شناخت امام وولایت

#شناخت_امامت_
دعا برای معصومین بیانگر ادب دعا کننده و حاکی از ارادت و توجه او به اولیای خود و واسطه های فیض و رحمت الهی است و این خود از بهترین دلیل و انگیزه برای دعا کردن در حق آنها است. مسلما هنگامی که اولیای الهی این ادب و تعبد را در محببّین خود ببینند به او نظر لطف و عنایت خواهند داشت و لطف و عنایت آنها بزرگترین سرمایه سعادت و رستگاری انسان مومن است. اما این که دعا برای آنها آیا در ارتقای درجه و جایگاه آنها موثر است یا خیر؟ نظر ها در این مورد مختلف است؛ برخی می گویند اولیا در چنان مرتبه ای از کمال و عظمت قرار دارند که دعای ما که در رتبه بس پست تری نسبت به آنها قرار داریم در ترفیع درجه آنها اثری ندارد و این دعا تنها در رشد و تعالی خود ما موثر است. ولی برخی عقیده دارند که چون ما از خداوند برای آنها کمال و عظمت و جایگه والا تری را در خواست می کنیم و نیز میدان رشد وتعالی انسان بی کرانه و بی انتها است پس خداوند با قدرت مطلقش خواست و دعای ما را در حق آنها مستجاب می کند و با دعاو صلوات ما به آنها درجه و رتبه بالاتری عنایت می کند و این در واقع نه به خاطر ما و دعای ماست بلکه به قدرت خدا و مشیّت او است. در پایان مناسب است برخی از فوائد دعا برای امام حی و زنده یعنی وجود نازنین ولی عصر(عج) بیان
گردد. دعای ما برای امام غایب ایجاد محبّت مسلمانان به امام زمان(ع) می باشد و علاوه بر آن موجب تقویت ایمان شخص می گردد ، و همچنین ایجاد تجدید عهد و پیمان با آن حضرت است ومحتوای پیمان با آن حضرت،دین داری و حفظ شریعت و استمرار بر طاعت الهی و هدایت در مسیر امام ویاری رساندن امام با نثار جان و مال می باشد.
یاد امام زمان(عج) توجه به ارزش های دین و اصول اخلاقی را در دلها جوانه می زند و بر عکس غفلت از یاد خدا و و خاطره امام یکی از دلایل عمده پژمردگی و سستی ارزشهای الهی و انسانی در جوامع مسلمانی است واین است که امام سجاد(ع) در دعای خود زحمات رسول خدا (ص)را برای تقویت دین و شریعت تکرار میکند.
کسی که سلامتی امام زمانش برایش مهم است، مسلما آزردن آن حضرت برایش سخت است در نتیجه دعا برای سلامتی آن حضرت، انسان را بر انجام کارهایی وامی دارد که موجب خشنودی آن حضرت و در نتیجه سبب رسیدن به مقام رضوان الهی می گردد

1488118117images_24_.jpg

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.