کسب امنیت روحی

امنیّت روحی:
اگر انسان نعمتهای الهی را به یاد آورد و عظمت خداوند درجانش بنشیند و به غفلت مجال ظهور ندهد ،او ذاکر حقیقی بر شکر نعمتهای الهی است.
امیر المؤمنین در یک طبقه بندی،امنیت را به انواع گوناگونی تقسیم نموده است :امنیت معنوی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی-(توضیح مطالب مورد بحث شخصی است.)

1)امنیت معنوی؛همان ایمان و باورهای اعتقادی صحیح برگرفته از قرآن و عترت بدور از معضلات اجتماعی و فرهنگی و سیاسی می باشد.

2)امنیت فرهنگی؛مدیریت صحیح در رفع چالشها- کنترل فضای مجازی – کنترل تلگرام و غیره – تبلیغ به شیوه فهم و درک فضای جامعه امروزی و رفع نیازمندیهای حاصله از آن- تقویت فرهنگ و رفع چالشهای آن در رابطه با رفع بحرانهای سیاسی و اقتصادی جامعه دارد واز هم جدا نیست. و اگر این سه مورد با هم در نظر گرفته نشود حتما مشگلات فراوانی بوجود خواهد آمد که جبرانش سخت تر و آسیبش بیشتر خواهد شد.اگر فرهنگ بصورت ایده آل عمل نکند روحیه مردم کشور تضعیف خواهدشد و فتنه ها و بریدگیهای اخلاقی ورفتاری- قولی و فعلی دست بدست هم داده و کشور را دچار بحران و تشکلّ های سیاسی و رفتاری خواهد کرد و دین به انزوا کشیده خواهد شد.اصالت فرهنگی جامعه را از بحران نجات می دهد و دست بیگانه و دشمنان را از نشر اکاذیب و اباطیل کوتاه خواهد کرد. امّا مدیریت فرهنگی با چه شخصی و چه عقیده ای وچه سیستم فکری باشد، مسئله مهمی است که باید برای انتخاب آن ، اتاق فکری تأسیس نمود وتلاش بسیار نمود چون حفظ جامعه از رسوبات وآفتهای گسترده آن ، سمی مهلک نیاز دارد..

3)امنیت سیاسی-اجتماعی؛اقتصادی؛
امنیت سیاسی، محافظت مرزهای عقیدتی و جغرافیایی. جلوگیری از فعالیتهای فرقه ای – رفع فقر در جامعه که مهمترین عامل برای سرکوب جامعه اسلامی است زیرا فرقه های باطل بدنبال چنین جریانی هستند تا هدف خود را پیاده کرده و جامعه فقیر را به سمت خودشان یعنی بردگی و بی دینی بکشانند .
امنیت اجتماعی، شیوه آموزشی و تربیتی صحیح برای افراد جامعه بخصوص جوانان – کنترل اقتصاد از تورم- جلوگیری از بحرانهای عقیدتی و انحرافی – امنیت نظام تربیتی و آموزشی مطابق فرهنگ ملیّتی – جلوگیری از تهاجم فرهنگی و جنگ نرم با شیوه دفع ضرر- ترویج تولید ملی و صادرات آن بدور از واردات تحت سلطه غربی.(کنترل واردات و صادرات بر طبق موازین اسلامی بدور از انگیزه های باطل – قاچاق)
مراد از امنیت اقتصادی در این مجموعه،برقراری یک عدالت اقتصادی در جامعه است بدور از تورم. و اختلاس. کنترل معاملات-کنترل سرمایه ملی و پشتوانه مملکت و ذخایر ملی-امام علی(ع) می فرماید:اگر در جامعه ای رفاه به شکل نهادینه برای عامه مردم تحقق نیابد،هرج و مرج و بی عدالتی،رواج پیدا خواهد نمود. حضرت امیر در کلامی به فرزند گرامیش امام حسن(ع)می فرمایند: ...پسرم،هرکس مبتلا به فقر شود،مبتلا به چهار ویژگی خواهد شد:ضعف در یقین،نقصان در عقل،رقیق شدن دین و کم رنگ شدن شرم و حیا؛پس،از فقر به خدا پناه می بریم.( میزان الحکمه /ص /244ح 15994.)

1524400412omid-bakhsh-ax-25.jpg

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.