دعای ابوحمزه

إِلَهِی لا تُؤَدِّبْنِی بِعُقُوبَتِکَ وَ لا تَمْکُرْ بِی فِی حِیلَتِکَ مِنْ أَیْنَ لِیَ الْخَیْرُ یَا رَبِّ وَ لا یُوجَدُ إِلّا مِنْ عِنْدِکَ وَ مِنْ أَیْنَ لِیَ النَّجَاةُ وَ لا تُسْتَطَاعُ إِلّا بِکَ لا الَّذِی أَحْسَنَ اسْتَغْنَى عَنْ عَوْنِکَ وَ رَحْمَتِکَ وَ لا الَّذِی أَسَاءَ وَ اجْتَرَأَ عَلَیْکَ وَ لَمْ یُرْضِکَ خَرَجَ عَنْ قُدْرَتِکَ یَا رَبِّ یَا رَبِّ یَا رَبِّ
حال ای خدای بزرگ با نقشه ات در بلاها و گرفتاریها مرا تأدیب مکن که طاقتش را ندارم. مَکرَت را برایم چاره ساز کن. تا خیرم را بیایم . خیری که تو آنرا برایم رقم زده ای و من نباید از آن غافل بمانم. این خیر فقط نزد توست . گاهی دنبال راه نجات ام در حالیکه نجات دهنده انسانها تنها تویی- امّا چه کسانی از حیطه قدرت تو بیرون رفتند و بر تو گستاخی نمودند و اسباب خشنودی تو را فراهم نکردند در حالی چه نیکو کار و چه بدکار و بی باک و گستاخ از لطف و رحمت تو بر خوردارند.
پروردگارا، پروردگارا، پروردگارا! صدایش کن تا نفس قطع شود:
خدایا ،می دانم که ادب همدم خوبی برای خرد است ولی گاهی خردم نابسامان می گردد . گاهی جهل عقل و افکارم را در هم می ریزد و مرا مبتلا به کیفر تو می کند . می دانم که ادب آدم ساز است در اخلاق و در سیاست و در اجتماع و فرهنگ و دین – حتی در عبادات مثل ادب در نماز؛ ویا ادب حضور در پیشگاه تو و پیشگاه ائمه(ع) – ولی خردم ادب را ازدست داده و مرا مستحق عقوبت تو کرده – ای خدای بزرگ ! تو پیامبر خود رانیکو تربیت کردی وچون ادب را در او به کمال رساندی ، فرمودی: همانا تو دارای خلقی عظیم هستی، آنگاه بود که کار دین و امت را به او سپردی تا بندگانش را اداره کند. (المیزان الحکمه ج1 ح ادب)

15582844992175.setare.comfilesfanews139724146470_809.jpg

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.