمال نیک که دوری از کارهای ناشایست را در بر دارد. حال چگونه گروهی از آدم تا خاتم با اسمها و رسمها و لقبهای گوناگون ویا در دنیای متمدن امروزی زیر پرچم حزب و گروه با حرکت موج الهی درگیر می شوند تا آن موج سازنده را از حرکت باز دارند وشیوه های نامطلوب و باطل گرائی که چیزی جز بحران هویتی نیست در اذهان عموم مردم به جریان اندازند.

1492260500a428240f-3718-43a0-a33d-ecd99af2a77d.jpg

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.