قسمت سوم از بخش پانزدهم از دعای هشتم شرح دعای صحیفه سجادیه:

قسمت سوم از بخش پانزدهم از دعای هشتم شرح دعای صحیفه سجادیه:
اکنون زمان آن رسیده که به فرهنگ پاک دامنی روی آوریم. دیگر در مسیر بی عفتی به پایان خط رسیده ایم و چاره ای جز بازگشت نداریم. ممکن است این سخن، مرتجعانه به نظر برسد، اما کم کم شاهد ظهور حسی جمعی هستیم که معتقد است همه¬چیز خیلی لجام گسیخته پیش رفته است. به همین دلیل است که احتمال یک انقلاب متقابل بسیار زیاد است. در پایان می نویسد:
به دلیل ضربه شدیدی که امروزه به کودکان وارد می شود؛ به این دلیل که مربیان آموزش مسائل جنسی، یا وسایل پیش¬گیری از بارداری و اشعار مستهجن، به حریم روزهای اولیه زندگی ما تجاوز می کنند یا به این دلیل که والدین، فرزندان خود را رها کرده اند، بسیاری از ما حس می کنیم گویا هرگز فرصت جوان بودن را نداشته ایم. پاک دامنی جنسی برای ما یک فضیلت است و من پیش بینی می کنم که برای شمار رو به افزایشی از جوانان نیز به یک فضیلت تبدیل خواهد شد؛ زیرا می توانیم با آن بر پاک دامنی ذاتی خود تأکید کنیم.(برای اطلاع بیشتر به فمینیسم 2- سایت حوزه نت مراجعه نمایید)

عبارتهای نادرست فمینیسم برای زنان:
 بارداری مساوی بربریت است (شولامیت فایرستون – قمینست رادیکال آمریکائی در کتاب دیالکتیک جنسی ص 181)
آن¬چه شولامیث فایرستون را از سایر هم¬قطارانش در فمینیسم رادیکال متمایز می¬کند امید به ظهور فناوری¬ها و تکنولوژی¬هایی است که زنان را از آن¬چه آنان را تحت ستم مردان قرار می-دهد(تولید مثل) رهایی بخشد. بنابراین فایرستون معتقد به فروپاشی مردسالاری با تغییر در طبقه¬ی جنسی و دگرگونی بهره¬کشی از توان تولید مثلی زنان بود. با انتشار کتاب دیالکتیک جنس انتقادات فراوانی به فایرستون شد انتقاداتی که فایرستون را متهم می¬کرد که تنها برتری-ای را که زنان در خانواده دارند و تنها ویژگی¬ای که آنان را از مردان متمایز می¬کند نادیده گرفته و خواهان در اختیار قرار دادن این عرصه به مردان است چرا که مردان در عرصه تکنولوژی پیشتاز بوده و فناوری¬های نوین به دست مردان ظهور می¬یابد. بدین¬ترتیب زنان علاوه بر فرودستی در حیطه خانواده و اجتماع با قرار دادن توانایی زایش خود به مردان برای ابد در طبقه¬ی فرودست باقی خواهند ماند.
 زن ماشین جوجه کشی است که در دام طبیعت گرفتار شده .
 حاملگی و زایمان دو کار ظالمانه ود حق زنان اس که باید زن از آن آزاد شود.
 خانه داری برای زن بردگی است.
 کارِ خانه به زن شأنی نمی دهد.
 خانه زندان زن است.
 جنین انگلی است که از مادر بهره داری می کند(سیمون دولوآر- ترجمه قاسم صفوی ج2)
 باروری وضعیت غیر انسانی است . (همان ص283)
پیامبر اسلام(ص) فرمود:قسم به خداوندی که مرا رسول قرار داد ، زمانی که زن حامله و باردار است به منزله روزه دار و شب زنده دار است و مجاهدی است که با جان و مالش در راه خدا می جنگد برای هر لحظه ، درد زایمان به زن ،ثواب آزادی یک بنده مؤمن را می دهد و هنگام وضع حمل برای او پاداشی است که به جهت عظمت و بزرگی آنرا درک نمی کند. (بحارالانوار ج101ص107وص106)

تصویر نادرست از زنان آزاد در جامعه امروزی:
 سیگار کشیدن مثل مردان
 شراب نوشیدن
 بیان ناصالح و نادرست چون مردان معامله گر – کلامشان نادرست و زشت
 سراسر بدن با آرایش و پوشش زننده
 نیاز زنان امروز به خودنمایی
 سبک شمردن نقش مادری و ازدواج و مادری و طرفداری از بی بند و باری و هم جنس بازی – پر کردن لحظات زندگی و روابط نامشروع

آثار عمل فمینیسم در جامعه امروزی با عنوان آزادی برای زنان:
 انبوه زنان آشفته و خسته از کار
 دوری از اعتقادات دینی(دین محل آرامش و سلامتی است – افسوس که با توطئه دشمنان ،زنان خود را تسلیم عقاید ناسالم غربی می کنند- ولی زنان با ایمانی هستند که نه تنها خود آرامش دارند بلکه آرامش را به دیگران انتقال می دهند.)
 زنانی با شیوه حیوان صفتی
 زنان و غفلت از پاک دامنی
 زنانی محتاج تر به عاطفه- ناامن تر و متزلزل تر- تنها و درمانده-
 "چقدر از فمینیسم متفرم- فمینیسم هیچگاه مشگلات دنیا را حلّ نخواهد کرد " این پیام دکتر هلن میسون استاد دانشگاه کمبریج که وقت خود را تمامأ وقف بهبود تحصیلات دختران کرده است .(زنان و تبعیض- لیت فیگر)

15134185032149.jpg

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.