شرایط نذر قربانی:

شرایط نذر قربانی:
اگر کسی قربانی می کند و این خون را ببرد به جائی بمالد ، اصلش از دین یهود است – همین الان در بعضی از ادیان شرقی بت پرست اینطور است که بچه انسان را برای بت ذبح می کنند ؛ جالب اینکه بچه خودشان را ذبح نمی کنند ، بچه ای را می دزدند و می آورند جلوی بت قربانی می کنند و همانجا جلوی بت دفن می کنند و خونش را به سرو گردن بت می مالند. دین اسلام هرگز در مورد مالیدن خون قربانی چیزی نگفته است و اصل قربانی مستحب است ولی خون آنرا مالیدن به جائی؛ نه! بلکه خون نجس و پلید است و باید از آن اجتناب کرد. قربانی برای سلامتی و دفع بلا برای دین یهود است و در دین اسلام نیست که قربانی کنید برای سلامتی ، بلکه قربانی فقط برای قرب الی الله است. این مباحث که دفع بلا و سلامتی است از ادیان دیگر است . قربانی از اولّین عبادتهاست از اولین نوع پرستش خداوند است ، یعنی بهترین چیز را که دارید تقدیم بخدا نمایید (برای مستضعفان) ویا مثل زمان جنگ که زنها طلا در راه خدا می دادند.(حجت الاسلام استاد احمد عابد)
ابن جریج گوید: در جاهلیت چنین رسم بوده که خون و گوشت شتر قربانى را به در و دیوار کعبه می‌مالیدند. اصحاب رسول خدا صلی الله علیه و آله گفتند، اگر چنین عملى درست باشد ما سزاوارتریم که آن‌ها را به در و دیوار کعبه بمالیم سپس این آیه نازل گردید(تفسیر ابن ابی حاتم)
لن ینال الله لحومها ولا دماوها ولکن یناله التقوى منکم کذلک سخرها لکم لتکبروا الله على ما هداکم وبشر المحسنین(حج 37)- نه گوشتها و نه خونهاى آنها، هرگز به خدا نمى‏رسد. آنچه به او مى‏رسد، تقوا و پرهیزگارى شماست.
مراسم نذر انواع سفره به اسم ائمه (ع) اعتباری ندارد و وارد نشده است.

1544272046index.jpg

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.