موضوع: "بدون موضوع"

یک تجربه در زندگی

یک تجربه در زندگی: وفاداری همسران: اعتماد همدیگر را جلب کنید . دروغ به یکدیگر نگویید. بنای مستحکم بسازید و به حقوق هم تجاوز نکنید. خواستهای معقول یکدیگر را بفهمید. محیط خانه را متشنّج نکنید. زن شوهرش را تحقیر نکند. زن از همسر خود در نزد دیگران بد نگوید.زوجین در راه علم و در راه معنویت تلاش کنند. کرامت زن بسیار مهم است پس در مقابل مردان دیگر خضوع نکند.همسران یکدیگر را دیندار نگه دارید . خیلی ازمردها و زنان طرف مقابل خود را بهشتی می کنند و خیلی ها جهنمی، همسران نباید به یکدیگر نیش و کنایه زنند.مرد نباید به زنش اهانت کند و زن هم نباید شوهرش را تحقیر کند در شغل و غیره . زندگی زیباست اگر زنان با حداقل در آمد همسر خود شادمانه زندگی کنند و طمع نداشته باشند . طمع در زندگی فاتحه یک زندگی سالم را می خواند. هر یک از همسران چه تحصیلات بالا داشته باشند و یا نداشته باشند باید بدانند او همان همسری است که با او ازدواج کرده است و توقع بیجا نداشته باشند. سازگاری دراوائل زندگی واجب است تا این زندگی جا بیفتد. زوجین باید به یکدیگر وفادار باشند و حرف کوچک را بزرگ نکنند. اساس محبّت بین همسران ، اعتماد و اطمینان به یکدیگر است.زن مسلمان اگر به تجملات و افراط درآرایش و انحراف در مدگرایی مشغول شود خانواده را متزلزل ساخته است.به قول معروف آب در کوزه ما تشنه لبان می گردیم ، هدف و مقصود از زندگی سعادت بخش را می دانیم درکنار و نزدیکی ماست ولی چرا به افق دور دست نظاره می کنیم شیوه ای که خود ماآنرا انتخاب کرده ایم حال بهانه های اسرائیلی ما را تنها نمی گذارند. امّا چگونه می شود چه اتفاقی می افتد که روزبروز طلاقها زیادتر وزندگی های جوانان امروز دستخوش آسیب قرار می گیرد؟چیزی که سرنوشت انسان را می سازد انتخابش است پس انتخاب صحیح کن و تا آخرین نفس به آن پای بند باشد و کمیّتها تو را آزار ندهد کیفیت زندگی راکه در دست زوجین است باید بالا برد تا در این نردبان ترقی بتوانند به کمال انسانیّت برسند تا خود و خانواده ایشان طعمه حریق بوالهوسی ها نشوند.

شرح زیارت اربعین

اربعین - فضیلت اربعین - پیاده روی اربعین - چه زیبا و چه شورانگیز - ایکاش توانایی رفتن داشتم - ولی متاسفانه جز اشک نصیبی ندارم .هرکس از دوستان عازم شد چند قدمی بجای من برود و دعا کند که هرگر از اهل بیت جدا نمامیم گرچه ناتوانی جسمی مرا ار فیض وصل اهل بیت در مسیر کربلا جدا ساخته است. التماس دعا 🙌

شرح زیارت اربعین

نوع مستند : کتاب
کلید واژه : اهداف قیام, وجوب پیروی, درس آموزی, شهادت وشناخت مسیر

چکیده :
میراث انبیاء ، شهادت، حق طلبی، ایثار، ولایتمداری ، آثار و ارزشهای باقیمانده از انبیاء که در نزد امام حاضرمهدی موعود (ع)به ودیعه سپرده شده است. میراث انبیاء خود وجود مطهّر امام زمان است که بساط ظلم را در هم می کوبد و نظام عدل را مستقر می سازد منتها به شرط آنکه مردم با بصیرت و آگاهی نسبت به حقایق امور در گذران زمان با لباس تقوی و صبر و شکیبایی دایره مقاومت را وسیع ومحکم سازند.

1631616969_.pdf

مباهله- غدیر- حق پذیری

امّا اگر مباهله صورت می گرفت چه اتفاقی می افتاد؟ ...رسول خدا (ص) فرمود: به آن خدایی که مرا بحق فرستاد اگر مباهله می کردند این بیابان بر سر آنان آتش می بارید ..

مباهله- غدیر- حق پذیری

نوع مستند : نشریه

چکیده :
جریان مباهله جریانی است برشناخت حق علیه باطل – جریان مباهله جریانی است بر شناخت تحریم و تحریفهای زمانه – جریان مباهله ارزش دینداری وحرکت با اهل بیت علیهم السلام را نشان می دهد و پیامش این است : خود را بشناس تا خدایت را بشناسی؛

1659595245_-_.pdf

پیدا کردن خود

می دانی چرا ولایت باید داشته باشید؟
می دانی در دنیا چرا باید به تکامل برسی؟
اصلا می دانی کیستی و چیستی؟
اصلا خودت را می شناسی؟
اصلا دین را می شناسی ؟
اصلا چرا به دنیا آمده ای؟
اصلا چرا قانون باید داشته باشی - قانون شرعی و قانون مدنی؟
اصلا عزت و ذلت را درک کرده ای؟
چرا فرار از دین و قانون و تکامل داری ؟
چرا به انسانیت نمی اندیشی؟
گم شده ای !بیدارت کنم --- ذلت پذیر شده ای !راه عزت را بهت نشان دهم!
نگذار قدرت ضعفت زیاد شود - تکیه به ولایت تعیین شده از سوی خدا کن...از ولایت جدا نشو تا خدا تو را به خودت نشان دهد ? ?

1658246590images_20_.jpg

شرح خطبه غدیر

راویان حدیث غدیر:
شیعه و سنی –اصحاب و تابعیان -راویان حدیث غدیرهستند و گمان نمی شود که اهل تسنن در اثبات حدیث غدیر و تواضع مقرّانه بر صحّتش ،اعتماد برآن اعتقاد به درستی و اعتراف به متواتر بودنش از شیعۀ امامیه چندان عقب باشند. فقط کسانی از راه پرت شده اند که تعصّب کورکورانه داشته و کلام را به سمت معانی فرعی و انحرافی آن سوق داده اند و آن نظریه را بصورت شخصی وارد کرده اند.

فضیلت نامه غدیر در شرح خطبه غدیریه - توسط فاطمه پورشفیع

نوع مستند : کتاب
کلید واژه :

چکیده :
رحلت پیامبر چه سخت بود، آن شب که پیامبر را بخاک سپردند . تنها دختری که با دو فرزند خردسالش در کنار قبر پدراشک می ریزد ، زمزمه بر لب دارد ؛ یا أبتِ – یا رسول الله – ماذا لقینا بعدک من فلان بن فلان.
فردا چه روزی است؟ خنجر ها آنقدر در کشتن مخالفین کار می کند که همه نوحه سرائی ها در عزای پیامبر خدا (ص)فراموش می شود.
فردا روز غارت اموال مردم است . فردا در نماز ، خلیفه با خالد قرار ترور دارد – فردا بر منبر رسول خدا (ص) ؛ خلیفه سنّت فحاشی به نوامیس پیامبر را بدعت می گذارد – فردا بقیع دوباره شاهد دفن شبانه می شود- فردا باید از فاطمه(س) پوزش طلبید – فردا باید روایتها جعل گردد – فردا نباید احادیث پیامبر در گوشه و کنار گفته شود-فردا حیات خبیثه جانشین حیات طیبه خواهد شد- فردا ریشۀ شجرۀ رضوان از ریشه کنده می شود که یاد آور بیعت رضوان(بیعت مردم با پیامبر در زیر درخت رضوان) است.- فردا سر مالک بن نویره ها را باید به تیغ سپرده و ناموس آنها را به کابین در آورد- فردا سگان حوأب بر شتری پارس می کنند(پیامبر قبلا به عایشه گفته بود؛ ای عایشه روز بیاید که سگان حوأب بر تو پارس می کنند و تو با غنی ترین مرد جنگ می کنی و در حقّ او ظلم می کنی)- فردا مدعیان و جانشینان قلابی پیامبر(ص) "علی"را با تیغ اجتهاد بر نص سر می زنند- فردا سبط نبی با چگر پاره پاره خویش از خنجر کینه توزان ، تشت را خونین می کند- فردا سر حسین بن علی (ع) در طشت طلا از خلیفه وقت کافر و یهودی ضدبت عصا می خورد- فردا و فردا ها شجرۀ ملعونه از منبر پیامبر بالا می روند و فرزندان پیامبر را در طول تقریبأ سه قرن یکی بعد از دیگری را بعد از ظلمها و ستمهای بیشمار شهید می کنند-فردا از پس فردا برای هر سر بریده در داراالاماره جوایز پانصد درهمی می دهند- فردا و فرداها جنگها و خونریزها و تجاوز به نوامیس و دزدی و چپاول و غارتها بسیار است-

1550670415_.doc

شرح دعای سمات

دعای سمات یهود شناسی است - تاریخ یهود - ظلمهای یهود -- اصرار برحاکمیت خود- باطل را رنگ و لعاب حق دادن - دشمنی با مسلمانان - فساد در روی زمین -- ووووووهمه آنچه را که بخواهید بدانید در شرح دعای سمات تقریبا به مدت دوسال تحقیق بر روی اسناد توسط فاطمه پورشفیع نوشته شده است وووو بسیار دانلود شده است ودر نشر عاصم به چاپ رسیده است ..در خدمت علاقمندان و هدیه آن هستیم ? ?

شرح دعای سمات

نوع مستند : کتاب
کلید واژه : یهود, مسیحیت, غصب, باطل گرایی

چکیده :
دعا از حضرت ابراهیم یاد می کند و اشاره دارد که یهود خود را ابراهیمی می داند در حالیکه ابراهیم(ع) دینش توحیدی محمّدی(ص) بود ، ولی آنان از گذشته تا بحال سعی داشتند باطل را رنگ حقانیت دهند ؛ولی آنچه مهم و قابل ذکر است اینکه اگر یهودیان و مسیحیان اعتقاد به دین خدا و یا کتاب آسمانی او داشتند کتاب خود را تحریف نمی کردند و مهمترین قسمت آن که اشاره به معرفی دین محمّدی بود از بین نمی بردند ، پس آنها به فکر منافع شخصی خود بودند تا تشکیل جامعه موحد ومعتقد. .......یهود و نصاری کتابهای بیشماری در دو بخش " عهد عتیق" و " عهد جدید" دارند . مسیحیان 39 کتاب عهد عتیق و 27 کتاب عهد جدید دارند که یهودیان عهد عتیق را قبول دارند و آن هربخش یک سٍفر است.

1651054260_.pdf

خطر برای اسلام

اسلام در محاصره خطر تحریف است ، تحریف ضربه ای غیر مستقیم است به گونه ای که خنجر از پشت می زند آنهم به وسیله مسیحیّت و یهودیت ووهابیت که قهرمان تحریف در جهان اند.
هیچ کس به اندازۀ اینها تاریخ جهان را دچار تحریف نکرده است! هیچ کس به اندازه اینها به بشریّت ضربه نزده است! هیچ کس به اندازه اینها بدعت و خرافات ایجاد نکرده است!
اینها بودند که در هردین و مذهبی افکار مزخرف خودشان را به نام اولیاء همان دین و مذهب پخش می کردند. کار اینان در هر زمان تحریف معنوی بوده و امروزه تحریف معنوی فضای مجازی مخرّبی را برای جوانان خاموش درمطالعات تاریخی ایجاد کرده است. شبکه های مجازی باطل بیماریهای روحی ایجاد می کند که این کار را مشگل می سازد ،زیرا شخص نمی فهمد که بیمار است و یا اینکه آشنا به نقاط ضعف خود نیست ونقاط ضعف خود را نقطه قوّت در خودش می داند وشاید در این بین خطای اندیشه و خطای قلم و یا خطای تصویر او را رها نکند و او را به دام تحریف حتی نهضت عاشورا بیندازد. ای وای ! پس حسین علیه السلام علارقم آمادگی کوفیان حرکت کرد تا تاریخ را متحوّل سازد و عامل امر به معروف و نهی از منکر باشد؛ چون او امام و پیشواست و ما به تبعیت از امام همان راه را طی می کنیم تا انگیزه های پیروزی حق علیه باطل در جهان گسترش یابد و پوزه نیروی مخفی تهاجم فرهنگی به خاک مالیده شود.

1647599335images_10_.jpg

معارف اسلامی و دانستیها در موضوعات مختلف

معارف الاسلامی از چندین موضوع مورد بحث فاطمه پورشفیع قرار گرفته که فصل هفتم آن امامت است .. م.ضوعات تحقیقی بسیار جالب و قابل استفاده است ازموضوع گریه و ایثار و و......انشالله مورد استفاده دوستان قرار گیرد... تقدیم به روح مطهر ائمه اطهار.صلوات

امامت ودیگر موضوعات

نوع مستند : مقاله
کلید واژه : ائمه, ائمه جور, ائمه حق, صفات

چکیده :
امامت یکی ازپایه های اصول دین است. پایه و اساس دین و اصول مسلمین و زمام دین برخاسته از اصل امامت است. صلاح دنیا و آخرعاقبت بالخیری در داشتن امامت و پیروی از امام است.اسلام دین رشد و نمواست که امامت ریشۀ نمو دهنده آن است .امام همچون خورشید نور افشانی می کند و مانند قمر در شبهای بدر می درخشد. امام ماه تابان است. امام مانند ستارگان راهنمای شبهای تار است.امام آب گوارائی است برای تشنگان مسیر هدایت و راه نجاتی است برای گم شدگانَ مسیرسرگردانی ،مسیر بدون امام جویبار ضلالت است و گمراهی در شبهای تاریک که نفاق ودشمنی و دروغگویی را ترویج می دهد.امامت یعنی" اکملت دینکم..." امامت یعنی شناخت فضیلت غدیر . امامت یعنی سعادت بشری . امامت یعنی دشمن شناسی . امامت یعنی مبارزه باظلم و دغلبازی و مکر و حیله . امامت یعنی دین استوار. اسلام استوار.امامت یعنی پایداری در اعتقادات.

1646496282_.pdf

عافیت و دانستنیهای آن در شرح دعای 23 صحیفه سجادیه - فاطمه پورشفیع

. بنام خدا
عافیت وسلامتی نعمتی است پنهانی: ? ? ? ? ? ?
بهترین نعمت و خالی از بلا عافیّت است . عافیّت نعمتی است پنهانی، عافیّت در دین و دنیا نعمتی بزرگ و موهبتی عظیم است . هر کس دوست دارد از عافیت طولانی در دین و در دنیا و در آخرت برخوردار شود باید راه تقوای الهی را در پیش بگیرد. رسول خدا(ص) فرمود: از خداوند چیزی خواسته نشده است که نزد او محبوتر از عافیت باشد (کنزالعمال 10906- 10905)
اشکال گوناگون عافیت:عافیّت را باید از خدا در خواست کرد، و آن سکوت در برابر جار و جنجال دشمنان است. عافیّت اوج نیکی و دوری از آتش جهنم است،که باید از خدا در خواست کرد. عافیّت در ایستادگی در برابر کفر ،که باید از خدا در خواست کرد. باز شدن در های عافیّت ، با فرستادن صلوات بر محمّد و آل او. طلب عافیت و بخشش ،رستگاری است. رستگاری را از خداوند در خواست نمایید. بعد از یقین نعمتی بهتر از عافیت نیست آن را از خدا تقاضا نمایید. ? ? ? ?
. راهکارهای دوری از شیاطین انس و جن: ? ? ? ? ? ? ?
مراقبت ازخود: در برابر وسوسه های شیطان واکنش مناسب نشان دهید: اگر به ندای شیطان گوش دهی نابود می شوی. هر چه شیاطین در گمراهی به تو القاء کردند بر عکسش رفتارکن. اگر به حال تو افسوس خوردند که مال از دست دادی! فرزندی از دست دادی!پاسخت این باشد: مال دارائی خداوند است یک روز دست من است و روز دیگر دست دیگری ، و مال آزمایشی از طرف خداوند. از دست دادن فرزند ، پاسخش روشن است ؛ انسان برای مردن خلق شده است؛ آنچیزی که مردن را سخت می کند مبادرت به انجام گناهان صغیره و کبیره است. اگر شیطان به تو القاء کرد که چقدر نماز می خوانی ؛ پاسخش این است ؛ برای فرار از غفلتها و نزدیک شدن به خداوند و کسب قُرب الهی و حفظ دین نماز خواندن لازم و ضروری است. اگر شیطان به تو القاء کرد که کار خیر انجام نده، در پاسخ بگو: من کاری انجام نمی دهم در برابر نعمتهای بیکران الهی؛ که بی منِّت همه چیز به من داده است.

1645516473photo_2018-03-27_12-56-36.jpg

مسیر به کمال رسیدن انسان

. مسیر به کمال رسیدن انسان: عبودیت کمال ، کمالات است و همه کمالات انسانی در این جهت است که ادمی به عبودیت حق واصل شود ودر مدارج و مراتب آن بالا رود.عبودیت تسلیم حق بودن و گردن نهادن به خواست الهی است و جز رضای حق نخواهد – انسان در عبودیت باید پیشرو باشد و آنگاه که به دعا کردن بر می خیزد ابتداء ثنا و مدح و سپاس الهی را گوید و زهد را در عملکرد خود در پیش بگیرد تا از آنچه به او رسیده خوشحال شود و بر آنچه از او منع شده حزن و غم نداشته باشد.
انسان در سایه بندگی خدا و ایمان قلبی و تقوای الهی از خودمداری و شیطان صفتی و خودکامگی و از بت پروری و شیطان زدگی و بت پرستی نجات می یابد و روح و جسم را در آنچه که مورد رضایت و قبول الهی است به خدمت می گیرد و اندیشه و فکر و بصیرت را در مسیر طاعت الهی معطوف می دارد تا از تفکرات مطلوب بهره گیرد و از آنچه دشمن زمانه بر مسلمانان وارد می کند جدا ماند. عبودیت عشق و محبّت به پروردگار را لازم وواجب می دارد تا آنچه که خدا دوست دارد دوست بدارد و آنچه را که خدا دشمن می دارد دشمن بدارد. بستر تمام کمالات انسانی عبودیت حقیقی است. علی (ع) می فرماید:"غایه العبادة الطاعه"غایت عبادت فرمانبرداری حق است. (غررالحکم) بخشی از شرح دعای بیست ویکم صحیفه سجادیه توسط فاطمه پورشفیع

1643097858_.jpg

حمله به در خانه حضرت زهرا (س) در شرح خطبه فدکیه -فاطمه پورشفیع

حمله به در خانه حضرت زهرا(س):
چگونه یک مسلمان به خودش جرأت می دهد که کوچکترین اهانتی نسبت به آن حضرت روا دارد.
قیام فاطمه (س):
قیام حضرت زهرا(س) در خانه اش وبه کنار "دَر" آمدن ایشان ؛ حفظ جایگاه بلند و عظمت حضرت علی(ع) بود تا با منطق قوی خود ،آنها(غاصبان) را از خانه دور نماید؛ یعنی اتمام حجت بر آن افراد.اگر حضرت علی(ع) کنار دَر می آمد ، آنها با جرأت بیشتری به خانه اش حمله می کردند وهیچ چیز را باقی نمی گذاشتند وبا سوزاندن خانه قضیه را تمام شده می دیدند؛ و بعد ها می گفتند دختر رسول خدا(ص) با علی(ع) موافق نبود چون علی به کنار دَر آمد.پس فاطمه(س) قیام کرد و از علی (امامت) دفاع کرد و حجتهای الهی را بر آنها تمام نمود و نهایت خباثت درونی ، پلیدی درونی دشمنان را برای همیشه در تاریخ آشکار کرد.ودومین مرحله قیام ؛ ایراد خطبه فدکیه بود تا جایگاه عزّت اسلام و جایگاه اصول و فروع آنرا به نمایش گذارد واین دیگر حجت الهی بود که حضرت برای آن قیام کرد تا ارزشهای اسلامی تا قیامت باقی ماند. ? ? ? ? ? ? ?

1640085073_.jpg

ادامه شرح دعای مکارم الاخلاق بندهای صلوات ار فاطمه پورشفیع:

ادامه شرح دعای مکارم الاخلاق بندهای صلوات ار فاطمه پورشفیع:

اللهم صلّ علی محمّد و آل محّمد و لا اظلمنّ و انت مطیق للدفع عنیّ و انت القادر علی القبض منیّ
درود بر محمّد و آل او: پروردگارا ! چنان کن که من مورد ظلم کسی واقع نشوم که تو قادری در دفع ظلم از من .از تو می خواهم مرا یاری فرمائی که به کسی ظلم نکنم تا از گروه ظالمین نباشم. خدایا در دام ظلم افتادن یعنی نعمت تو را از دست دادن و عقوبت تو را کسب کردن . ستم و دشمنی روا داشتن ، قدرت عقل و تعقل را از انسان می گیرد و در دنیا نیستی و در آخرت نابودی را نصییب انسان می کند . شخص زورگو محیط و جو را آلوده می کند و تمام انتقامها را به سوی خود جلب میکند و میدان دوستی را از دست می دهد.

ولا اضلّنّ و قد امکنتک هدایتی
پروردگارا ! از گمراهی می ترسم.. وقتی تو مرا هدایت می کنی گمراهی محل اعراب ندارد . اضلال و گمراهی برای کسانی است که در دنیا جاهل هستند وبدنبال هوا و هوس خود گمراهی را رواج داده که اگر بخواهیم هویت آنان را بشناسیم جزء مجهول الهویت هستند زیرا کتاب خدا را نشناخته و شیاطین انس و جن آنان را به طغیان و سرکشی انداخته اند و آنها نیز جاهلانه تصمیم گرفتند و جاهلانه عمل کردند.
و لا افتقرن و من عندک وُسعی
پروردگارا ! یقین دارم که دچار فقر نمی شوم چون روزی دست توست. علی (ع) می فرمایند: روزی هر کس همانند عمر و اجل او مقدر گشته است. چرا حرص میزنید ؟ خداوند تنبلی را دوست ندارد و همواره کار و کوشش را سفارش کرده و آن هنگام که خداوند به تو روزی می دهد تو هم با سعی و کوشش خود آنرا توسعه بده .تا به تقدیر الهی برسی. ولی بدان که آدمی با گناه از روزی خویش محروم می شود و تقدیر را جز دعا رد نمی کند و عمر جزء با نیکوکاری دراز نمی شود و هیچ کس نمی میرد مگر روزی اش را به تمام وکمال بگیرد هر چند دیر رسد. پس خوف از خدا را در دل داشته باشید و در کار روزی تندروی نداشته باشید.
و لا اطغینّ و من عندک وجدی
پروردگارا !طغیان و سرکشی نمی کنم ،با اینکه توانگری از آن توست . انسان مجبور به شناخت توانائیهاست .توانائیها قابلیت ها را بوجود میآورد و قابلیتها میزان دارد قابلیتها باید مطابق توانائیها باشد تا طغیان شکل نگیرد بخصوص در کسب روزی.

اللهمّ الی مغفرتک وفدت و الی عفوک قصدت و الی تجاوزک اشتقت و بفضلک وثقت
پروردگارا ! تو آمرزش را برای من قرار دادی و راه توبه را به من آموختی واین فضل توست . من هم به سوی فضل تو و مغفرت تو شتابان حرکت می کنم . زیرا آنجا که بخشش تو زیاد باشد من شتابان و مشتاقانه برای فرار از شقاوتها ئی که کردم بسوی بخشش وعفو تو حرکت می کنم زیرا به فضل تو اعتماد دارم وبه عفو تو مشتاق هستم .
و لیس عندی ما یوجب لی مغفرتک و لا فی عملی ما استحق به عفوک
در برابر فضل و مغفرت تو می گویم : پروردگارا !من لیاقت ندارم لیاقتی که مغفرت تو را در بر داشته باشد . وعملم شایستگی عفو تو را ندارد چون در راه تو من کوتاهی بسیار داشته ام.
و مالی بعد ان حکمت علی نفسی الّا فضلک
پروردگارا،! فضل تو امید من است و من اطمینان دارم که راه حق راه فضل توست و فضل تو هر کسی را در بر نمی گیرد و من باید از خودم لیاقت نشان بدهم تا فضل تو شامل حال من شود .پس نفس خود را بر طبق فضل تو آراستم و بسوی فضل تو فرمان دادم.
فصل ّعلی محمّد و آله و تفضلّ علیّ
با درود بر محمّد و آل او ، پروردگارا ! از تو درخواست می کنم توفیق درک فضائل را به من بدهی .فضائل تو بر بنده نشانه ی لطف توست واین برای من بسیار پر ارزش است و میدانم که انسان برای رسیدن به این فضیلت باید در امتحانات الهی موفق گردد . امتحانات الهی ، ، فقر، ثروت، بیماری ،تندرستی، موت ، حیات..........

اللهم و انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی ووفقنی للّتی هی ازکی واستعملنی بما هو ارضی
پروردگارا !، هدایت تو را دوست دارم و این هدایت فضل توست .حال زبان گویا در مسیر هدایتت به من بده تا امر به معروف کنم و دلم را به تقوی بیارای تا نیّتها خالصانه گردد و خلق و خوی مرا آنچنان کن که حسن خلق داشته باشم. و عملم را نیکو گردان به طریقی که مورد پسند و رضای تو باشد.
حضرت رسول (ص) می فرماید : "دو رکعت نماز که مرد پرهیزگار میگزارد بهتر است از هزار رکعت نماز که مرد لا ابالی میگزارد". پرهیزگاری سرور عمل است . پرهیزگاران آنانی هستند که ضرر و زیان را در بی دینی و منفعت را در دینداری دانسته اند . آنان یقین راسخ دارند و آخرت خود را آباد کرده اند . عارفان پرهیزگار دل از مباح کنده اند . و بهترین مرکب آنان صبر است پس آنان سرورند، و عمل آنان نیکو و مورد رضایت پروردگار و همنشینی با آنان مایه ی برکت است.
اللهمّ اسئلک بی الطّریقة المثلی واجعلنی علی ملّتک اموت و احیی
پروردگارا ! مرا یاری فرما از طریقی که اشبه به حق است و نیکو ترین راه است به سوی تو . پس مرا یاری فرما تا با حق گرایی بمیرم وزنده شوم.

1639466308golvajeh-doostiha-1.jpg

بند صلوات بعدی در دعای مکارم الاخلاق شرح فاطمه پورشفیع:

بند صلوات بعدی در دعای مکارم الاخلاق شرح فاطمه پورشفیع:
اللهم صلّ علی محمد وآله واجعل اوسع رزقک علیّ اذا کبرت
با درود خداوند بر محمّد و آل او
پروردگارا ! رزق و روزیت را در زمان پیری بر من وسعت بده و مرا از وسیع ترین روزیهایت بر خوردار ساز. پیری می تواند نقطه اوج جهل و نادانی باشد یا نقطه بروز کمال معنویت و باید دانست که این حالتهای نفسانی شکلی از آموخته های جوانی است که بصورت ملکه در انسان در آمده و قابل تغییر نیست؛مگرانسان تا قبل از چهل سالگی خود را تزکیه نفس نماید.
و اقوی قوّتک فی اذا نصبت و لا تبتلینی بالکسل عن عبادتک
پروردگارا !مرا از ضعف و در ماندگی دور ساز . و مرا دچار کاهلی و سستی در عبادت مکن که موجب نقص است.
و لا العمی عن سبیلک
پر وردگارا ! راه تو راه هوشیاری است نه راه غفلت که اگر غفلت باشد کوری من است در راه تو. انسان کور کسی است که چشم دلش کور است. کوری در برابر حقایقی که نادیده گرفته شده و گمراهی و ضلالت نتیجه آن است. انسان کور راه هدایت به حقایق را نمی یابد.
و لا بالتعرّض لخلاف محبتّک
پروردگارا ! کوری یعنی گرایش به باطل و درک نکردن محبّت تو.پس مرا یاری فرما تا از محبّت تو دور نشوم و اعراض از مکتب تو نکنم که سرآغاز بدبختی من است.
ولا مجامعه من تفرق عنک و لا مفارقة من اجتمع الیک
پروردگارا عنایتی کن که من با اهل تفرقه و آنهایی که می خواهند مرا از تو جدا سازند ،اجتماع نگزینم و از آنهایی که راهشان تو هستی و مقصودشان تو هستی جدا نمانم.

الّلهمّ اجعلنی اصول بک عند الضّرورة و اسألک عند الحاجة
پروردگارا ! بر من عنایت فرما که به هنگام ضرورت و نیازمندی به سوی تو روی آورم و در رفع مشکلاتی که خودم برای خودم بوجود آوردم از تو یاری طلبم . ای انسان بدان که تو ضعیف خلق شده ای و خداوند برای تو وسیله قرار داده تا با آبرو باشی و با ادب به درگاهش روی آوری . آن وسیله ؛دعا با رعایت شرایط آن و انجام فرائض و توسل به ائمه (ع) است.
واتضرّع الیک عند المسکنة
پروردگارا ! به سوی تو می آیم در حالیکه نیازمندم و دیدگانم اشکبار است.به هنگام فقر و نیازمندی مادی و یا روحی اشک ها جاری است ولی آنچه دل انسان را محکم و مطمئن میکند صبر در حین نیازمندی است تا عزّت بشر حفظ گردد.
و لا تفتنّی بلأ ستعا نة بغیرک اذا اضطررت
پروردگارا به هنگام نیازمندی و درماندگی به غیر خودت مرا امتحان مفرما.گرفتاری ها و نیازها محل امتحان الهی است و ما دراین امتحانهاکه محل قرب الهی است میخواهیم خدا از ما راضی باشی تا شایسته دریافت توفیق او درعبادت و طاعت و رسیدن به اخلاص باشیم.
و لا بالخضوع لسئوال غیرک اذا فتقرتُ
پروردگارا ! ابراز نیازمندی به غیر از تو شرک است. توحید تویی،یگانه تویی، حاجت تویی، امید تویی. .من با کمک از ائمه (ع) می خواهم به آنچه که رضایت تو است برسم. ائمه(ع) باب حطّه هستند و آن دروازۀ سلامتی است که هر کس در آن در آید موفق به توبه می گردد و از نظر روحی سالم می ماند واز رذائل اخلاقی نجات یابد و متّخلفین نابود گردند.
و لا بالتضرّع الی من دونک اذا رهبت فاستحقّ بذالک خذلانک و منعک و اعراضک یا ارحم الرّاحمین
پروردگارا ! عقوبت در دنیا مرا هراسناک کرده و سردرگم ساخته ،گریه وتضرع مرا،
خوف از خودت قرار بده ،نه برای غیر خودت ،نه برای ترس از آنچه که به سرم آمده است. خدایا گریۀ من گریه ضعف است ، ضعف ناشی از حوادث دنیا، ولی توحیدم آنقدر قوی است که در هنگام تضرّع از تو جدا نشوم و می دانم که تو دوست نداری به غیر خودت متوسّل شوم و اگر لحظه ای به غیر تو بیاندیشم آنگاه مستحق خذلان و خواری و قهر تو هستم و اعراض وبی اعتنائی تو از من است ، ای مهربان ترین مهربان.
الّلهم اجعل ما یلقی الشّیطان فی روعی من التّمنّی و التّظنّی و الحسد ذکرالعظمتک وتفکرا فی قدرتک و تدبیرا علی عدوّک
پروردگارا! شیطان در دلم ظن و شک و حسد را القاءمی کند . از تو درخواست می کنم آنچه را که شیطان در دلم القاء میکند از من دور سازی و یاد خودت و اندیشیدن در عظمتت و تفکر در خالقیت و مالکیت خود را نصیب من کن تا بتوانم راه چاره ای برای مبارزه با دشمنان پیدا کنم ؛دشمنانی که در رنگها و اشکال گوناگون در میان مردم جزء گمراهی و ضلالت اخلاقی هدف دیگری ندارند ."بر حذر باشید! از دشمن خدا که شیطان است و او شما را به تکبّر و حسد دچار می کند .
حذر کنید از شیطان که در سینه ها بطور پنهانی نفوذ کرده ودر گوشها زمزمۀ فتنه می کند
ای بشر دلهای خود را هدف تیرهای مسموم شیطان قرار ندهید .جاه و مقام و قدرت صفتی بزرگ است ولی آن را جزءدر تفکر در عظمت الهی بدست نیاورید.
و ما آجری علی لسانی من لقطة فحش او هجرا و شتم عرض او شهاد ة باطل او اغتیاب مؤمن غائب او سبّ حاضر او اشبه ذلک نطقاً بالحمد لک و اغراقاَ فی الثّناء علیک و ذهاباً فی تمجیدک و شکراً لنعمتک و اعترافاً باحسانک و احصاءً لمننک.
پروردگارا ! از خودم شکایت دارم: آدمی هستم که زبانش آلوده به ناسزا و فحش است . زبانی که حرمت نمی شناسد و آبروی مردم را می برد و هنگام شهادت ، شهادت باطل می دهد. زبانی غیبت کننده با اینکه می داند غیبت از زنا بدتر است ولی همچنان سرگرم آن است.در معاشرتها زود از کوره در می روم و عصبانی می شوم و عصبانیت از چهره ام پیدا نیست بلکه بر زبانم جاری است .خدایا می دانم این صفات ناپسند است . از تو درخواست میکنم این صفات را از من دور سازی وعشق به مناجاتت را به من بچشانی و مرا شکر گذار نعمتهای خود قرار دهی نعمتهای بی شمار تو که توانائی شمارش آنها را ندارم .من اعتراف میکنم که تمام نعمتها از آن توست وتو آنها را از باب احسان ولطف به بنده ات عنایت میفرمائی.

1638861619untitled.jpg

امر به معروف و نهی از منکر

امر به معروف و نهی از منکر :
خدا را شکر که مجلس انقلابی قوانین محکم امر به معروف و نهی از منکر را تصویب کرد.
دشمنان دین و فضای مجازی از این قوانین مشت محکمی خواهد خورد ...مردم باید بفهمند اسلام چیست؟ پیامش چیست؟ اسلام دنیا را زمینه ساز حق می داند و با برپایی شیوه عدالت خواهی ، سعادت را زمینه ساز زندگی بشریت می کند .... حیوان صفتان در طول تاریخ محکوم شده اند و ره بجایی ندارند وو..اگر امروز حجاب را بر می دارند و در ملا عام دو نامحرم دست در گردن می گذارند و حیا و شرمی ندارند ..فردا که بی حجابی شود شیوه زوجیت را به صحنه جامعه می آورند چون وقتی حیا و غیرت برود باکی ندارند!!!!!! نه در نوع پوشش ونه در نوع رفتار و در نوع برخوردها و رفتارها ......تسلیم در برابر اسلام تسلیم در برابر خداوند تعالی است .... اگر کسی لائیک و سکولار و فمینسم است باید دولت اسلامی با آنها برخورد کند تا جوانان ارزشهای دینی را رها نکنند.. ...ما موافق با طرح جدید مجلس در مورد امر به معروف و نهی از منکر هستیم .....یا علی

16364547041353311251626765_large.jpg

همراهی با شرح بند ،بند دعای مکارم الاخلاق

شرح دعای بیستم صحیفه سجادیه

مکارم الاخلاق

اللهم صل علی محمد و ال محمد
در ماه شعبان ماه ولایت و ماه انتظار ماه نزول ملائکه خواستم از شجره نبوت برگی بر چینم برگی پر از نگین، نگینی از معدن علم و معرفت آن بزرگواران و اهل کرامت بنام مکارم اخلاق از دعای بیستم صحیفه سجادیه امام سجاد (ع) که مملو از خود سازی وکسب معرفت است. دعا در عبارتهای خود با درود به محمد و ال او(ع) شروع شده است زیرا معرفت و کمال بدون امامت و ولایت به خاندان نبوت معنا ندارد. اهل بیت (ع) کشتی روان اندکه گردابهای پر تلاطم وبی پایان روزگار آنان را از مقصد خود باز نداشته است . این کشتی روان را نباید ترک گفت چون باترک آن غرق شدن در گردابهای ضلالت حتمی است مدعیانی که اسرائیلیات را وارد دین می کنند درگمراهی و نابودی حتمی دنیا و آخرت اند . کسانی که زیر پرچم توحید وامامت قرار می گیرند نجات می یابند .
تقدیم به پیشگاه مطّهر امام زمان علیه السلام







اللهم صل علی محمد واله
بلغ بایمانی اکمل الایمان
پروردگارا ایمان مرا به کاملترین مراتب آن برسان.
من عرف نفسه فقد عرف ربه. انسان به تکامل نمیرسد مگر با شناخت خود وشناخت هویت خود که انگاه خدای خود را شناخته است. ریشه ایمان از امن یعنی آ سودگی و راحتی بدون دغدغه از نگرانیها و تشویش هاست.دغدغه ها نقشی درروح و روان انسان ندارد زیرا دل انسان محکم به ایمان است و روحش تجلی نوری است که ظلمت را نمی پذیرد. و هنگامی که سپری محکم بنام ایمان در روح و وجود انسان رخنه کند هیچ یک از جنبه های منفی حاصل از دغدغه های فکری در برابر ان تاب مقاومت ندارد. ایمان آتشی افروخته است که خاموشی ندارد . ایمان درختی است که ریشه اش یقین است.
پس ای انسان بخودت بنگر که کیستی ؟ هدفت از زندگی چیست ؟ انگاه که خودت را یافتی بیهودگی و هرزگی به چه کار آید!
واجعل یقینی افضل الیقین
پروردگارا مرا به یقین برسان که یقین برتر است.انسان زمانیکه به یقین کامل برسد زهد را دریافته و صبر را شیوه خود سازد پس در مسیر ربوبی طی طریق خواهد کرد و عبودیت را معنا می بخشد . چه لذتی از این بالاتر که انسان به عالم ربوبی یقین پیدا کند و کردار وعمل را تابع یقین کند .یقین که راهنما شود آرزوها کوتاه وعمل خالصانه و در نتیجه زهد شکل بگیرد و بی رغبتی به دنیا و لذائذ آن حاصل گردد.
وانته بنیتی الی احسن النییات
نیت رکن عمل است تا نیت نباشد عمل کامل نگردد. خداوندا از تو در خواست می کنم نیت مرا که ناشی از سلامتی درون است نیکو گردانی .ومرا از نیت فاسد و پلید دور گردانی که نیت ناپاک بلائی عظیم و مصیبت بار است که شقاوت و بدبختی را بدنبال خواهد داشت.
و بعملی الی احسن الاعمال
پروردگارا عمل مرا بهترین عمل گردان . ایمان ناشی از یقین کامل انسان را به نیت خالصانه میرساند ونیت خالصانه شکل دهنده عمل خالص است .ونیکو ترین عمل اخلاص است که بنده باید زینت گر آن باشد تا مقام عبد و عبودیت درک گردد. و باید از نیت خود مراقبت کرد و آنرا با عمل شایسته زینت داد تا گرفتار سمپاشی های فرقه مرجئه نشویم که ملاکش نیت تنهاست و جامعه را به سوی فساد و نابودی می کشاند.
اللهم وفر بلطفک نییتی
پروردگارا از تو درخواست میکنم که نیت مرا به لطف و کرمت فزونی دهی . آن نیتی که تو می پذیری وبه لطف تو نزدیک است شاید از لطف و عنایت تو من توفیق یابم بر کار خود نظری کنم و از کار نا شایست حذر کنم .میدانم که لطف تو بندگان گنهکار را شامل نمی شود.
و صحح بما عندک یقینی
پروردگارا در وجودم یقین شکل گرفته ولی نمی دانم چرا شبهات گاهی مرا درخود فرو می برد و مرا دچار تردید و شک می کند و از تو دور می شوم با اینکه می دانم شک از دین برون شدن است .این حالت یک بیماری است. من به یقین نرسیده ام باید خود را از بیابان برهوت جهل بیرون کشم.ولی بدون کمک تو ای خدای بزرگ توانائی ندارم. از تو درخواست میکنم با همان شیوه خود مرا یاری دهی وبه یقین کامل و بدور از شبهات برسانی ومرا در کسب علم ودانش موفق داری تاشبهات را از خود دفع نمایم.
و استصلح بقدرتک ما فسد منی
پروردگارا ندانسته و جاهلانه خطا کردم .خود را تباه کردم .خدایا علم نداشتم جهل مرکب مرا در خود فرو برده بود .آگاهی ودانش مرتبت بالائی دارد اگر توفیق درک آن مرتبت را یافته بودم و خدا را می شناختم واز خدا به خودشناسی می رسیدم واز خدا تقاضا می کردم که لکه های سیاه وجودم به سفیدی تبدیل کند ومرا در تزکیه نفس یاری دهد و مرا با قدرت خود اصلاح نماید .)(بند اول دعای مکارم با ما تا انتها همراه باشیدو انتقال دهید)

1635232981images_6_.jpg

اعتقادات انجمن حجتیه

اعتقادات انجمن حجتیه:
✅بزرگ نمایى و جلوه‏دادن بهائیت به عنوان دشمن اصلى،‏ اصلی ترین ویژگی انجمن به حساب می آید، در این زمینه شیخ حلبى تأکید مى‏کرد: «امروز امام زمان‏علیه السلام از کسى جز این خدمت را نمى‏پذیرد و چیزى جز این انتظار ندارد. به خدا قسم! امروز تکلیف شرعى و دینى همه ما آن است که با بهائیت مبارزه کنیم.»

✅اما شاید نکته ای که کمتر به آن توجه شده باشد، تناقض عقیده و عملکرد این انجمن است. یعنی در حالی که نخست وزیر و بسیاری از اعضای هیئت دولت و نزدیکان دربار بهایی هستند، نمی توانید انتقادی را نسبت به دربار از سوی انجمن بیابید.
حتی اعضایی که به نحوی به رژیم سلطنت اعتراض می کردند، بر اساس تبصره دوم انجمن بلافاصله به نحوی طرد می شدند، چراکه به زعم آنان، اسلام تنها دین عبادت است و دخالت در سیاست، زیبنده پیشوایان دینى نیست.

✅برخی از اعتقادات انجمن بدین شرح بود:
1. با توجه به تبصره 2 از ماده دوم که در سال 1335 تدوین و تصویب شد به هیچ وجه انجمن در امور سیاسی مداخله نخواهد داشت چون که دخالت در سیاست زیبنده پیشوایان دینی نیست.
2. مرحوم حلبی تأکید می کرد که دشمن اصلی اسلام بهائیت است. و امروز تکلیف شرعی و دینی همه ما آن است که با بهائیت مبارزه کنیم.
3. قبل از امام زمان (عج) هر پرچمی که بلند شود در ضلالت است و به شکست می انجامد (تمسک به روایات رأیت) باید منتظر بود تا خود حضرت بیایند.
4. تشکیل حکومت خالص در زمان امام مهدی (عج) است: استناد به روایت امام صادق ـ علیه السّلام ـ که می فرماید: "ما خرج و لا یخرج منا اهل البیت الی قیام قائمنا احد لیدفع ظلما او ینعش حقا الا اصطلمة البلیة و کان قیامه زیادة فی مکر و هنا و شیعتنا".
5. باید گناه و ستم و معصیت به اوج خود برسد تا زمینه قیام آن حضرت فراهم شود و حضرت بیایند.
6. جهاد در دوران غیبت معنا ندارد، گفتار مرحوم حلبی: شیعه می گوید در عصر غیبت امام زمان (عج) جهاد نیست چرا و پاسخ می دهد چون که حاکم اسلامی باید معصوم باشد مصداق پیدا نکرده است.
7. تقیه را در مقابل مبارزه قرار می دادند و معتقد بودند که مبارزه هدر دادن نیروهاست.
8. در عصر غیبت تمام مسئولیتها و وظایف یک انسان مسلمان، انتظار است و ندیدن امام معصوم از بزرگترین مصیبت هاست .
9. بهایی ها وجود امام زمان (عج) را منکرند، انجمنی ها آثار وجودی حضرت را نفی می کنند.
10. یکی دیگر از برخوردها و روش های انجمن که پس از پیروزی انقلاب و حتی هم اکنون به آن دامن می زنند بحث اختلاف شیعه و سنی است.
11. فلسفه را نوعی بدعت و ورود فلسفه یونان را به اسلام از طرح های استعماری می دانند.
12. هر گونه مبارزه با استعمار و استبداد نه تنها سودی ندارد بلکه مایه نیرومندی وپیشرفت بهائیها خواهد و پیوسته این اندیشه را پراکنده می ساختند که مبارزه با زورمندان و قدرت های جهانی ویژه حضرت مهدی (عج) است و قرآن با صدای رسا اعلام می دارد که خود را به دست خویش هلاک نکنید. و لا تلقوا بایدیکم الی التهلکه.
13. خود را از علما و فقها، اسلام شناستر، آگاه تر، عالم تر و دلسوزتر برای اسلام می دانستند.
14. رهبر و ولی و حاکم جامعه فقط باید معصوم باشد، عدالت تنها کافی نیست، عصمت هم می خواهد.
16. اصول سه گانه: 1. خودداری از تعرض به شاه؛ 2. خودداری از تعرض به آمریکا و اسراییل؛ 3. خودداری از تعرض به مسائل سیاسی

کانال روشنگری ...ایتا

1634628590images_30_.jpg

پاسخ به شبهات ماه ربیع

فاطمه کیست؟ فاطمه سیده النساء العالمین ...فاطمه شهید راه حق- فاطمه شهید راه امامت -- فاطمه و ضربات وارده بر او ...واقعا حقیقت چه بود .. ما را دنبال کنید در مهدی یاوران

16342874583_55.jpg

ماه صفر و شبهات ان

بسم الله الرحمن الرحیم
با فرارسیدن ماه صفر مراقب ورود خرافات در این ماه باشید :
آیا نحوست ماه صفر واقعیت دارد یا نه؟ آیا روایات در این زمینه معتبر است؟
پاسخ :
در بین عامه مردم معمول آن است که برخی از روزها و ایام سال را نحس می‌ خوانند و برخی دیگر از ایام را مبارک که یکی از معروف ‌ترین این زمان‌ ها مربوط به آغاز ماه صفر است؛ چنان که به این مطلب در کتاب شریف مفاتیح الجنان نوشته شیخ عباس قمی نیز اینگونه اشاره شده: «این ماه (صفر) معروف به نحوست است» (مفاتیح الجنان، مرحوم شیخ عباس قمی، در اعمال ماه صفر، فصل هشتم، ص 391.) نحوست ماه صفر، ادعای مشهوری است که دلیل متقنی ندارد. در باب اصل نحوست ایام باید گفت از نظر عقل محال نیست که اجزای زمان با یکدیگر تفاوت ‌هایی را داشته باشند، ولی استدلال عقلی‌ برای آن نمی ‌توان آورد. اما با مراجعه به قرآن می‌یابیم که تنها در دو مورد اشاره به نحوست ایام شده که مربوط به قوم عاد است: «ما بر هلاک آن‌ها تندبادی در روز پایداری نحسی فرستادیم» (قمر، آیه 19.) و در سوره دیگر می ‌فرماید: «ما تندبادی سخت و سرد در روزهای شومی بر آن‌ها مسلط ساختیم». (فصلت،ایه 16)آنچه از آیات بر می آید نحوست نتیجه عمل خود انسانهاست . در سوره یس خداوند می فرماید : طائرکم معکم ، فال بد با خودتان است . یعنی شما انسانها ادمها را بد قدم می کنید و روزها را به روز خوب و بد تقسیم می کنید –نگاه ما چگونه است به نحوست ؟ پس زمانی که به خرافات عقیده داشته باشیم سوءظن شکل می گیرد . صله رحم کمرنگ می شود . اخلاص عمل رخت بر می بندد. پس سعی کنید در دنیا با عقل زندگی کنیم نه با وهم و خیال که نابودی است .
نقل می‌شود پیامبر(ص) فرموده «هر کسی مرا به خروج ماه صفر بشارت دهد من او را به بهشت بشارت می‌دهم» درحالی‌که منظور حدیث چنین نیست...
البته این مطلب در «المراقبات» میرزا جواد آقا ملکی تبریزی صفحه 37 آمده ولی آنجا هم سندی برای آن ذکر نکرده است و در هیچ یک از جوامع روائی شیعه و سنّی و کتب معتبر روائی سندی برای بشارت به پایان ماه صفر از سوی پیامبر (ص) وجود ندارد.
اما این بخشی از حدیث است؛ یعنی جا دارد که متن کامل حدیث بررسی شود. متن کامل حدیث در دو کتاب شیخ صدوق(ره) یعنی معانی الأخبار ص 205 و علل الشرایع، ج1، ص175 آمده است.

متن کامل حدیث بدین شرح است:

«عَنْ سَعِیدِ بْنِ جُبَیْرٍ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: کَانَ النَّبِیُّ ص ذَاتَ یَوْمٍ فِی مَسْجِدِ قُبَا وَ عِنْدَهُ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِهِ فَقَالَ أَوَّلُ مَنْ یَدْخُلُ عَلَیْکُمُ السَّاعَةَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ فَلَمَّا سَمِعُوا ذَلِکَ قَامَ نَفَرٌ مِنْهُمْ فَخَرَجُوا وَ کُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ یُحِبُّ أَنْ یَعُودَ لِیَکُونَ أَوَّلَ دَاخِلٍ فَیَسْتَوْجِبَ الْجَنَّةَ فَعَلِمَ النَّبِیُّ ص ذَلِکَ مِنْهُمْ فَقَالَ لِمَنْ بَقِیَ عِنْدَهُ مِنْ أَصْحَابِهِ إِنَّهُ سَیَدْخُلُ عَلَیْکُمْ جَمَاعَةٌ یَسْتَبِقُونَ فَمَنْ بَشَّرَنِی بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّةُ فَعَادَ الْقَوْمُ وَ دَخَلُوا وَ مَعَهُمْ أَبُو ذَرٍّ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ فَقَالَ لَهُمْ فِی أَیِّ شَهْرٍ نَحْنُ مِنَ الشُّهُورِ الرُّومِیَّةِ فَقَالَ أَبُو ذَرٍّ قَدْ خَرَجَ آذَارُ یَا رَسُولَ اللَّهِ فَقَالَ ص قَدْ عَلِمْتُ ذَلِکَ یَا أَبَا ذَرٍّ وَ لَکِنِّی أَحْبَبْتُ أَنْ یَعْلَمَ قُومِی أَنَّکَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ کَیْفَ لَا یَکُونُ ذَلِکَ وَ أَنْتَ الْمَطْرُودُ عَنْ حَرَمِی بَعْدِی لِمَحَبَّتِکَ لِأَهْلِ بَیْتِی فَتَعِیشُ وَحْدَکَ وَ تَمُوتُ وَحْدَکَ وَ یَسْعَدُ بِکَ قَوْمٌ یَتَوَلَّوْنَ تَجْهِیزَکَ وَ دَفْنَکَ أُولَئِکَ رُفَقَائِی فِی الْجَنَّةِ الْخُلْدِ الَّتِی وُعِدَ الْمُتَّقُونَ.

ابن عبّاس گوید: روزى پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به چند تن از اصحابشان که در مسجد قبا در خدمت وى بودند، فرمودند: «نخستین شخصى که اکنون بر شما وارد شود مردى از اهل بهشت است»؛ چون این سخن را از آن بزرگوار شنیدند، گروهى از ایشان برخاسته و بیرون رفتند و هر یک از آنان قصد داشت که سریعتر مراجعت نماید تا خود نخستین وارد شونده باشد و در نتیجه بهشتى گردد.
پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به نیّت آنان پى‏برد و به باقى مانده اصحابش که نزد وى بودند فرمود: «بزودى چند تن بر شما وارد مى‏شوند که از جهت زودتر رسیدن در حال سبقت از یکدیگرند، پس هر کدام از آنان که مرا به خروج «آذار» مژده دهد اهل بهشت است»، سپس آنان که بیرون رفته بودند بازگشتند و أبوذر نیز همراهشان بود، آنگاه پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به ایشان فرمود: «ما اکنون در کدام یک از ماه‌هاى رومى بسر مى‏بریم؟ أبوذر گفت: یا رسول اللَّه آذار به پایان رسیده است. پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله فرمود: اى أباذر آن را مى‏دانستم و لیکن دوست داشتم قوم من بفهمند که تو مردى از اهل بهشت مى‏باشى و چگونه چنان نباشد، حال آنکه پس از من به دلیل علاقه‏ات به اهل بیتم تو را از حرم من دور گردانند و تنها زندگى خواهى نمود و تنها خواهى مرد و قومى که عهده دار مراسم کفن و دفنت بشوند بسبب تو سعادتمند گردند و در بهشت جاودانى که به پرهیزگاران نوید داده شده همراه من خواهند بود.»
چند نکته را در بیان این حدیث را در نظر بگیرید:
1-روزهای سال با هم یکسان هستند، معنا ندارد بدون علت ، ماهی بر سایر ماه ها برتری این چنینی پیدا کند که به صرف بیان تمام شدن آن ماه ، برایش بهشت بشارت داده شود!.
2-در روایاتی که اشاره به ماه آذر شده است منظور، بیان برتری و جایگاه ویژه ی جناب ابوذرغفاری در طی یک حادثه است تا ماندگاری آن بیشتر شود.
3-خبر سایر اصحاب به اتمام ماه آذر سبب بشارت آنان به بهشت نشد! لذا نمی توان برای سایر مسلمانان در نسل های بعد، این حدیث را جاری دانست .
4-برای این که کسی به اشتباه نیافتد، در حدیث آمده است که پیامبر صلی الله و علیه و آله و سلم، ماه را می دانستند و ملاک، خبردادن به خروج ماه نبوده است، ب

1632210948download_4_.jpg

شرح زیارت اربعین

شریف ترین مردم نزد حسین(ع) کسی است که پیش از آن که اندرزش دهند خود اندرز گیرد و پیش از آنکه بیدارش کنند بیدار شود.

شرح زیارت اربعین

نوع مستند : کتاب
کلید واژه : اهداف قیام, وجوب پیروی, درس آموزی, شهادت وشناخت مسیر

چکیده :
میراث انبیاء ، شهادت، حق طلبی، ایثار، ولایتمداری ، آثار و ارزشهای باقیمانده از انبیاء که در نزد امام حاضرمهدی موعود (ع)به ودیعه سپرده شده است. میراث انبیاء خود وجود مطهّر امام زمان است که بساط ظلم را در هم می کوبد و نظام عدل را مستقر می سازد منتها به شرط آنکه مردم با بصیرت و آگاهی نسبت به حقایق امور در گذران زمان با لباس تقوی و صبر و شکیبایی دایره مقاومت را وسیع ومحکم سازند.

1631616969_.pdf

خطابها در سرزمین خون و قیام

زینب (س) دختر امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) بود که در زمان حضرت رسول (ص) متوّلد شد و در دامان ایشان تربیت یافت و سر آمد زنان عصرش شد.
کنیۀ او، ام کلثوم و القاب ایشان؛ عقیله بنی هاشم ، عالمه ، عابدۀ آل علی، کامله و فاضله بود.
از جهت علم و تقوا وجمال و عفاف در میان زنان عصرش به راستی یگانه بود . چنانکه از نظر دانش ،امام سجاد(ع) وی را دانشمندی آموزش نادیده دانسته است و از نظر پارسایی و عبودیّت ، در شب یازدهم محرم و دوران اسارت با همۀ سختیها و مشگلاتی که داشت نماز شب را فراموش نکرد .

خطابها در سرزمین خون و قیام

نوع مستند : مقاله
کلید واژه : قیام, تحریف, ایثار, زینب

چکیده :
اسلام در محاصره خطر تحریف است ، تحریف ضربه ای غیر مستقیم است به گونه ای که خنجر از پشت می زند آنهم به وسیله مسیحیّت و یهودیت ووهابیت که قهرمان تحریف در جهان اند.
هیچ کس به اندازۀ اینها تاریخ جهان را دچار تحریف نکرده است! هیچ کس به اندازه اینها به بشریّت ضربه نزده است! هیچ کس به اندازه اینها بدعت و خرافات ایجاد نکرده است!
اینها بودند که در هردین و مذهبی افکار مزخرف خودشان را به نام اولیاء همان دین و مذهب پخش می کردند. کار اینان در هر زمان تحریف معنوی بوده و امروزه تحریف معنوی فضای مجازی مخرّبی را برای جوانان خاموش درمطالعات تاریخی ایجاد کرده است. شبکه های مجازی باطل بیماریهای روحی ایجاد می کند که این کار را مشگل می سازد ،زیرا شخص نمی فهمد که بیمار است و یا اینکه آشنا به نقاط ضعف خود نیست ونقاط ضعف خود را نقطه قوّت در خودش می داند وشاید در این بین خطای اندیشه و خطای قلم و یا خطای تصویر او را رها نکند و او را به دام تحریف حتی نهضت عاشورا بیندازد. ای وای ! پس حسین علیه السلام علارقم آمادگی کوفیان حرکت کرد تا تاریخ را متحوّل سازد و عامل امر به معروف و نهی از منکر باشد؛ چون او امام و پیشواست و ما به تبعیت از امام همان راه را طی می کنیم تا انگیزه های پیروزی حق علیه باطل در جهان گسترش یابد و پوزه نیروی مخفی تهاجم فرهنگی به خاک مالیده شود.

1630405795_.pdf

آداب باطنی زیارت:

آداب باطنی زیارت:
1-شناخت - زیارت امام با شناخت حق.
2- اخلاص – زیارت امام حسین علیه السلام بخاطر خداوند تعالی ،که جیرئیل و میکائیل و اسرافیل ، او را تا بازگشت به خانه اش بدرقه می کنند.(کامل الزیارات- ص274ح427- بحارالانوار ج101 ص20ح7)
3- حضور قلب و تسلیم – طبق احادیث وارده زیارت با دلی مطیع و چشمی گریان – صد تکبیر و تهلیل و ثنای خداوند و درود بر پیامبر(ص) – درود بر امام حسین(ع) – اگر دلت نرم شد و اشکت سرازیر شد نشانۀ اذن است. (مصباح المتهجد ص717)
4- اشتیاق- زیارت ائمه(ع)- بویژه زیارت امام حسین(ع) با اشتیاق ، جز ایمن شدگان روز قیامت اند ونامۀ عملشان در دست راستشان و زیر پرچم حسین (ع) است تا به بهشت در آید واو را در مرتبه اش جای دهند.(کامل الزیارات ص270ح418)
5- اندوه – از امام صادق(ع) : هنگامی که قصد زیارت قبر حسین(ع) را کردی ، دل شکسته ، اندوهگین، ژولیده و غبارآلود، بدون سرمه کشی ، و خوشبو کردن خود وقدمهای خود را با آرامش و وقار با گامهای کوتاه (آنچه در روایت است اجتناب از آراستگی و زینت در زیارت ایشان و استحباب غُسل و پوشیدن پاکیزه ترین لباسها دلالت دارد)-
{منبع :دانشنامه امام حسین علیه السلام{(فاطمه پورشفیع – شرح زیارت عاشورا)

نکته ای درباره سجده زیارت عاشورا:
در عبارت سجده زیارت عاشورا می خوانیم: «اللَّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاکِرِینَ لَکَ عَلَى مُصَابِهِمْ الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى عَظِیمِ رَزِیَّتِی اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی شَفَاعَةَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ وَ ثَبِّتْ لِی قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ أَصْحَابِ الْحُسَیْنِ الَّذِینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ علیه السلام‏»
روایت وارد شده – که سید الشهداء علیه السلام در روزعاشورا دو بار زیارت عاشورا را قرائت کردند ، این خیلی مهم است- یکبار بین نماز ظهر و عصر روز عاشورا از ابتداء تا انتها ؛ این مرتبه کامل خواندن زیارت عاشوراست. یکبارهم تکه تکه خواندند تا تمام فرازهای آن خوانده شد؛جز فراز سجده زیارت؛ اینجا حضرت به شهادت رسیدند . سجده های قرآن واجب، یا مستحب است ولی کلمۀ سجده در برابر آیات مستحب و واجب ذکر شده است. فراز آخر زیارت عاشورا هیچ کلمه و علامت سجده ندارد ؛ حال چرا بدون علامت سجده ما سجده می کنیم؟!
در این روایت آمده است این زیارت قدسی است و بر پیامبر(ص) وارد شد
ولی از ابتدا این فراز سجده نداشته است و سجدۀ آن متعلق به روز عاشوراست . سیدالشهداء علیه السلام فرازهای زیارت را خواندند و بعد به شهادت رسیدند و فراز سجده را نخواندند تا زمانیکه آن ملعون لعین بالای سر حضرت آمد تا سر از تن ایشان جدا کند ، از جلو نتوانست سر را جدا کند(بخاطر عظمت روی حسین علیه السلام و بزرگی نگاه ایشان)- پس پیکر را بر گرداند و سر را از قفا جدا کرد ، وارد شده وقتی پیشانی حضرت به خاک افتاد ،فراز آخر زیارت یعنی سجده را خواندند" اللهم لک الحمد حمد الشاکرین..."
(تحقیقات حجت الاسلام سلیمانی پژوهشگر حوزه دین)(فاطمه پورشفیع در شرح زیارت عاشورا)

1628665133download_23_.jpg

اهداف چند لایه در قیام سیدالشهداء علیه السلام و نتایج آن:

اهداف چند لایه در قیام سیدالشهداء علیه السلام و نتایج آن:
امام حسین(ع) در سخنان ، خطابه ها و نامه های خود، برای رفتار خویش ، اهدافی را بیان می دارد؛ برخی ازآن؛ امتناع از بیعت با یزید ، و در برخی دیگر از نامه ها،اصلاح امّت،و احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر ، مبارزه با سلطان ستمگر و عزّت و آزادگی را مطرح می سازد. نتیجه این حرکت چیزی جز جاودانه ساختن مشعل آزادیخواهی ، مبارزه باستم ، وبروز کرامت انسانی و آگاه شدن انسانها در اقامۀ حق و طرد باطل و نابودی حاکمان جورو ستم نخواهد بود. إنّ لقتلِ الحسین حرارةً فی قلوب المؤمنین لا تَبرُدُ ابداً- همانا با کشته شدن حسین(ع) ، حرارتی در دل مؤمنان ایجاد می شود که هر گز ،سرد نمی شود .(مستدرک الوسائل ج10 ص318ح12084) برقراری رابطۀ عاطفی میان امام ومأمون عبادت را ملکوتی خواهد کرد – پس با این نگرش می توان گفت که میان امام حسین(ع) و نهاد انسانها در طول تاریخ رابطه ای عاطفی بر قرار می شود.
فساد بنی امیه:
یکی از علل قیام سیدالشهداء(ع) – فساد دودمان بنی امیه (شجرۀ ملعونه ) بود که حکومت اسلامی را در دست گرفته و کینه های دیرین خود را بر ضد اسلام و پیامبر(ص) ، اعمال می کردند . پس امام باید با بدعت گذاری و تحریف معارف دینی و بالاخص اسلام زدایی بنی امیه مقابله کند- امام باید از احیاء تعصبهای قومی و ارزشهای باطل دوران جاهلی جلوگیری می کرد. امام باید با حیله گری وتزویر و تبلیغات دروغین آنان و از اینکه شیعیان را از مناصب سیاسی و حقوقی و اجتماعی و اقتصادی محروم کرده بودند ، مبارزه می کرد. پس ایشان در سخنان متعددی فساد بنی امیه را مطرح می کردند.(فاطمه پورشفیع- در شرح زیارت عاشورا)

16286647660.346420001322389866_parsnaz_ir.jpg

شرح دعای عرفه -شرح دعای 47 صحیفه سجادیه

عرفه سنبل نجات است - عرفه توصیفی از صفات خداست تا بیابی و بشناسی مقام قرب را تا در آخرت کم نیاوری ...تا بدانی توبه و گذشت دست اوست ..تا بدانی چگونه در مسیرش وارد شوی تا پرونده پیروزی را کامل گردانی ...در عرفه سنگ تمام بگذار و این شرحی را که در صحیفه سجادیه نوشته این حقیر است است حتما بخوان .....التماس دعا

شرح دعای چهل و هفتم صحیفه شجادیه

نوع مستند : نشریه
کلید واژه :

چکیده :
عرفه روز شناخت خود و روز شناخت خداست . عرفه ارتباط با قرب الهی است . عرفه خودشناسی است خودشناسی که هر که خودش را شناخت خدایش را شناخته است . عرفه فریاد دادخواهی از ظلم و ستم است ... عرفه خط بطلان بر گناهان کشیدن است . عرفه روز نجات بشریت از خودخواهی ها و ناتوانیها است ... عرفه روز حرکت به سمت الوهیت و تعریف ربوبیت است ... عرفه سنبل نجات بشریت است آنجایی که امام سجاد علیه السلام در بلندیهای معرفتی این دعا را به مسلمانان آموخت .پس بخوان تا بدانی و بشناسی خدا و اهالبیت او را تا از مسیر حق گویی و حق شناسی آنان دور نمانی

1626159848_.pdf

شکست حتمی ستمکار در شرح دعای چهاردهم صحیفه سجادیه

. شکست حتمی ستمکار:
لاِبْنِهِ الْحَسَنِ(علیه السلام): لاَ تَدْعُوَنَّ إِلَى مُبَارَزَة، وَإِنْ دُعِیتَ إِلَیْهَا فَأَجِبْ، فَإِنَّ الدَّاعِیَ إِلَیْهَا بَاغ، وَالْبَاغِیَ مَصْرُوعٌ - امام(علیه السلام) به فرزندش امام حسن(علیه السلام) فرمود: هرگز کسى را به مبارزه دعوت مکن (و آغازگر جنگ مباش) ولى اگر کسى تو را به مبارزه فراخواند اجابت کن (و سستى در جهاد با دشمن مکن) زیرا دعوت کننده به مبارزه ستمکار و ستمکار در هر حال مغلوب است.(حکمت233)

انتقام خدا از ستمگر: إنّ الله اوحی الی عیسی بن مریم؛ قُل للملا من بنی اسرائیل: قل لهم؛ أعلموا أنّی غیرُ مستَجیبِ لأحد منکم دعوةً و لأَحَدٍ من خلقی قِبَلَهُ مظلمةً(الخصال-ص337ح40)همانا خداوند به عیسی(ع) وحی فرستاد : به آنان(قوم بنی اسرائیل) بگو: بدانید که من دعای کسی از شما را که حقّ یکی از آفریدگان من بر گردن اوست ، مستجاب نمی کنم.(نهج الدعاء حدیث 762)

امام علی(ع) در خطبه 124- می فرماید: خداوندا؛ اگر دشمنان ما حق را پس زدند جمعشان را پریشان کن و اتحادشان را پراکنده ساز و آنان را به خاطر گناهانشان نابود گردان و آنان از موضعی که گرفته اند پس نمی روند جز با فرود آمدن پی در پی نیزه های شما که زخم کاری به آنان زند. امام علی(ع) در نامه 47 می فرماید:............ وَ کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً ......دشمن ستمگر و یاور ستمدیده باشید.

1624953452500x470_1418985977919022.jpg

دولت آقار رییسی را یاری نمایید- ای مردم

حدیث در احتکار:
قال رسول الله(ص): من احتکر طعامأً علی أُمتُی اربعین یومأَ و تصّدق به لم تُقبل منه (کنزالعمال9720)
هر کس خوراکی را بر امّت من چهل روز احتکار کند ، اگر همۀ آنها را هم صدقه بدهد از او پذیرفته نشود.
قال رسول الله(ص): یقوم المحتکر مکتوبٌ بین عینیه : یا کافر، تبوأُ مقعدک من النّار(کنزالعمال ج1 43958)در روز قیامت بر پیشانی محتکر نوشته شده : ای کافر ، جایگاهت دوزخ است.
قال رسول الله(ص) : من جمع طعامأً یتربص به الغلاء اربعین یومأً فقد بریٌ من الله و بریٌ الله منه(البحار ج63ص292) هر کس خوراکی را به امید گران شدن چهل روز انبار کند از خدا بری است و خداوند هم از او.
امام علی(ع) فرمود: المحتکر محرومٌ نعمته(غررالحکم/465)محتکر از نعمت محروم است.
قال رسول الله(ص) : لایحتکر الاّ الخّوانون (کنزالعمال 9738)جز خیانتکاران احتکار نمی کند.
قال رسول الله (ص): یحشر الحکارون و قتلة الانفس الی جهنّم فی درجة (کنز خ 9739-ح9720)محتکران و آدم شان در جهنم هم ردیف و هم درجه اند.
قال رسول الله (ص) : من احتکر فوق اربعین یوماً فانّ الجنة توجد ریحها من مسیرة خمسمأته عام و أنّه لحرام علیه (البحار ج13 ص89) هر کس بیش از چهل روز احتکار کند بوی بهشت که از مسافت پانصد سال به مشام می رسد بر او حرام است.

1624261977___.jpg

منفورترین مردم نزد خداوند دو کس اند :

منفورترین مردم نزد خداوند دو کس اند :
1-مردی که خداوند او را بحال خود وانهاده و در نتیجه از راه راست منحرف شده و مایۀ گمراهی انس و جن است. شیفته سخن بدعت آمیز و دعوت به گمراهی است. او مایه گمراهی کسانی است که فریب او را خورند. از راه و روش گذشتگان گمراه شده و گمراه کننده کسانی است که در حال حیات و پس از مرگش از او پیروی کنند.هم بار گناهان دیگران را به دوش کشد و هم در گرو خطا خود باشد.
2-ودیگر مردی است که انبوهی از نادانی را از این سوء و آن سوء گرد آورده ، در میان جاهلان امت به فریب آنها می تازد و در تاریکی های فتنه سر درگم است.وبه مصالحی که در پیمان صلح نهفته نابیناست.انسان نماها او را دانشمند می نامند حال آنکه دانشمند نیست. (خطبه17 نهج البلاغه)

1622533928images_23_.jpg

حاج قاسم - درود خدا و ملائکه و انبیاء و ائمه بر تو باد

#حاج_قاسم_سلیمانی
حاج قاسم تو ملت صبور و شهید پرور را دعا کن تا در پشت رهبرشان حرکت کنند و از هیچ شبهه و فتنه ای و جریاناتی که طراحی شده برای کند شدن گام دوم انقلاب ، نهراسند . حاج قاسم خون تو حرمت دارد - حاج قاسم اهداف تو در میدان ارزش دارد . حاج قاسم تو در دنیا و در برزخ ملت و انقلابشان را دعا می کنی چون تو پیش خدا عزیزی -- حاج قاسم روحت در میان مردم حاضر است پس باکی نداریم از فتنه دشمنان داخلی و خارجی --- حاج قاسم فیلم تو در کنار شط به یاد شهدا اشک همه را در می اورد ...اخلاص و بندگی تو نوری است که جوانان را بسوی اهدافت هدایت می کند . پس ما مراقب هستیم تا انتخابات درست انجام شود .. شرکت حداکثری مسیر انتخابات باشد . از هیچ چیز واهمه نداریم چون دعای تو بدرقه راه ملت ایران و ارزشهای بدست آورده مردم شریف ایران است... حاج قاسم ما برجام را می سوزانیم اگر چه عده ای از امر رهبری تخلف کردند ... حاج قاسم ما می دانیم اسلام پیروز است و این جریانات برای غربالگری مردم ومسئولین است تا حق از باطل تشخیص داده شود .. تا مردم بفهمند و بصیرت یابند به لایق ترین فرد رای دهند و اصلح را بشناسند .. من الله التوفیق ..فاطمه پورشفیع

16198521931398112709222364219694104.jpg

تطبیق علم و پژوهش ودیانت در قران و نهج البلاغه - بر مبنای سخنان رهبری در گام دوم انقلاب

تمام اندیشه های امام علی از قرآن و سنّت رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلم اقتباس شده است. این مسأله در بحث فعلی اهمیت بسیار دارد،زیرا پیامبر اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلم فلسفه بعثت خود را اتمام مکارم اخلاقی می داند و می فرماید:برای تکمیل فضیلت های اخلاقی مبعوث شدم.بصیرت افزایی از جمله آموزه های تکوینی پیامبر(ص) است که امیرالمومنین درشریعتی که بر عهده داشت بصورتهای گوناگون در برخورد ها و در خطبه های و حکمتها برای مردم بازگو می کرد و می فرمود: هدف این است که دین از سیاست جدا نباشد تا حکومت عدالت محور شکل بگیرد و هر چیزی جای خودش قرار گیرد . هدف اساسی در سیاست امام علی (ع) پاسداشت آزادی بود . در نگاه پیشوای آزادگان همه انسانها از حق ذاتی آزادی بهره مند ند واین حق را کسی نداده است تا بتواند آنرا بگیرد یا محدود سازد .در حکومت امیر المؤمنین علیه السلام مردمان از آزادی سیاسی و اجتماعی بهره مند بودند و پایین ترین افراد جامعه و ضعیف ترین اشخاص به راحتی می توانستند از هریک از کارگزاران و از بالاترین مسئول حکومت و زمامدارد جامعه شکایت کند و به او اعتراض نماید و آزادانه علیه او اعلام جرم کند و احساس خطر نکند وخود را در امنیت کامل از تبعات آن بیند .فاطمه پورشفیع

تطبیق علم و پژوهش ودیانت در قران و نهج البلاغه - بر مبنای سخنان رهبری در گام دوم انقلاب

نوع مستند : مقاله
کلید واژه :

چکیده :
چکیده : یکی از اصول تعلیمات پیامبران الهی عبادت و پرستش خداوند یکتاست زیرا دیانت مقدس اسلام در عبادت که سر لوحة همه تعلیمات است گنجانده شده است . دیانت در اسلام بصورت یک سلسله تعلیمات جدا از زندگی که صرفأ به دنیای دیگر تعلق داشته باشد ، وجود ندارد ، عبادات اسلامی با فلسفه های زندگی توأم است و در متن زندگی واقع است از همین روی ایمان و توکل واخلاص و ایثارو رشد شعور معنوی و وجدانی فی نفسه در وجود انسان و جامعه شکل می گیرد و جامعه بصورت عدالت محور ارزشهای اسلامی و تمدنی خود را به نمایش در می آورد. عبادت در پس دیانت نردبان قرب است . عبادت در پس دیانت معراج انسان است ؛ تعالی روح است که استعداد های روحی و عملی را پرورش می دهد تا بجایی که شخص اهمیت نمی دهد که در دنیای ماده و جسم بر دیبا سر نهد یا برخشت.

1616569453_-_.pdf

حدیث از موسی کاظم علیه السلام

لَیسَ مِنّا مَن لَم یُحاسِبْ نَفسَهُ فی کُلِّ یَومٍ فَإنْ عَمِلَ حَسَناً استَزادَ اللهَ و إنْ عَمِلَ سیّئاً اسْتَغفَرَ اللهَ مِنهُ و تابَ اِلَیهِ
از مانیست کسی که هر روز حساب خود رانکند، پس اگر کار نیکی کرده است از خدا زیادی آن را بخواهد، واگر بدی کرده، از خدا آمرزش طلب نموده و به سوی او توبه نماید.حدیث از موسی کاظم علیه السلام

اصول کافی ج. 4 ص. 191،

1615224417index.jpg

عملکرد سیاسی ما

عملکرد سیاسی ما چگونه باشد (قسمت دوم)

وحال باید اندیشید که نهضت حسینی ترسی از نیزه و شمشیر و کشته شدن نداشته و ندارد ؛ نهضت حسینی تبلیغ و آگاه کردن مردم از فعالیت جبهۀ باطل و جاهل بود. نهضت حسینی جوان پرور بود زیرا علی اکبر (ع) وجوانان دیگر را در کنار خود داشت ؛چنانکه رهبر فقید انقلاب امام خمینی(ره) فرمود: با یک دست قرآن و با دستی دیگر سلاح برگیرند وازمملکت اسلامی خود آنچنان دفاع کنند که احدی جرأت تعدّی به آن را در سر نپروراند.
قیام امام حسین علیه السلام در ترویج وبر پایی نهضت اصول و فروع دین بود و اگر این قیام نبود واقعیتهای تاریخ اسلام رنگی و شعاعی نداشت. این قیام حق را حاکم و باطل را محکوم نمود. این قیام با سخنرانی حضرت زینب(س) باهمراهی سخنان حضرت زین العابدین علیه السلام در کوفه و شام ،نهضت حسینی را شکل تازه ای بخشید.اثر این گفتمان پرده ظلمت و تاریکیِ جهل را از روی چشم مردم نادان و جاهل آن زمان برداشت و اسرار دشمنان را فاش نمود. این قیام مکتبی نوایجاد کرد تا امت اسلام قادر باشد برای اصلاح خود و جوامع بشری دربرابر توطئه ها وفتنه های دشمن زمانه هوشیار باشد به گونه ای که به تبعیت از امامشان، برای حفظ اسلام وشناخت دشمنان و رشد توحیدی مردم حج را به عمره تبدیل نمایند (به قول معروف در چنین مواقع ،آب دستت است بگذار زمین و بشتاب بسوی عزّت اسلامی و معرفت حسینی)-
قیام کن تا تشکیلات ائمه کفر به اصل ایمان ضرر نرساند. قیام کن تا حکومت دینی زیر شبهات وارده از ناحیه سکورا و لائیک کم رنگ نشود. قیام کن تا آفتها و علفهای هرزه جانشین عزّت ووقار حق وحقیقت طلبی و عدالت نگردد.
دو گروه هستند که اگر سالم بمانند دین سالم می ماند،یکی علماء و دیگر حکماء – اگر علماء و حکماء فاسد شوند حکومت دینی سالم نمی ماند و فاسد می شود. امام نطفه علم، حلم ، جوانمردی ، فصاحت ، شجاعت و دوستی را دردل مؤمنان کاشت تا اسوه تعلیم و تربیت در وجود مردم به فراموشی سپرده نشود و تا قیامت باقی بماند امّا چگونه می شود که مفاسد اقتصادی و فرهنگی و سیاسی جامعه ای را دربر می گیرد و به عدالت آن لطمه وارد می سازد.
اسلام در محاصره خطر تحریف است ، تحریف ضربه ای غیر مستقیم است به گونه ای که خنجر از پشت می زند آنهم به وسیله مسیحیّت و یهودیت ووهابیت که قهرمان تحریف در جهان اند.
هیچ کس به اندازۀ اینها تاریخ جهان را دچار تحریف نکرده است! هیچ کس به اندازه اینها به بشریّت ضربه نزده است! هیچ کس به اندازه اینها بدعت و خرافات ایجاد نکرده است!
اینها بودند که در هردین و مذهبی افکار مزخرف خودشان را به نام اولیاء همان دین و مذهب پخش می کردند. کار اینان در هر زمان تحریف معنوی بوده و امروزه تحریف معنوی فضای مجازی مخرّبی را برای جوانان خاموش درمطالعات تاریخی ایجاد کرده است. شبکه های مجازی باطل بیماریهای روحی ایجاد می کند که این کار را مشگل می سازد ،زیرا شخص نمی فهمد که بیمار است و یا اینکه آشنا به نقاط ضعف خود نیست ونقاط ضعف خود را نقطه قوّت در خودش می داند وشاید در این بین خطای اندیشه و خطای قلم و یا خطای تصویر او را رها نکند و او را به دام تحریف حتی نهضت عاشورا بیندازد. ای وای ! پس حسین علیه السلام علارقم آمادگی کوفیان حرکت کرد تا تاریخ را متحوّل سازد و عامل امر به معروف و نهی از منکر باشد؛ چون او امام و پیشواست و ما به تبعیت از امام همان راه را طی می کنیم تا انگیزه های پیروزی حق علیه باطل در جهان گسترش یابد و پوزه نیروی مخفی تهاجم فرهنگی به خاک مالیده شود.
خداوندا! سینه های ما را برای فهم حقایق اسلام مالامال معرفت گردان !
رحمت خودرا شامل حال ما گردان تا تحریفها خزائن معنوی ما را نروباید! انشاالله
والسلام علی من اتبع الهد ی ---- فاطمه پورشفیع

1614602610f2724317-6989-4666-bc43-16ae7561ed55.jpg

عملکرد سیاسی ما

عملکرد سیاسی ما چگونه باشد؟
با درود به روان پاک شهدای اسلام،
یکى از تفاوت هاى عمده در بین سیاست هاى الهى و معمولى، همین است که سیاستمداران دنیاطلب، براى رسیدن به اهداف شخصى، از هیچ کارى، اِبا ندارند و بسیار مى شود که بر سر اصول انسانى و منافع جامعه، معامله مى کنند و اصول را زیر پا مى گذارند و حق و عدالت را نادیده مى گیرند، تا موقعیت سیاسى و اجتماعى خود را حفظ کنند، در حالى که سیاستمداران الهى، هرگز اهل چنین معامله هایى نبودند. آنها گاه، موقعیّت خویش را به خطر مى انداختند، به خاطر این که اصول، محفوظ بماند و حق و عدالت، ضایع نشود.
این مسأله، در زندگى پیغمبر اکرم و امیرمؤمنان على ـ صلوات الله علیهما ـ آشکار است. افراد زیادى را در تاریخ مى شناسیم که به سیاست على(علیه السلام) خرده مى گرفتند و خرده گیرى آنها نیز عمدتاً از همین جا سرچشمه مى گیرد. آنها، پیشنهاد مى کردند که مثلا على(علیه السلام) بیت المال را براى جلب نظر مخالفان، ناعادلانه تقسیم کند، یا این که حکومت شام را به دست معاویه بسپارد ، امّا این که معاویه با مردم چه مى کند و در جریان حکومت او، چه اصولى قربانى مى شود، براى آنها مطرح نبود! یا این که پیشنهاد عبدالرحمان بن عوف را در ماجراى شوراى شش نفره عمر، بپذیرد و یا به پیشنهادهاى طلحه و زبیر، براى واگذارى پُست هاى مهم کشور اسلام به آنها، تن در دهد.
این خرده گیران، به پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله وسلم) خرده مى گرفتند که مصلحت این است که افراد تهیدست و پابرهنه را از اطراف خود دور کند. آنها مى گفتند که هر چند، قلب آنها، مالامال از ایمان به خدا است، ولى مصلحت این است که ثروتمندان خودخواه را گرد خود جمع آورد و با نیروى آنها، بر دشمن بتازد، هر چند آنها، ایمان و تقواى درستى نداشته باشند.
اختلاف این دو دیدگاه (سیاست الهى و سیاست آلوده با هوا و هوس) و نیز اختلاف مصلحت با واقعیت، همیشه، عنوانِ خرده گیرى هاى گروهى از دنیاطلبان نسبت به انبیا و اولیاى الهى بوده است.
على(علیه السلام) در خطبه ای از نهج البلاغه خیلی کوتاه و پرمعنا، مسیر سیاست خود را به وضوح ترسیم مى کند و با صراحت مى گوید که من، از آن گروه سازشکار و صاحب مداهنه و مجامله نیستم که با مخالفانِ حق و عدالت، از درِ سازش درآیم; بلکه ابزار سیاست من، تقوا و فرار به سوى خدا و قدم برداشتن در مسیرى که او مشخّص ساخته و انجام تکلیفى که او براى ما تعیین کرده است، مى باشد.(فاطمه پورشفیع) قسمت اول

161460230510531442846005026816.jpg

راز ماندگاری انقلاب

راز ماندگاری انقلاب
یا ایّهاالنبی جاهد الکفار و المنافقین واغلظ علیهم...
زمانیکه به دارالسلام وارد شدید ،آنجا جای امن الهی است؛ پس از فتح مکّه هجرتی نمی ماند .
پس از دگرگون شدن حکومت سلطنتی و دولت لائیک و ظالم در ایران ، دیگر جای اقاله نیست ! نکند با دست پس بزنی و با پا پیش.
نکند که در خانۀ علی تحصن کنی به طرفداری علی ؛ و با ابوبکر بیعت نکنی و بعد عاقبت بالشّر شوی و غزوه جمل را تقویت کنی و شمشیر بر ولایت و امامت بکشی و در نتیجه در آنجا بعنوان کافر کشته شوی.
از نظر عقلی اجتناب از هر کار فتنه انگیزی واجب است .
انقلاب یک دهکده است ، یک محلّه است و صاحب آن یک کدخداست ، کدخدائی عاقل و دانا پشتوانه خون شهدا ، که نقش رهبریت جامعه اسلامی را بعهده دارد . اگر عاقل باشی و تعقّل کنی متوّجه خواهی شد که تنها بصیرت راز ماندگاری انقلاب است ، بصیرتی که بسترها را آماده می کند و ذهنها را تقویت می کند و رشد می دهد ، تا مسیر حقّ از باطل تمیز داده شود. بصیرت رازی است که یک اندیشه و یک باور غیر قابل انکار را در خود نهفته است و آن مسئله موعود در کنار رهبری جامعه در زمان غیبت است.
" قاتلوهم حتی لا تکون فتنه و یکون الدّین کلّه لله."
راز ماندگاری انقلاب غربال گری است همان شیوۀ الهی در تدوین امور تکوینی و تشریعی است ؛ تا شیاطین و طاغوتهای زمان قدرت مانور نداشته باشند – تا هدفهای پاک از ناپاک تشخیص داده شود – تا حُریت در معنای واقعی معنا گردد – تا انسانیّت لباس تقوی بپوشد تا از بهشت رانده نشود- تا قابیل بخاطر حسادت کشنده هابیل نباشد. تا ننگ سقیفه و شورای چهره پر نور اسلام را خدشه وارد نکند.
راز ماندگاری انقلاب دوری از دغلبازی ، فتنه جویی و فتنه گری و دوری از شبهات با پاسخی محکم است.
راز ماندگاری انقلاب "صبغة الله" رنگ خدایی و یا "ثارالله" است که بر دلهای کور و منافق و خوارج نقش نمی بندد .
راز ماندگاری انقلاب را درکسب عزّت و شرف و ابرو در تبعیت از امامت و ولایت و پشتیبانی از ولی فقیه باید جستجو کرد.
والسلام علی من اتبع الهدی(فاطمه پورشفیع)

16128571841613155317.jpg

هدف انقلاب اسلامی ایران

انقلاب اسلامی ایران - انقلاب حق گرایی و حق شناسی است - انقلاب اسلامی کمبود نمی فهمد - انقلاب اسلامی هدفش بزرگی و عظمت و ایثار است پس از تحریمها ناراحت نیست چون در این بازی بزرگ غرب جایش را محکم کرده است با نظارت رهبر عظیم الشان حضرت ایت الله خامنه ای مد ظله ....

16122461811613155317.jpg

شماتت دشمنان

.
زندگی ایوب و شماتت دشمنان:
"إنّی مسنّی الضُّر وأنت ارحم الراحمین"این آیه ،ذکر ایوب(ع)در مواجه با بیماریها و سختیهاست ، پس از آنکه حضرت ایوب از آن همه آزمایش الهی سرافراز بیرون آمد و از جانب خداوند عافیت کامل یافت و تمام نعمتهائی که از او گرفته شده بود دو باره بدست آورد.یک روز یاران و نزدیکانش از آن حضرت پرسیدند: آنچه در آن شرایط بر تو گذشت کدام سخت تر بود ؟ حضرت پاسخ داد: سرزنش و شماتت دوستان و دشمنان ! پیامبر(ص) فرمود: " اللهم إنّی أعوذ بک مِن غلبة العدوّ و شماتةِ الاعداء " بار خدایا پناه می برم به تو از چیرگی دشمنان و شماتت بدخواهان (منهج الفصاحه ص638علاء الدین اعلمی – نهج الفصاحه ص 102) امام صادق (ع) فرمود: به برادر مؤمن خود شماتت مکن که در اثر جهالت به مصیبتی دچار شده است ، این شماتت باعث می شود که خداوند بلا را از او بگرداند و تو را در گرداب بلا رها گرداند . هر کس دیگران را شماتت کند، از دنیا نمی رود تا خود به همان بلا گرفتار آید. (کلینی- کافی- ج5ص359) در حماسۀ تاریخی عاشورا یکی از جنایاتی که دشمنان ابا عبدالله الحسین (ع) برآن حضرت روا داشتند شماتت بود بعد از آنکه آب را بر آن بزرگوار بسته و صدای العطش کودکان را می شنیدند و فریاد شادی را سر می دادند و به آن حضرت طعنه می زدند. و این طعنه ها در شام و اسارت اهل بیت و در بارگاه یزید نیز ادامه داشت.
یا در تعریفی از بزرگان که بی مناسبت با این فراز نیست ؛ آمده:
عبدالله بن عبدالرحمان امام جماعت کوفه می گوید : در سنه 190 ه. ق روزی بر مادرم وارد گردیدم و نزد او پیرزنی عجوزه را دیدم که لباسی بسیار پاره بر تن داشت، ولی بسیار بازبان و بیان بود. از مادر در مورد او سؤال کردم، گفت : او خاله توست که عنایه نام دارد و مادر جعفر بن یحیی برمکی(او در دربارگاه هارون الرشید دارای سمت و جایگاهی بود ولی بعد از 17 سال و همراهی با علویان ،جعفر بدستور هارون سرش از بدن جدا شد و پدر در قصر زندانی و اموالش غصب شد) است. سلام کردم و گفتم : آیا روزگار این چنین با تو بازی کرد؟ گفت : فرزند! ما عاریه داران روزگار بودیم که جملگی داده هایش را از ما گرفت. در روزی مثل این روز 400 کنیز پیرامون من ایستاده بود و هنوز فرزندم راضی نبود و امروز، به پوست گوسفندی که بر آن بخوابم محتاجم!؟ چند درهمی به او دادم نزدیک بود از خوشحالی بمیرد!

16080323993b3ba152ee3ec028dd7af583776455c7.jpg

شناخت بلاها و گرفتاریها در شرح دعای هفتم صحیفه سجادیه -علاقمندان برای دریافت شرح به گروه مهدی یاوران مراجعه نمایند

بلا ها و گرفتاری ها ، انسان را به زانو در می آورد و تحّمل انسان را درهم می شکند پس این قالب در بسته در بطن خود علومی را ذخیره کرده است علومی از اینکه جز او کسی نیست – یا چاره سازی غیر از او نیست- در این اوان باید معرفت را تعریف کرد تا وجود انسان نه تنها تسلیم چاره سازی او گردد بلکه بر صبر بر مشگلات ورنجهای روزگار مقاومت را شیوه خود سازد.
گاهی قلبها از آنچه که بر انسان رخ داده لبریز از غم است ، در این اثناء باید مراقب بود تا بیراهه روی که مسیر گمراه کننده ای است به روی فرد گشوده نگردد زیرا شیاطین انس و جن در کمین لحظه ای غفلت از سوی بشر است.خیلی مهّم است که در غمناک ترین لحظات زندگی ، خواری و ذلّت جایگزین عزّت نگردد و این بدست نمی آید مگر اینکه زیرکی، تدّبر ،مدیریت لازمه وصحیح، زمینه ساز و تقویت کننده معرفت شخص باشد. اینچنین معرفتی بر پایه توحید و یکتا پرستی پشتوانه ای محکمی در رفع مشگلات وارد شده بر فرد است و این میسّر نمی شود مگر انسان به رضایت مندی الهی رسیده باشد. خداوند عاشقِ ،معشوقِ است ،معشوقی که تمام وجودش لبریز از عشق به او باشد و توصیفش از گرفتاریها (ما رایتُ الاّ جمیلا) باشد ،همچون زینب کبری(س) که در عمق گرفتاری و غم این جمله را برزبان آورد. عشق به خداوند آتش بحرانهای فرهنگی و اجتماعی و خانوادگی را به گلستان سرسبز و خرم تبدیل می کند، فقط باور داشته باش و باورش کن و یقینش را در وجودت تقویت کن و بدان که او تو را بیشتر از هر کس دیگر دوست دارد -و او تو را تنها نمی گذارد و از رگ گردن به تو نزدیکتر است - باورش کن - او در هر جا و مکانی و در هر لحظه با توست پس مشگلات را با او در میان گذار و بدان که عشق به پروردگار ،پیامی نهفته دارد" تو هستی و در نبودنت نیز هستی" پس چنان کن در دنیا که سرمایه ای برای آخرتت داشته باشی تا همیشه بقا یابی و جز نام نیک از تو نماند
والسلام علی من اتبع الهدی-

1606217842download_22_.jpg

انتظار چیست؟

توضیح حکمت 75 نهج البلاغه:

انتظار چیست؟
انسان در انتظار است پس روز شماری می کند همراه با تلاش – توحید عبادت و عبودیت و بندگی و تقرب بخدا-
انسان در پرتو توحید دنبال عدالت است ؛که مهمترین ضرورت قیام موعود جهانی است برای رسیدن به عدالت توحیدی – یعنی جهان پر از عدل و عدالت شود.
انسان در عمر کوتاه و معدود خود سعی دارد مقام خلیفة اللهی را کسب نماید یعنی مظهر صفات خدا گردد. پس انسان صاحب ارزشهای متعالی هست و او باید این ارزشها را در عمر معدود و با انتظار و با اهداف شایسته به ثمر برساند و آن تکامل اوست . انسان با عمر معدود خود وظیفه دارد ؛ اندیشها و بینشها و گرایشهای خود را پرورش دهد در مسیر حق نه در راه باطل ، پس او با اندک عمر خود انتظار را در مسیر حق معنا کرده و به نتیجه رسانده است واین وظیفه شرعی و دینی و اخلاقی اوست.
اما یک نکته "قیام حضرت مهدی علیه السلام" زمانی رخ می دهد که سعید و شقی به نهایت کار خود رسیده باشد- یعنی هر چه این حرکت تاریخ –" انتظار" – به جلو برود هم شقی، شقی تر و هم سعید سعید تر می شود و چنین جامعه ای است که می تواند زمینه ساز قیام نهایی حق و باطل شود . نبرد نهایی حق و باطل بدست امام مهدی علیه السلام است – او آخرین حلقه از حلقه های مبارزات حق و باطل است که از آغاز جهان بر پا شده است و این همان انتظار و همان امداد غیبی خداوندی است که شامل جبهه اهل حق است – پس بکوشیم تا زمینۀ ظهور این امدادها از سوی خداوند فرا رسد .تو باید بتوانی این حکمت انتظار را در عمر معدود خود تعریف کنی ؛ به قول معروف در دنیا چکاره بودی – چه کردی ! چه اهدافی داشتی –آیا باطل را تقویت کردی ؟– یا راه را برای رسیدن به حق بازکردی!؟ یا مردم را تقویت کردی و کمک کردی تا جهل را رها کنند و بسوی حق حرکت کنند وتعارضها را کنار گذارند و با روش حق گویی هریک دیگری را امر به معروف و نهی از منکر کنند.
انتظار یعنی حرکت بسوی " فاستبقوالخیرات "(هر کسی را راهی است به سوی حق که بدان راه یابد (یا قبله‌ای است که به آن روی آورد) پس بشتابید به خیرات که هر کجا باشید!(بقره 148)
با رفع نواقص و معایب، انسان در سیر صعودی خلقت و کمال انسانی قرار می گیرد .
من الله التوفیق – فاطمه پورشفیع

1605685585images_10_.jpg

پیامبر را بهتر بشناسیم

بنام خدا
پیامبر (ص) را بهتر بشناسیم-
#پیامبر- رحمت
ما امت رسول الله هستیم !
پیامبر صلوات الله علیه جهانی است. زیرا او از طریق نامه نگاری تمام سران کشورها را به دین اسلام دعوت کرد و دعوت پیامبر به معنای نسخ آن ادیان و لزوم پیروی همگان از دین اسلام است.
وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا کَافَّةً لِلنَّاسِ بَشِیرًا وَنَذِیرًا وَلَٰکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ- و ما تو را جز برای همه مردم نفرستادیم تا (آنها را به پاداشهای الهی) بشارت دهی و (از عذاب او) بترسانی؛ ولی بیشتر مردم نمی‌دانند!(سباء 28)
حدیث : أنا رسول من أدرکت حیاً و من یولد بعدی : من پیامبر کسانی هستم که بامن به سر می برند و کسانی که بعد از من به دنیا می آیند.(کنزالعمال ج1ص404)
اصلاح اخلاق جامعه:
قَالَ یَا قَوْمِ أَرَأَیْتُمْ إِنْ کُنْتُ عَلَىٰ بَیِّنَةٍ مِنْ رَبِّی وَرَزَقَنِی مِنْهُ رِزْقًا حَسَنًا ۚ وَمَا أُرِیدُ أَنْ أُخَالِفَکُمْ إِلَىٰ مَا أَنْهَاکُمْ عَنْهُ ۚ إِنْ أُرِیدُ إِلَّا الْإِصْلَاحَ مَا اسْتَطَعْتُ ۚ وَمَا تَوْفِیقِی إِلَّا بِاللَّهِ ۚ عَلَیْهِ تَوَکَّللْتُ وَإِلَیْهِ أُنِیبُ(هود 88)
ای قوم! به من بگویید، هرگاه من دلیل آشکاری از پروردگارم داشته باشم، و رزق (و موهبت) خوبی به من داده باشد، (آیا می‌توانم بر خلاف فرمان او رفتار کنم؟!) من هرگز نمی‌خواهم چیزی که شما را از آن باز می‌دارم، خودم مرتکب شوم! من جز اصلاح -تا آنجا که توانایی دارم- نمی‌خواهم! و توفیق من، جز به خدا نیست! بر او توکّل کردم؛ و به سوی او بازمی‌گردم.
حدیث: پیامبر فرمود: انّما بُعثتُ بمکارم الاخلاق و محاسنها ؛ من با مکارم و فضائل اخلاقی مبعوث شدم برای برپا داشتن این مکارم مبعوث شدم (امالی طوسی ص596)
مقام و منزلت پیامبر(ص):
"و ما أرسلناک الّا رحمة للعالمین- (انبیاء 107) – پیامبر (ص) کسی است که حتی کافران نیز به برکت وجود او از رحمت عامه خداوند بهره مند شود وروزی می خورند .
حدیث: یا ایها الناس ، انّما أنا رحمةً مهداةً – ای مردم ، من رحمتی از جانب خداوند هستم که به شما هدیه داده شده ام (کشف الغمه ج1ص8)
پیامبر صلوات الله علیه گواه بر اعمال بندگان:
فَکَیْفَ إِذَا جِئْنَا مِنْ کُلِّ أُمَّةٍ بِشَهِیدٍ وَجِئْنَا بِکَ عَلَىٰ هَٰؤُلَاءِ شَهِیدًا. (نساء41)
پیامبر گرامی نه تنها چون سایر انبیاء الهی شاهد بر اعمال امت خویش است بلکه گواه بر اعمال انبیاء گذشته نیز می باشد . و طبق این آیه وجود پیامبر گرامی بعنوان انسان کامل و برترین مخلوقات از چنان مرتبه ای برخوردار می گردند که می توانند باطن و حقیقت بندگان را مشاهده و در روز قیامت در صف شاهدان اعمال بر آمده و بر نیک سیرتی یا پلیدی آنان گواهی دهند.
حدیث: امام صادق علیه السلام فرمود: تُعرضُ الاعمال علی رسول الله – اعمال العباد کل صباح ابرارها و فجارها فاحذرو ها : همۀ اعمال بندگان اعم از نیکان و اشرار هر صبح بر پیامبر خدا عرضه می گردد. (کافی ج 1 ص319)
وظیفه ما در برابر پیامبر صلوات الله علیه :
...... وَمَا آتَاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۖ إِنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ(حشر 7)
خداوند به موازات تمجید از اخلاق نیکوی پیامبر(ص) و بیان عصمت آن حضرت مؤمنان را به پیروی مطلق وبی چون و چرا از کردار و گفتار فرستاده خویش فرمان می دهد تا جایی که اطاعت و پیروی از پیامبر را عین اطاعت از خود خوانده و نافرمانی و معصیت از دستور رسولش را سر پیچی از فرمان خود می خواند.
حدیث: امام باقر علیه السلام فرمود: إنّ الله عزّوّجل فوضَ الی نبیّه فی امر خلقه لینظر کیف طاعتهم ، بدرستی که خداوند متعال کار خلقش را به پیغمبرش واگذار تا ببیند فرمان بری آنها چگونه است (کافی ج1 ص266-ح3)
اطاعت از پیامبر صلوات الله علیه زمینه ساز محبت خدا :
قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْکُمُ اللَّهُ وَیَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ ۗ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ(آل عمران 31)
هدف از خلقت انسانها توجه کامل قلبی بندگان به خداوند و یا به بیان دیگر محبّت الهی است این محبّت دو سویه است . یعنی خداوند تنها کسانی را دوست دارد که آنان نیز خدا را دوست داشته باشند و این دوست داشتن با کیفیت و فرمانبری از پیامبر اکرم (ص) است.
حدیث : من سرّه أن یعلم أنّ الله یُحبّه فلیعمل بطاعة الله و لیتّبعنا : هرکس از این که خدا او را دوست بدارد خشنود می گردد باید ازخدا اطاعت کند و از ما پیروی کند(کافی ج8 ص14ح1)
درود خدا بر پیامبر اعظم صلوات الله علیه:
إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ ۚ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِیمًا(احزاب 56)
از این رو خداوند از مؤمنان نیز می خواهد تا آنان نیز هم ندا با او و فرشتگان بر مقام والای رسول گرامی اسلام صلوات الله علیه درود فرستاده و در مقابل سخنان وی کاملا تسبیم و فرمان بردار باشند.
حدیث: امام باقر علیه السلام فرمود :"أقل ما یوضع فی المیزان یوم القیامة الصلاة علی محمد و علی اهل بیته " (قرب الاسناد ص14- ح45) سنگین ترین عملی که در روز قیامت بر ترازوی اعمال گذشته وارد می شود ، صلوات بر محمّد و اهل بیتش است.
والسلام علی من اتبع الهدی – فاطمه پورشفیع

1603958423toptoop.ir_.jpg

سلام بر شهدا - سلام بر ارزشها

سلام بر شهدا - سلام بر ایمه اطهار که بزرگترین شهدای تاریخ اسلام است . سلام بر شهدای اسلام - گاهی دلم تنگ شهدا می شود و بخود می گویم ؛ خدایا خانه تورا نگاه می کنم! بزرگترین پیام در خودش دارد و آن ولایت است که علی را در بطن کعبه به دنیا آورد . به قرآنت نگاه می کنم که پر از ایات ولایت است . همان که صراط المستقیم است . به نعمتهای آسمان و زمین نگاه می کنم یاد حدیثی از اهل بیت می افتم که اگر بخاطر وجود چهارده معصوم نبود نه دنیا خلق می شد و نه برکت برای بشر فرو فرستاده می شد . پس به تمام این برکات نگاه می کنیم و استفاده می کنیم ولی ناسپاس هستیم و کفران نعمت می کنیم در نگرش های خو د ؛ در جسم و در فکر - و برکات الهی را نادیده می گیریم و هر کاری دلمان خواست انجام می دهیم بدون در نظر گرفتن حلال و حرام الهی . ------- کاش قدر شهدا را می دانستیم و بیراه نمی رفتیم - گناه نمی کردیم - وبا معیار های صحیح حرکت می کردیم تا بتوانیم حسن فعلی خود را به خدا و رسولش و امامش نشان دهیم ...افسوس افسوس که چشمهای بصیرت بین خود را بسته ایم و گاهی خود را در دام شیطان می اندازیم و بخود نمی آییم . امام زمان شرمنده ایم !!!

1602680433sms-defae-moghaddas.jpg

سلام بر شهدا - سلام بر مخلصان راه حق و حقیقت

السلام علیکم ایها الشهدا
سلام بر عزیزان شهید جبهه های حق علیه باطل -
سلام بر مخلصان راه حق
سلام بر مجاهدان فی سبیل الله
سلام بر شعوری که شهدای جنگ داشتند
آنها فهمیدند راه حق را - ولی ما اندر خم یک گوچه مانده ایم - کور شده ایم - بیراهه رفتن هدفمان شده - باطل اندیشی مقصدمان شده - گاهی اینطرفی و گاهی انطرفی هستیم - چکار می کنیم با خودمان - رهبر را داریم - سبک زندگی سالم را داریم و آنرا بخوبی می شناسیم ولی خودمان را به کوری زده ایم - خود را در فضای جلوه های دنیایی گم کرده ایم
-اهای غرب گرا کجا اینگونه شتابان !!! به پشت سرت نگاه کن اشگ مادران و پدران شهید را ببین - به قدمهایت نگاه کن چگونه بر روی خونهای شهدا به سرعت و با تعفن حرکت می کند- بدرقه راهت شده نفرین ، بدرقه راهت شده آه و ناله ، بدرقه راهت شده چه و چه..... چرا بخود نمی آیی ! چرا از دالان ظلمت بیرون نمی آیی ! چرا نمی فهمی که باید جواب این دلهای شکسته و خون های ریخته شده را باید بدهی!!! به کی...! به همان کسی که تورا خلق کرد -همان کسی که به تو نعمت داد - همان کسی که به تو پیام داد، در قرآن و روایات ؛" استقامت را بیاموز --- بدون شناحت حق از باطل حرکت نکن که به جنگ خودت رفته ای !- جایگاه عزت را بشناس که اگر آنرا نشناسی اسیر خواری خواهی شو ... چون ..."لا تبدیل لسنة الله "چقدر طول می کشد تا بفهمیی این هجمه اشارات در میدان اسلام و شرعیت را- وای بر ما ...وای برما

16011419981053500x375_1446010545242173.jpg

شرح زیارت اربعین - شرحی از فاطمه پورشفیع

با نزدیک شدن به اربعین حسینی یادمان باشد که زیارت اربعین را بخوانیم . نه اینکه بخوانیم و چشم خود را بر روی مفاهیم آن ببندیم - تدبر کنیم در واژه ها و عبارتها تا بدانیم و بشناسیم مقصد اصلی این زیارت را - یادتان باشد امسال بخاطر کرونا راهپیمایی اربعین را نداریم پس با دعا و زیارت به استقبال اربعین می رویم - این شرح از طرف فاطمه پورشفیع است موفق باشید التماس دعا

شرح زیارت اربعین

نوع مستند : کتاب
کلید واژه : واژه سلام -, اهداف قیام, قاتلان امام, تجدید بیعت با سالار شهیدان

چکیده :
در زیارت خصوصیتی مهّم نهفته است که فرد موحّد در فرازهای گوناگون جبهه حقّ را می بیند و برائت و عدم پیوستگی خود را نسبت به جبهه باطل نشان می دهد. در زیارت سخن از معاویه و یزید نیست تا آنها را لعنت کنیم که نام و یاد آنها بر بسته و قبرشان زباله دانی بیش نیست . اکنون سخن از فکر و راه یزیدیان عصر است. زن فرعون وقتی به درگاه خدا دعا کرد نه گفت :"خدایا مرا از شرّ فرعون نجات بده ".بلکه گفت: "ربّ ابن لی عندک بیتأً فی الجنة و نجّنی من القوم الظالمین" یعنی مرا از فرعون و فرعونیان که طرفداران سنت سیئه و رفتار ناپسند او هستند نجات بده ؛ تفکر همیشه باقی است هر چند که اسم و عنوانش در طول زمان تغییرپیدا کند ولی باید از تفکر سازنده ومفید استقبال کرد تا روشنفکری صاحب بصیرت در نسلها باشد.

1600686080_.pdf

دانستنیهای ماه صفر بخش دوم

دانستنیهای ماه صفر - بخش دوم
ماجرا ، بیان فضیلتی برای ابوذرعلیه الرحمة بوده است.«قد علمتُ ذلک یا أباذر و لکنّی أحببتُ أن یعلم قومی أنک رجلٌ من أهل الجنه»
5-پس بر همه لازم است تا زمانی که درستی مطلبی به اثبات نرسیده از انتساب آن به اهل بیت علیهم السلام ، خودداری نموده ، دچار نسبت های دروغ و ایجاد بدعت وخرافه نشود.
ضعف سند و دلالت روایات درباره نحوست ماه صفر:
در باب روایات، احادیث تقریباً متعددی را می‌توان در این زمینه یافت که اشاراتی به بحث نحوست برخی ایام و یا حالات در آن‌ها شده است. اما درباره ماه صفر به ویژه روایاتی که نقل شده، دارای ضعف سند و دلالت هستند؛ ولی باید اقرار کرد که در بین مردم نحوست این ماه دارای شهرت است که شاید این شهرت به خاطر حوادثی باشد که در آن اتفاق افتاده است. مرحوم علامه مجلسی در زاد المعاد به علت این شهرت اینگونه اشاره فرموده ‌اند: «وَ هَذَا الشَّهْرُ مَشْهُورٌ بِالنُّحُوسَةِ وَ الشُّؤم، وَ یُمْکِنُ أنْ یَکُونَ لِذَلِکَ وَجْهَانِ... »؛ ماه صفر به نحس بودن و شومی شهرت یافته است. ممکن است علت این مطلب یکی از این دو وجه باشد:
1. بنابر نظر علما وفات پیامبر اعظم (ص) در این ماه بوده است و همین شاید باعث نحس قلمداد شدن این ماه شده.
2. ماه صفر بعد از ذی القعده و ذی الحجة و محرّم قرار گرفته است و این سه ماه جزو ماه‌ های حرامند و کسی جرأت نمی ‌کرده در آن‌ها به قتل و جنایت بپردازد (زیرا دیه آن دو برابر است و عرب جاهلی هم به آن‌ها احترام می ‌گذاشته و از قتل و جنایت پرهیز می‌ کرده است). بعد از این سه ماه حرام در ماه صفر جنایت و قتل و جنگ آغاز می‌شده و به همین سبب مردم این ماه را منحوس قلمداد کرده‌اند. البته در بین روایات شیعی روایتی که دلالت بر شومی و نحسی این ماه داشته باشد، ندیده ‌ام و در روایات غیر معتبر عامی مواردی وجود دارد که اعتباری به آن‌ها نیست. (برگرفته از زاد المعاد ـ مفتاح الجنان، ص: 247)
راهکار شیخ عباس قمی در خواندن یک دعا در این ماه همراه با صدقات (البته با رد کلمه نحوست این ماه)
بنابراین به نظر می ‌رسد نحوست این ماه بیش از آنکه جنبه عقلی و یا روایی داشته باشد، در نتیجه تلقین ‌هایی است که افراد برای خود به وجود می ‌آورند و این نوع نگاه سبب ارتباط دادن برخی حوادث پیش آمده برای خود و دیگران با این ماه می ‌شود که در واقع ارتباطی بین آن‌ها نبوده و نیست.
براى رفع مشگلات وحوادث چه این ماه وچه ماههای دیگر هیچ چیز بهتر از تصدقات و ادعیه و استعاذات وارده نیست پس بهتر است در رفع مشگلات و حوادث در هر روز 10 مرتبه بخواند این دعایى را که محدث فیض (ره) در خلاصةالأذکار ذکر فرموده: «یا شدیدَ القوى، یا شدیدَ المِحال، یا عزیزُ یا عزیزُ یا عزیزُ ذَلَّت بعظمتک جمیعُ خلقک فاکفِنی شرَّ خلقِک، یا مجملُ یا منعمُ یا مُفضِل یا لا إله إلّاأنت، سُبحانک إنّی کُنتُ من الظالمین، فاستجبنا له وَنجّیناه من الغمّ وَکذلک نُنجی المؤمنین، وَ صلّى الله على محمّد و آله الطیّبین الطاهِرین».(وقایع الایام، ص: 265؛ خلاصة الأذکار، ص: 304)
فاطمه پورشفیع

1600521524download_4_.jpg

دانستنیهای ماه صفر در دو بخش

بسم الله الرحمن الرحیم
با فرارسیدن ماه صفر مراقب ورود خرافات در این ماه باشید :بخش اول
آیا نحوست ماه صفر واقعیت دارد یا نه؟ آیا روایات در این زمینه معتبر است؟
پاسخ :
در بین عامه مردم معمول آن است که برخی از روزها و ایام سال را نحس می‌ خوانند و برخی دیگر از ایام را مبارک که یکی از معروف ‌ترین این زمان‌ ها مربوط به آغاز ماه صفر است؛ چنان که به این مطلب در کتاب شریف مفاتیح الجنان نوشته شیخ عباس قمی نیز اینگونه اشاره شده: «این ماه (صفر) معروف به نحوست است» (مفاتیح الجنان، مرحوم شیخ عباس قمی، در اعمال ماه صفر، فصل هشتم، ص 391.) نحوست ماه صفر، ادعای مشهوری است که دلیل متقنی ندارد. در باب اصل نحوست ایام باید گفت از نظر عقل محال نیست که اجزای زمان با یکدیگر تفاوت ‌هایی را داشته باشند، ولی استدلال عقلی‌ برای آن نمی ‌توان آورد. اما با مراجعه به قرآن می‌یابیم که تنها در دو مورد اشاره به نحوست ایام شده که مربوط به قوم عاد است: «ما بر هلاک آن‌ها تندبادی در روز پایداری نحسی فرستادیم» (قمر، آیه 19.) و در سوره دیگر می ‌فرماید: «ما تندبادی سخت و سرد در روزهای شومی بر آن‌ها مسلط ساختیم». (فصلت،ایه 16)آنچه از آیات بر می آید نحوست نتیجه عمل خود انسانهاست . در سوره یس خداوند می فرماید : طائرکم معکم ، فال بد با خودتان است . یعنی شما انسانها ادمها را بد قدم می کنید و روزها را به روز خوب و بد تقسیم می کنید –نگاه ما چگونه است به نحوست ؟ پس زمانی که به خرافات عقیده داشته باشیم سوءظن شکل می گیرد . صله رحم کمرنگ می شود . اخلاص عمل رخت بر می بندد. پس سعی کنید در دنیا با عقل زندگی کنیم نه با وهم و خیال که نابودی است .
نقل می‌شود پیامبر(ص) فرموده «هر کسی مرا به خروج ماه صفر بشارت دهد من او را به بهشت بشارت می‌دهم» درحالی‌که منظور حدیث چنین نیست...
البته این مطلب در «المراقبات» میرزا جواد آقا ملکی تبریزی صفحه 37 آمده ولی آنجا هم سندی برای آن ذکر نکرده است و در هیچ یک از جوامع روائی شیعه و سنّی و کتب معتبر روائی سندی برای بشارت به پایان ماه صفر از سوی پیامبر (ص) وجود ندارد.
اما این بخشی از حدیث است؛ یعنی جا دارد که متن کامل حدیث بررسی شود. متن کامل حدیث در دو کتاب شیخ صدوق(ره) یعنی معانی الأخبار ص 205 و علل الشرایع، ج1، ص175 آمده است.

متن کامل حدیث بدین شرح است:

«عَنْ سَعِیدِ بْنِ جُبَیْرٍ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: کَانَ النَّبِیُّ ص ذَاتَ یَوْمٍ فِی مَسْجِدِ قُبَا وَ عِنْدَهُ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِهِ فَقَالَ أَوَّلُ مَنْ یَدْخُلُ عَلَیْکُمُ السَّاعَةَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ فَلَمَّا سَمِعُوا ذَلِکَ قَامَ نَفَرٌ مِنْهُمْ فَخَرَجُوا وَ کُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ یُحِبُّ أَنْ یَعُودَ لِیَکُونَ أَوَّلَ دَاخِلٍ فَیَسْتَوْجِبَ الْجَنَّةَ فَعَلِمَ النَّبِیُّ ص ذَلِکَ مِنْهُمْ فَقَالَ لِمَنْ بَقِیَ عِنْدَهُ مِنْ أَصْحَابِهِ إِنَّهُ سَیَدْخُلُ عَلَیْکُمْ جَمَاعَةٌ یَسْتَبِقُونَ فَمَنْ بَشَّرَنِی بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّةُ فَعَادَ الْقَوْمُ وَ دَخَلُوا وَ مَعَهُمْ أَبُو ذَرٍّ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ فَقَالَ لَهُمْ فِی أَیِّ شَهْرٍ نَحْنُ مِنَ الشُّهُورِ الرُّومِیَّةِ فَقَالَ أَبُو ذَرٍّ قَدْ خَرَجَ آذَارُ یَا رَسُولَ اللَّهِ فَقَالَ ص قَدْ عَلِمْتُ ذَلِکَ یَا أَبَا ذَرٍّ وَ لَکِنِّی أَحْبَبْتُ أَنْ یَعْلَمَ قُومِی أَنَّکَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ کَیْفَ لَا یَکُونُ ذَلِکَ وَ أَنْتَ الْمَطْرُودُ عَنْ حَرَمِی بَعْدِی لِمَحَبَّتِکَ لِأَهْلِ بَیْتِی فَتَعِیشُ وَحْدَکَ وَ تَمُوتُ وَحْدَکَ وَ یَسْعَدُ بِکَ قَوْمٌ یَتَوَلَّوْنَ تَجْهِیزَکَ وَ دَفْنَکَ أُولَئِکَ رُفَقَائِی فِی الْجَنَّةِ الْخُلْدِ الَّتِی وُعِدَ الْمُتَّقُونَ.

ابن عبّاس گوید: روزى پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به چند تن از اصحابشان که در مسجد قبا در خدمت وى بودند، فرمودند: «نخستین شخصى که اکنون بر شما وارد شود مردى از اهل بهشت است»؛ چون این سخن را از آن بزرگوار شنیدند، گروهى از ایشان برخاسته و بیرون رفتند و هر یک از آنان قصد داشت که سریعتر مراجعت نماید تا خود نخستین وارد شونده باشد و در نتیجه بهشتى گردد.
پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به نیّت آنان پى‏برد و به باقى مانده اصحابش که نزد وى بودند فرمود: «بزودى چند تن بر شما وارد مى‏شوند که از جهت زودتر رسیدن در حال سبقت از یکدیگرند، پس هر کدام از آنان که مرا به خروج «آذار» مژده دهد اهل بهشت است»، سپس آنان که بیرون رفته بودند بازگشتند و أبوذر نیز همراهشان بود، آنگاه پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به ایشان فرمود: «ما اکنون در کدام یک از ماه‌هاى رومى بسر مى‏بریم؟ أبوذر گفت: یا رسول اللَّه آذار به پایان رسیده است. پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله فرمود: اى أباذر آن را مى‏دانستم و لیکن دوست داشتم قوم من بفهمند که تو مردى از اهل بهشت مى‏باشى و چگونه چنان نباشد، حال آنکه پس از من به دلیل علاقه‏ات به اهل بیتم تو را از حرم من دور گردانند و تنها زندگى خواهى نمود و تنها خواهى مرد و قومى که عهده دار مراسم کفن و دفنت بشوند بسبب تو سعادتمند گردند و در بهشت جاودانى که به پرهیزگاران نوید داده شده همراه من خواهند بود.»
چند نکته را در بیان این حدیث را در نظر بگیرید:
1-روزهای سال با هم یکسان هستند، معنا ندارد بدون علت ، ماهی بر سایر ماه ها برتری این چنینی پیدا کند که به صرف بیان تمام شدن آن ماه ، برایش بهشت بشارت داده شود!.
2-در روایاتی که اشاره به ماه آذر شده است منظور، بیان برتری و جایگاه ویژه ی جناب ابوذرغفاری در طی یک حادثه است تا ماندگاری آن بیشتر شود.
3-خبر سایر اصحاب به اتمام ماه آذر سبب بشارت آنان به بهشت نشد! لذا نمی توان برای سایر مسلمانان در نسل های بعد، این حدیث را جاری دانست .
4-برای این که کسی به اشتباه نیافتد، در حدیث آمده است که پیامبر صلی الله و علیه و آله و سلم، ماه را می دانستند و ملاک، خبردادن به خروج ماه نبوده

1600521438download_4_.jpg

مقایسه سیاست الهی و دینی با سیاست هوی و هوس غربی

قسمت دوم:
وحال باید اندیشید که نهضت حسینی ترسی از نیزه و شمشیر و کشته شدن نداشته و ندارد ؛ نهضت حسینی تبلیغ و آگاه کردن مردم از فعالیت جبهۀ باطل و جاهل بود. نهضت حسینی جوان پرور بود زیرا علی اکبر (ع) وجوانان دیگر را در کنار خود داشت ؛چنانکه رهبر فقید انقلاب امام خمینی(ره) فرمود: با یک دست قرآن و با دستی دیگر سلاح برگیرند وازمملکت اسلامی خود آنچنان دفاع کنند که احدی جرأت تعدّی به آن را در سر نپروراند.
قیام امام حسین علیه السلام در ترویج وبر پایی نهضت اصول و فروع دین بود و اگر این قیام نبود واقعیتهای تاریخ اسلام رنگی و شعاعی نداشت. این قیام حق را حاکم و باطل را محکوم نمود. این قیام با سخنرانی حضرت زینب(س) باهمراهی سخنان حضرت زین العابدین علیه السلام در کوفه و شام ،نهضت حسینی را شکل تازه ای بخشید.اثر این گفتمان پرده ظلمت و تاریکیِ جهل را از روی چشم مردم نادان و جاهل آن زمان برداشت و اسرار دشمنان را فاش نمود. این قیام مکتبی نوایجاد کرد تا امت اسلام قادر باشد برای اصلاح خود و جوامع بشری دربرابر توطئه ها وفتنه های دشمن زمانه هوشیار باشد به گونه ای که به تبعیت از امامشان، برای حفظ اسلام وشناخت دشمنان و رشد توحیدی مردم حج را به عمره تبدیل نمایند (به قول معروف در چنین مواقع ،آب دستت است بگذار زمین و بشتاب بسوی عزّت اسلامی و معرفت حسینی)-
قیام کن تا تشکیلات ائمه کفر به اصل ایمان ضرر نرساند. قیام کن تا حکومت دینی زیر شبهات وارده از ناحیه سکورا و لائیک کم رنگ نشود. قیام کن تا آفتها و علفهای هرزه جانشین عزّت ووقار حق وحقیقت طلبی و عدالت نگردد.
دو گروه هستند که اگر سالم بمانند دین سالم می ماند،یکی علماء و دیگر حکماء – اگر علماء و حکماء فاسد شوند حکومت دینی سالم نمی ماند و فاسد می شود. امام نطفه علم، حلم ، جوانمردی ، فصاحت ، شجاعت و دوستی را دردل مؤمنان کاشت تا اسوه تعلیم و تربیت در وجود مردم به فراموشی سپرده نشود و تا قیامت باقی بماند امّا چگونه می شود که مفاسد اقتصادی و فرهنگی و سیاسی جامعه ای را دربر می گیرد و به عدالت آن لطمه وارد می سازد.
اسلام در محاصره خطر تحریف است ، تحریف ضربه ای غیر مستقیم است به گونه ای که خنجر از پشت می زند آنهم به وسیله مسیحیّت و یهودیت ووهابیت که قهرمان تحریف در جهان اند.
هیچ کس به اندازۀ اینها تاریخ جهان را دچار تحریف نکرده است! هیچ کس به اندازه اینها به بشریّت ضربه نزده است! هیچ کس به اندازه اینها بدعت و خرافات ایجاد نکرده است!
اینها بودند که در هردین و مذهبی افکار مزخرف خودشان را به نام اولیاء همان دین و مذهب پخش می کردند. کار اینان در هر زمان تحریف معنوی بوده و امروزه تحریف معنوی فضای مجازی مخرّبی را برای جوانان خاموش درمطالعات تاریخی ایجاد کرده است. شبکه های مجازی باطل بیماریهای روحی ایجاد می کند که این کار را مشگل می سازد ،زیرا شخص نمی فهمد که بیمار است و یا اینکه آشنا به نقاط ضعف خود نیست ونقاط ضعف خود را نقطه قوّت در خودش می داند وشاید در این بین خطای اندیشه و خطای قلم و یا خطای تصویر او را رها نکند و او را به دام تحریف حتی نهضت عاشورا بیندازد. ای وای ! پس حسین علیه السلام علارقم آمادگی کوفیان حرکت کرد تا تاریخ را متحوّل سازد و عامل امر به معروف و نهی از منکر باشد؛ چون او امام و پیشواست و ما به تبعیت از امام همان راه را طی می کنیم تا انگیزه های پیروزی حق علیه باطل در جهان گسترش یابد و پوزه نیروی مخفی تهاجم فرهنگی به خاک مالیده شود.
خداوندا! سینه های ما را برای فهم حقایق اسلام مالامال معرفت گردان !
رحمت خودرا شامل حال ما گردان تا تحریفها خزائن معنوی ما را نروباید! انشاالله
والسلام علی من اتبع الهد ی ---- فاطمه پورشفیع
(علاقمندان به کتاب خطابه ها در سرزمین خون و قیام نوشته اینجانب در کانال دژمحکم در پیام رسان سروش – و درتلگرام مراجعه نمایند) hadis-e-noor

16000827692c9ffa4897f6c8fa22a2029d6d4f375c.jpg

مقایسه سیاست الهی و سیاست هوی و هوس غربی

بسم الله الرحمن الرحیم (دو قسمت )
با درود به روان پاک شهدای اسلام،از خداوند تعالی یاری می طلبم تا در نوشتن مقدمه ای بر موضوعات انتخابی "خطابه های پر شکوه تاریخ اسلام" بویژه خطابه های سرزمین خون و قیام – کربلا ی معلی – به بنده حقیر توانایی دهد تا بتوانم هر چند مختصر حق مطلب را ادا نمایم.
یکى از تفاوت هاى عمده در بین سیاست هاى الهى و معمولى، همین است که سیاستمداران دنیاطلب، براى رسیدن به اهداف شخصى، از هیچ کارى، اِبا ندارند و بسیار مى شود که بر سر اصول انسانى و منافع جامعه، معامله مى کنند و اصول را زیر پا مى گذارند و حق و عدالت را نادیده مى گیرند، تا موقعیت سیاسى و اجتماعى خود را حفظ کنند، در حالى که سیاستمداران الهى، هرگز اهل چنین معامله هایى نبودند. آنها گاه، موقعیّت خویش را به خطر مى انداختند، به خاطر این که اصول، محفوظ بماند و حق و عدالت، ضایع نشود.
این مسأله، در زندگى پیغمبر اکرم و امیرمؤمنان على ـ صلوات الله علیهما ـ آشکار است. افراد زیادى را در تاریخ مى شناسیم که به سیاست على(علیه السلام) خرده مى گرفتند و خرده گیرى آنها نیز عمدتاً از همین جا سرچشمه مى گیرد. آنها، پیشنهاد مى کردند که مثلا على(علیه السلام) بیت المال را براى جلب نظر مخالفان، ناعادلانه تقسیم کند، یا این که حکومت شام را به دست معاویه بسپارد ، امّا این که معاویه با مردم چه مى کند و در جریان حکومت او، چه اصولى قربانى مى شود، براى آنها مطرح نبود! یا این که پیشنهاد عبدالرحمان بن عوف را در ماجراى شوراى شش نفره عمر، بپذیرد و یا به پیشنهادهاى طلحه و زبیر، براى واگذارى پُست هاى مهم کشور اسلام به آنها، تن در دهد.
این خرده گیران، به پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله وسلم) خرده مى گرفتند که مصلحت این است که افراد تهیدست و پابرهنه را از اطراف خود دور کند. آنها مى گفتند که هر چند، قلب آنها، مالامال از ایمان به خدا است، ولى مصلحت این است که ثروتمندان خودخواه را گرد خود جمع آورد و با نیروى آنها، بر دشمن بتازد، هر چند آنها، ایمان و تقواى درستى نداشته باشند.
اختلاف این دو دیدگاه (سیاست الهى و سیاست آلوده با هوا و هوس) و نیز اختلاف مصلحت با واقعیت، همیشه، عنوانِ خرده گیرى هاى گروهى از دنیاطلبان نسبت به انبیا و اولیاى الهى بوده است.
على(علیه السلام) در خطبه ای از نهج البلاغه خیلی کوتاه و پرمعنا، مسیر سیاست خود را به وضوح ترسیم مى کند و با صراحت مى گوید که من، از آن گروه سازشکار و صاحب مداهنه و مجامله نیستم که با مخالفانِ حق و عدالت، از درِ سازش درآیم; بلکه ابزار سیاست من، تقوا و فرار به سوى خدا و قدم برداشتن در مسیرى که او مشخّص ساخته و انجام تکلیفى که او براى ما تعیین کرده است، مى باشد.
ادامه دارد

1600082677f2724317-6989-4666-bc43-16ae7561ed55.jpg

مشگلات کنونی تعلیم و تربیت

مشگلات تعلیم و تربیت - کرونا
فضای مجازی - اینترنت - معلم دانشمند که درس می داد و حدیثی از اسلام و یا اخلاق نیکو - یا رفع شبهات - یا بزرگی و بندگی را به تصویر می کشید با کرونا کجا رفت ؟ این مشگل تعلیم و تربیت در این اوضاع چگونه می خواهد حل شود . فضای مجازی در اختیار فرزندان - تند روی فرزندان در خانه ماندن وبه مدرسه نرفتن - جلسات سازندگی و بینش اخلاقی با معلمان تعلیم و تربیت به کجا رفت؟ مشگل زیاد است چرا سرمان را به امورات دنیایی مشغول کرده ایم ؟ چرا سرمایه های علمی تک تک از دستمان دارد می رود ؟ کدامین گناه گریبان ما را گرفته!!11 آن دولت که کارش را بلد نیست و فقط فکر این است که چگونه سند 2030 را پیاده کند چون تعهد داده تا فرهنگ اسلامی را خدشه وارد کند. می گویند در بعضی کتب مدارس تغییراتی صورت گرفته است و ارزشهای انقلابی و قرانی و ایات بسیار کمرنگ شده است ....وای بر ما -- وای بر ما- شعارمان و فریادمان ظهور است ولی آیا امام زمان از ما راضی است تا به ناله ما جواب بدهد - از یک طرف رواج بی دینی - از یک طرف نمایش بی عفتی - از یک طرف احتکار و چپاول و قاچاق و اختلاس-----آیا به نسبت جمعیت انسانی این فریادی آزادیخواهی که در بطن ظهور است کافی است؟ فقط ما چکار کردیم و چکاره هستیم - یا امام زمان به ما نگاهی بینداز بلکه درست عمل کنیم و بنده خدا باشیم نه بنده خلق خدا........

15999100772196280_862.jpg

ما ملت امام حسینیم

#ماملت #ماملت_امام_حسینیم
السلام علیک یا حسین بن علی (ع) - السلام علیک یا شهدا کربلا - السلام علیک یا عبد صالح و مطیع لله- در واقعه عاشورا جلوه های حیرت انگیز حجاب و عفاف کاملا دیده می شود - چرا عده ای بی عفت و بی حیا هستند . دیشب در مجلس سیار اباعبد الله شرکت کردم متاسفانه دیدم زنانها و دخترهای جوانان لباس مشگی پوشیده ولی با رواج بی عفتی و بی حیایی در مجلس حسینی شرکت کرده اند و روسری را می اندازند - هدف عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است . گوشهایشان نمی شنود . دلهایشان لبریز از عشق حسین نیست و در برابر تذکرها با پر رویی مقابله می کنند ...... کیست که بفهمد خدا می بیند!!!!!!!!!!!! ? ? ?

15986961720.333845001307176271_parsnaz_ir.jpg

کلیات عاشورا و شرح زیارت عاشورا

سوالات و شبهات زیادی در فضای مجاری وجود دارد که هم بدلیل بی اطلاعی از وقایع آن است . پس از مجموعه کتب تاریخی و جمع آوری اطلاعات به نام کلیات عاشورا و شرح زیارت عاشورا هدیه من به طلاب عزیز و دیگران است که در این ایام انشالله موثر واقع گردد و شفاعت مولایمان شامل حال شما که آن را می خوانید و شامل حال کسانی باشد که شما آنرا انتقال می دهید . اللهم ارزقنی شفاعة الحسین یوم الورود انشالله

کلیاتی در مورد زیارت و عزاداری و شرح زیارت عاشورا

نوع مستند : کتاب
کلید واژه : تاریخچه عزاداری, دانستنیها, وقایع عاشورا, دشمن شناسی

چکیده :
آنچه بطورکلی درمتن زیارتنامه های مأثور{زیارتنامه های بیان شده ازطریق اهل بیت (ع) }مطرح می گردد؛عبارتند از: مسائل توحیدی- صفات خدا -اعتقادی –- نبوت- شناخت ائمه(ع)- فضائل و مقاماتشان –سبک زندگی در معرفت توحیدی - عرفان خاص درنَفس اهل بیت(ع)- افشاگری بر ضد ستمگران حاکم و جنایتهای آنان - لعن بر دشمنان، ظالمان،غاصبان،شریکان جور، همدستان ظالم، زمینه سازان ظلم ، راضیان به ستم ونکته دیگر، زنده نگاهداشتن فرهنگ شهادت و شهادت طلبی است . خواندن زیارتنامه برای زائر برکاتی دارد البتّه اگر با آداب خاص زیارت همراه باشد؛ رعایت طهارت، ادب، متانت،توجه، حضورقلب، نماز زیارت خواندن،قرائت قرآن و هدیه آن به امام مورد نظر که دعوتش را لبیک گفته است. اهل بیت بمنزلۀ رابط حیاتبخش بین ما و خدایند، که اگر این رابطه قطع شود، ارتباطمان با خدا قطع شده است.

1582563053_.pdf

ایام متعلق به اهل بیت است- ذی الحجه

جمعه روز مباهله است و شنبه روز نزول هل أتی- تمام ایام ذی الحجه بیان عظمت اهل بیت است با اهل بیت باشید و سر اینکه خانه خدا مزین به رکن یمانی شده و قران مزین به سوره حمد - سبع المثانی شده می دانی در چیست ؟ در ولایت است - در این ایام سعی نمایید زیارت جامعه کبیره را بخوانید تا عهدی با ولایت هر روز داشته باشید و با ولایت قدم بردارید و نفس بکشید و زندگی کنید تا عسر در زندگی گذران شود و زندگی برای شما آراسته به دوستی ولایت شود . برای دریافت فایل شرح جامعه کبیره که امام شناسی است به گروه مهدی یاوران مراجعه کنید یا کانال دژمحکم در پیام رسان سروش - یا hadis_e_noorدر تلگرام مراجعه نمایید - ویا در وبلاگ منجی و مهدیار در کوثرنت مراجعه نمایید - تقبل منا یا الله بحق اهلبیت علیه السلام

159732235320612011424315039010919223160522246611559.jpg

ازدواج آسمانی - زن صالح و زن غیر صالح

. #ازدواج_آسمانی
زن غیرصالح ونا شایست- پیامبر(ص) فرمود: پناه می برم به تو از زنی که پیش از آنکه پیری ام فرا رسد مرا پیر کند. (الکافی 5/326/3) امام صادق علیه السلام از قول رسول خدا(ص) فرمود: هر که از زن خود فرمان برد خداوند او را در آتش افکند – پرسیدند : منظور از فرمان بردن چیست ؟ فرمود: لباسهای نازک از او در خواست کند و مرد بپذیرد . (البحار103/224/4وص228/27) همسر شایسته : پیامبر (ص) فرمود: مؤمن بعد از تقوی خدای عزّوّجل بهره ای بهتر از زن شایسته نبرده است. – "یک زن شایسته بهتر از هزار مرد ناشایست است " (ارشاد القلوب 175) امام باقرعلیه السلام فرمود:بندۀ مؤمن سودی بهترازهمسر شایسته به چنگ نیاورده است همسری که شوهرش با دیدن او خوشحال شود وهرگاه از وی دور شود در غیابش نگهبان خود و اموال او باشد. (البحار 103/222/37/39/ص217/2)

1595417852photo_2017-08-23_16-21-07.jpg

درسهایی از معصومین

سه چیز است که هر کس رعایت کند خوشبخت شود: هر گاه نعمتی به تو رسید خدا را سپاس گوی. هر گاه روزیت دیر رسید از خدا آمرزش خواه - هر گاه سختی به تو رسید جمله لاحول و لاقوة الا بالله بگو. دیگر اینکه توفیق انجام کارهای خیر از خوشبختی است و این توفیقی است که اگر خداوند از بنده راضی باشد به بنده می دهد و بنده نفس خود را در این راه به رنج افکند (نهج البلاغه خطبه 23-83-)

1593762230images_10_.jpg

زوجین و روابط آنها با یکدیگر

اگر نوشته های اینجانب را علاقمند هستید و یا ترجمه کتاب محاضرات ایت الله میلانی توسط حقیر را طالب هستید به پیام رسان سروش کانال "دژمحکم" مراجعه نمایید و یا در تلگرام کانال hadis-e-noor مراجعه نمایید

زوجین و روابط آنها

نوع مستند : کتاب
کلید واژه :

چکیده :
. یکی از روشن ترین جلوه گاه و موارد خودنمایی مودت و رحمت جامعۀ کوچک خانواده است. چون زن وشوهر در محبّت و مودّت ملازم یکدیگرند و این دو با هم و مخصوصاً زن، به فرزندان کوچکتر رحم می کند ،چون در آنها ضعف عجز مشاهده می کند و می بیند که طفل صغیرشان نمی تواند حوائج ضروری زندگی خود را تأمین کند ، لذا آن محبّت و مودّت وادارشان می کند به اینکه در حفظ و حراست و تغذیه و لباس و منزل و تربیت او بکوشند و اگر این رحمت نبود نسل بکلی منقطع می شد و هرگز نوع بشر دوام نمی یافت. آنچه از سیاق آیه برمی آید مراد به مودّت ورحمت خانوادگی است.

1592744482_-_.docx

ازدواج و اصلاح امور - شایسته پروری

ازدواج - نقلی از ترجمه محاضرات ایت الله میلانی
حدیث: عن رسول الله (ص) قال: " اذا جاءکم من ترضون دینه و أمانته یخطب الیکم فزوجوه ، إن لا تفعلوا تکن فتنة فی الارض و فساد کبیر" (البحار ج103 ص372) هر گاه کسی به خواستگاری نزد شما آمد و دینداری و امانتداری او را پسندیدید به او زن دهید که اگر چنین نکنید در روی زمین تبهکاری و فساد بسیار پدید آید.

ازدواج واصلاح امور- شایسته پروری :
اسلام به روابط زوجین بسیار اهمیّت می دهد ، بهمین خاطر بزرگترین تکریم و احترام را در روابط زوجین ابراز می کند .ازدواج امری شایسته است تا امور اصلاح گردد. حضرت رسول (ص) تأکید به روابط حسنه زوجین کردند و قوانین و شریعت آنرا مقرّر فرمودند زیرا ازدواج بزرگترین و پر اهمیّت ترین مدرسه است. از دلائل شگفتی این آیه این است که خداوند از جنس خودتان برای شما جفتی آفرید که در کنارش آرامش گیرید و لطف و دوستی بین شما برقرار کرد ، همانا در این لطف و دوستی ، برای مردم خردمند و متفکر ، آیتی است از آیات بزرگ خدا. ابن عباس می گوید: مردی به حضور پیغمبر اکرم (ص) شرفیاب شد، عرض کرد: ای رسول خدا – من از کاری عجب دارم و آن این که مرد و زنی که هرگز یکدیگر را ندیده و نشناخته اند چون ازدواج کنند چنان دوست هم می شوند که فوق آن دوستی متصّور نیست . ان حضرت فرمود: این دوستی از طرف خداست که میان ایشان ایجاد می نماید و آبه فوق را تلاوت نمودند(تفسیر ابوالفتوح ج15ص249) (ادامه دارد)

1592401048images_32_.jpg

ابعاد صله رحم

السلام علیک یا جعفر صادق علیه السلام:
! ابعاد صلۀ رَحِم: حقوق برادران ایمانی: بر اهل بصیرت پوشیدن نیست که انسان بحسب استعداد دارای دو بُعد روحی و جسمی است – بُعد جسمی و مادی او پدر و مادر و فرزند و برادر و خواهر...... امّا بُعد روحی مثل پدر روحانی و برادر روحانی در ایمان ، و حقیقت پدر روحانی یعنی محمّد(ص) و برادر روحانی علی (ع) می باشد که به برکت محبّت و تبعیت و اطاعت از ایشان و کمال تسلیم و انقیاد نسیت به آنها ، خداوند ربط و اتصال به مقام شامخ روحانیت را عنایت می فرماید و این ارتباط روحانی در اخباری که وارد شده در حفظ حقوق برادران ایمانی بسیار مؤثر است که بعضی از آن روایات را در اینجا ذکر می کنیم . معلی بن خنیس از حضرت صادق(ع) پرسید: حقوق برادران ایمانی چیست ؟ حضرت فرمودند: برای مؤمن هفت حق واجب است اگر کسی یکی از آنها را ادا نکند و ضایع سازد از ولایت و اطاعت خداوند خارج شده واز پروردگار بی بهره خواهد بود . معلی عرض کرد :آن هفت حق چیست ؟ فرمودند: می ترسم یاد بگیری و به آن عمل نکنی . عرض کرد : لاقوة الا بالله آنگاه فرمود: اوّل آنها که از همه آسانتر است این است که آنچه را برای خود دوست می داری برای اوهم دوست بداری وآنچه را برای خود بد می داری برای او هم بد بداری. دوّم اینکه بپرهیزی از اینکه او را به سخط و غضب در آوری و طلب کن رضایتش را و اطاعت کن امرش . سوم اینکه او را یاری کنی بجان و مال وزبان ودست و پایت . چهارم : اینکه راهنما و خبر دهنده او به آنچه صلاح اوست باش. حق پنجم : سیر نباشد درحالیکه او گرسنه است و با تشنگی او سیراب مباش و با برهنگی او پوشیده مباش. حق ششم: آنکه اگر خادمی داری برای انجام حوائج او بفرستی .حوائج خانه داری. حق هفتم:آنکه قسم اورا بپذیری و دعوتش را اجابت کنی، واگر مریض شود او را عیادت نمایی و اگر بمیرد تشیع جنازه اش کنی و هرگاه بفهمی حاجتی دارد پیش از آنکه اظهار نماید بر انجام دادن آن پیشی بگیری . اگر چنین عمل کردی پس خود را وصل به ولایت الهی کرده ای . دیگر از ابعاد صلۀ رحم : امام سجاد علیه السلام فرمود: هیچ گامی نزد خدای تعالی محبوتر از دو گام نیست ، گامی که مؤمن با آن در راه خدا صف (جنگ) می بندد و گامی که برای پیوند با خویشاوندان بر می دارد که قطع رحم کرده است .(الخصال50/60) امام علی علیه السلام فرمود: با خویشان خود پیوند بر قرار کنید هر چند آنان از شما ببرند. امام صادق علیه السلام فرمود: از حالقه بپرهیزید که آن مردان را به نابودی می کشاند! عرض کردم : حالقه چیست؟ فرمود: قطع رَحِم (الکافی / ج2/باب صله رحم) پیامبر خدا (ص) فرمود: سه گروه به بهشت نمی روند: شرابخوار . جادوگر . و کسی که پیوند خویشاوندی را ببرد . (الخصال/179/243) امام علی علیه السلام فرمود: هر گاه مردم قطع رحم کنند ثروتها در دست تبهکاران قرار گیرد (الکافی /ج2) کمترین مصداق صلۀ رحم: پیامیر(ص) فرمود: به خویشانتان نیکی کنید گرچه به سلامی.(کنزالعمال) یکسال راهپیمایی برای بجا آوردن صلۀ رحم: پیامبر (ص) فرمود: به حاضران و غایبان امت خود و آنهایی که از امروز تا روز قیامت در پشت مردها و زهدانهای زنان هستند سفارش می کنم که صلۀ رحم بجای آورند هرچند خویشاوند یک سال راه فاصله داشته باشد زیرا صلۀ رحم جزء دین است.

15923112423.jpg

ذاکر خداوند باشید و ذکر را فراموش نکنید!

ذکر را فراموش نکنید:
پیامبر(ص) از قول خداوند فرمود: زمانیکه بندگانم مرا یاد کند من هم او را یاد می کنم واگر مرا در میان مردم یاد کند من او را در میان گروهی بهتر یاد می کنم (فرشتگان) پاداش آن ذکر است که در اینجا معنی شده خداوند هم او را در خاطر خود یاد می کند یعنی تو را یاد کنم بطوریکه احدی از آن مطلع نشود.هر کس یک وجب به من نزدیک شود من یک ذراع (از آرنج تا نوک انگشتان برابر با سه وجب) به او نزدیک می شوم و هر کسی یک ذراع به من نزدیک شود من یک باع (به اندازه گشودن دو دوست ) به او نزدیک می شوم و هر کسی بین دویدن و راه رفتن (با این سرعت) پیش من بیاید من با سرعت هروله (حالتی بین دویدن و راه رفتن ) بسوی او می آیم .

15906685435_7_.jpg

قدس متعلق به مسلمانان است

#قدس_متعلق_به_مسلمانان_است
مهم - مهم
وجوب برائت از دشمنان در روزقدس
حال که توفیق حضور تهرانیها در راهپیمایی روز قدس نیست . دکتر رائفی پور پیشنهاد کرده اند دوموج - یکی به زبان های انگلیسی و المانی و غیره - تا از ساعت 11 شب پنجشنبه تا یک بامداد - وموج دیگر صبح جمعه وارد تیتر شوید با هشتکهای
گوناگون - که اعلام می کند .لطفا به سایت دکتر رائفی پور مراجعه نمایید تا با این هشتکها هم به سکوت جوامع بین المللی برظلم فلسطینها و ظلم وستم بسیار آنها بر دیگر جوامع اعتراض نمایید - معامله قرن را محکوم نمایید - دکتر اشاره دارد که برای اینکه حذف نشوید در تیتر حتما انزجار و مقابله با نژاد پرستی را عنوان کنید - مسئله مهدویت را پر بار بگویید. از همه مهمتر هشتک پیام رهبری در مورد اسرائیل را پر رنگ نمایید.نبودن و عدم مشارکت ماتهرانیها در روز راهپیمایی قدس درد بزرگی و غمی دردناک است. ولی درفضای مجازی انزجار خود را از اسرائیل و حمایتهای غربی و امریکااعلام می داریم به حول و قوه الهی -لبیک یا خامنه ای

15898848041398112709222364219694104.jpg

راه علاج ریا:

ادامه بحث ریا:
. راه علاج از ریا: ضد ریا اخلاص است و آن پاک کردن نفس از همه شائبه هاست. غرسهای ریا را باید از دل کند چه مدح باشد و چه ذم- چه بسا که شیطان ترکش نکند بخصوص در اثناء عبادت نمودن- امّا علاج عملی ریا این است که خود را به مخفی نمودن عبادتها عادت داده ،ودر هنگام عبادت در را به روی همگان ببندد،همانگونه که معصیت هایش و کردارهای ناپسندش را از مردمان مخفی می کند تا براثر این مواظبت ؛قلب جز یاد خداوند و زهد در مسیرش چیز دیگری در ذهن و عملش نباشد. گرچه سخت است ولی با مجاهدت بسیار و تکّلف به صبر، ثقل و سنگینی آن از بین می رود و برایش آسان می گردد. "ان الله لا یغیر ما بقوم حتّی یغیروا ما بأنفسهم (رعد/11) خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند! در کافى از حضرت رضا علیه السّلام فرمود: هر زمانى که بندگان گناهانى تازه نمایند که آنها را بجا نمى‌آوردند، خداوند سبحان احداث فرماید مر آنها را بلاهائى که نشناسند.( اصول کافى ج 2 ص 273، حدیث 22.) حضرت باقر علیه السّلام فرمود: یافتیم در مکتوبات رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله و سلّم: زمانى که ظاهر شود زنا بعد از موت من، زیاد گردد موت فجئه. ( اصول کافى، جلد 2، کتاب الایمان و الکفر، صفحه 374.) و زمانى که کم فروشى در کیل و وزن شود، سخط الهى ایشان را فراگیرد به قحطى و کمى. و زمانى که زکات ندهند، منع کند زمین برکت خود را از زرع و میوه‌جات و معادن تماما. و زمانى که در احکام ظلم کنند، معاونت بر ظلم و دشمنى نمایند. و زمانى که نقض عهد خداى تعالى و رسول نمایند، دشمن را خدا بر ایشان مسلط گرداند. و زمانى که قطع رحم کنند، مال را در دست اشرار قرار دهد. و زمانى که امر به معروف و نهى از منکر و متابعت اخیار اهل بیت مرا ننمایند، خداوند بدترین آنها را بر ایشان مسلط گرداند پس نیکان ایشان دعا کنند مستجاب نفرماید دعاى ایشان را. این مطلب مسلم است هر شیئى در عالم وجود، اثر وضعى دارد از ضرر یا نفع، که ملازم با آن و به فعلش اثر مترتب گردد، چنانچه خیر و طاعت، آثار خوشى و بهجت را آورد؛ همچنین شر و معصیت، تبعات بدى و نکبت را وارد گرداند. بدین مقدمه واضح شد که سبب تغییر نعم الهى و نزول سخط سبحانى را بندگان به سوء اختیار فراهم کنند از ناسپاسى و نافرمانى و به اتیان سبب مسبب که اثر وضعى است طارى شود، مانند کسى که به سوء اختیار شرب سم نماید، اثر هلاکت که ملازم با اوست موجود گردد.(تفسیر اثنی عشر-حسینی شاه عبدالعظیم) .......إِنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ(توبه /120) بتحقیق خداوند متعال ضایع و تباه نمى‌گرداند مزد نیکوکاران را که مجاهده کنند در راه خدا به مال و جان خود. .......وَأَنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِینَ (آل عمران/171) خداوند پاداش مومنین را ضایع نمی کند. انسان وقتی در وادی ریا حرکت نکند جهاد اکبر کرده وجایگاهش برأت از آتش است. بهترین راه مقابله با شیطان در وسط عبادت ، این است که اذکار خود را طولانی وشمرده بخواند. دیگر اینکه در اخلاص و اشتغال به خداوند ، عبادت را پنهان دارد و التفات به وسوسه های شیطان نکند . پرداخت صدقه شیطان را به غضب آورده ، موجب یأسش می شود و اگر او به این عادت بنده پی ببرد دست از او می شوید.

15885755921395406532-samatak-com.jpg

ریا خفی و ریا جلّی

ریا خفی و جلّی: ریا خفی :آنکه عملی را تنها به منظور ریا کردن بدون قصد ثواب الهی انجام ندهد بلکه آنچه را که برای تقّرب به خداوند انجام می دهد در خلوت از آن کاسته و سبک کند و علامتش این است که اگر مردمان بر آن آگاه شوند خوشحال می شود نه به جهت مقصد های پیش گفته ،بلکه برای کسب نحوه ای از منزلت در قلب مردمان و توقع احترام و تعظیم و بر آورده کردن حاجتها و هر گاه در احترامش کوتاهی کنند بعید و خلاف انتظار بداند گویی قلبش تقاضای اکرام نسبت به طاعت پنهان خود از مردمان دارد با اینکه کسی از آن مطلّع نیست . علامت خالص بودن عمل از ریا این است که میان آگاه شدن انسان یا حیوان بر عبادتش برایش فرقی وجود نداشته باشد و تازمانی که چنین تفاوتی را می یابد از توقعی از مردمان در خصوص طاعتش خالی نیست؛ و آن توقع و تمّنا همان است که عمل را بی ارزش و باطل می کند. ریا جلّی: آن است که به عمل بر می انگیزد بدون مقصد ثواب اُخروی و شخص تمام اعمالش جلب توجه مردم است بدون کوچکترین قصد قربت و تمام ذهن و فکرش تحسین مردم است هر چند عملش کم باشد.

15881644721395406532-samatak-com.jpg

شرح دعای ابوحمزه ثمالی توسط فاطمه پورشفیع چاپ انتشارات عاصم

شرح دعای ابوحمزه توسط فاطمه پورشفیع هدیه به دوستان حوزوی:التماس دعا
من که خودم عاشق این دعا هستم - نماز شب حتما باید در قنوت انرا داشته باشم شما هم معنای آنرا بدانید و در نماز شب خود بخوانید - خیلی شیرین است - خیلی بهره اخلاقی دارد.

شرح دعای ابو حمزه ثمالی

نوع مستند : کتاب
کلید واژه : تزکیه نفس, خداشناسی, خودشناسی, لقاءالله

چکیده :
سبب نامگذاری این دعا به "ابوحمزه ثمالی" به خاطر آن است که راوی این دعا از امام زین العابدین(ع) ابوحمزه ثمالی است.
ابوحمزه ثمالی که نامش "ثابت بن دینار"است از یاران مورد اعتماد امامان بزرگوار بوده است . بنا بر نقل عالم معروف علم رجال "نجاشی" وی به محضر چهار تن از ائمه از امام سجاد(ع) تا امام کاظم(ع) رسیده و از آنان روایت کرده است. " ابوحمزه ثمالی " از بهترین راویان شیعه و مورد اعتماد کامل علماء امامیه است . امام صادق(ع) در بارۀ او فرمود: ابوحمزه در عصر خویش مانند سلمان است(معجم الرجال الحدیث ج 4 ص292)

1587991690_2_.pdf

ریا چیست؟ کدام عمل ریاست؟

سرور و شادمانی مردم بر آگاهی از عملکرد انسان:(واقعا ریا چیست)
مردی خطاب به رسول خدا(ص) گفت: همانا من عملم را پنهان کرده ، دوست نمی دارم کسی بر آن اطلاع یابد پس بر آن اطلاع می یابند ، من مسرور می شوم ، فرمود: برایت دو پاداش است ؛ پاداش پنهان کردن و پاداش آشکار شدن "اجر السّر و اجر العلانیة" . امام باقرعلیه السلام سؤال شد از مردی که خیر انجام می دهد ،پس وقتی کسی می بیند شادمان می شود . امام فرمود: باکی نیست ، کسی نیست مگر که دوست می دارد که خداوند خویش را در میان مردمان آشکار کند حتّی اگر که آنرا به این منظور نکرده باشد ، ریا چنان است که مجرد و خالی از قصد قربت و ثواب می باشد ، ولی زمانیکه عملی با قصد قربت باشد نه برای ریا جایگاهی با ارزش و درجه ای بزرگ نزد خداوند تعالی خواهد داشت. (محاضرات عربی – ایت الله میلانی)

15879883611395406532-samatak-com.jpg

یا صاحب الزمان- فضیلت ذکر و یاد خدا

یا صاحب الزمان !!!چگونه تو از ما راضی می شوی ؟ بعضی از مردم با این بیماری هم هیچ چیز نمی فهمند هنوز خواب هستند!! امام زمان ببخش و انقلاب فکری خودت ایجاد کن - با این بی توجهی به تو ؛ حتما ظهورت به تاخیر می افتد... وای بر ما
فضیلت ذکر: نیروی خود را متوجه یاد خدا کنید ؛ چگونه؟ اسماء وصفات الهی را بزبان جاری نمایید ، با ذکر خداوند تعالی دلها آرام و سکون می یابد. گرچه ذکر قلبی است ولی زبان را عادت دهید تا اسماء الهی را بر زبان آورد.جایی که ذکر خدا جاری باشد شیطان نفوذ نمی کند.وقتی انسان زبانش متوجه ذکر و یاد خدا باشد آلوده به چهل گناه زبان نخواهد شد. این اذکار جسم و روح را مدیریت می نماید تا نفس به خطا نرود. آیا ذکر حد معینی دارد؟ ذکر حدّ معینی ندارد . در کافی بسند ابن قداح از امام صادق علیه السلام روایت شده که گفت: هیچ چیز در عالم نیست مگر آنکه حدّ و اندازه ای دارد که وقتی بدان حدّ رسید تمام می شود، مگر ذکر خدا که هیچ حدّی برایش نیست ؛که بگویی وقتی از این حدّ گذشت،دیگر ذکر خوب نیست. خدای عزّوّجل واجباتی را حدّ داده است مثل نماز و روزه ماه مبارک رمضان و حج واجب ، امّا ذکر خدا چنین نیست چون خدا به اندک آن راضی نیست. و برای زیادتش هم حدّی معین نکرده ،" یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْکُرُوا اللَّهَ ذِکْرًا کَثِیرًا"- این آیه نشان می دهد که ذکر حدّی ندارد . آنگاه فرمود: پدرم کثیر الذکر بود و بارها من با او قدم می زدم و می دیدم که مشغول ذکر است . با او غذا می خوردم می دیدم مشغول ذکر است – با مردم سخن می گفت ، و سخن مردم از ذکر خدا بازش نمی داشت و من بارها می دیدم زبانش به سقف دهانش چسبیده بسکه می گفت: "لا اله الاالله" (تفسیر المیزان) خانه ای که در آن ذکر باشد برکتش بسیار می شود و ملائکه در آن خانه حاضر و شیاطین دوراند. ذکر خداوند در هنگام استفاده و بهره مندی از حلال او وباز ذکر خدا در هنگام برخورد بحرام او هم می باشد. (ذکر زبانی- قلبی- عملی)-

158651712216.jpg

ذکر و اطمینان قلبی

الَّذِینَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِکْرِ اللَّهِ ۗ أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ(رعد/28) آنها کسانی هستند که ایمان آورده‌اند، و دلهایشان به یاد خدا مطمئن (و آرام) است؛ آگاه باشید، تنها با یاد خدا دلها آرامش می‌یابد! اطمینان به معنای سکونت و آرامش است و اطمینان بسوی چیزی به این است که آدمی با آن دلگرم و خاطر جمع شود . ایمان بخدا ملازم به اطمینان قلب بوسیلۀ یاد خداست و این آیه با آیه سوره انفال آیه هشت که می فرماید: " إنّما المؤمنون الذین اذا ذکر الله وجلت قلوبهم " مؤمنین تنها آنهایند که وقتی یاد خدا به میان می آید دلهایشان به هراس می افتد. این ترس که در این آیه آمده ترسی نیست که با اطمینان قلب منافات داشته باشد بلکه حالتی است قلبی که طبعاً قبل از آمدن اطمینان عارض قلب می شود. (تفسیر المیزان) این هراس در آیه سوره انفال برای چیست؟ هیچ شری از ناحیه خدا نازل نمی شود و چون ترس همیشه از شری است که ممکن است پیش بیاید ،پس آنچه نتیجه می گیریم اینکه حقیقت ترس از خدا همانا ترس آدمی از اعمال زشت خویش است که باعث می شود خداوند از انزال رحمت و خیر خود امساک و خودداری کند بنابراین هر وقت که دل آدمی بیاد خداوند بیفتد اولّین اثری که از خود نشان می دهد این استکه ملتفت مقصورها و تقصیرها و گناهان خود گشته ، آنچنان متأثر شود که عکس العملش در جوارح لرزه اندام باشد ،دومین اثرش این استکه متوجه پروردگارش می شود که هدف نهایی فطرت اوست در نتیجه خاطرش سکونت یافته و به یاد او دلش آرامش می یابد. (همان)

158607519216.jpg

اقسام گناهان

.
اقسام گناهان:
"مثارات ذنوب " چیست؟ یعنی گناهان گناه- تا به حال اندیشه کرده بودید که هر گناهی پشت دارد! حال برای آشنایی بیشتر به این موضوع ، گناهان گناه را در چهار صفت جستجو نمایید! صفات ربوبیه – صفات شیطانیه- صفات بهیمیه – صفات سبعیه – صفا ت ربوبیه خالص کردن خود برای خداوند تعالی- صفات شیطانیه دور شدن از خدا و عجین شدن با کردارهای شیطانی- صفات بهمیه و شهویه که انسان را از شعر و شعور دور می سازد و انسان را با امیال و نیازها در گیر می کند- صفات سبعیه صفات درندگی و غضب و عصیان و غیره است . الف: امّا گناهانی که انسان را از صفات ارزشمند الهی دور می سازد مثل کبر ، فخر، بزرگی ،تمّرد، دوست داشتن ثنا گویی مردم (سمعه)، استیلا یافتن بر همگان ، تا جائی که ادعای خدایی کند مثل فرعون" أنا ربکم الاعلی" – تمام این صفات از جمله گناهانی است که انسان غافل به آن آراسته می گردد و گناهان دیگر از آن منشعب می گردد و این انسان هر گز فکر نمی کند که چگونه به این راه کشانده شده و مزّین به این صفات گردیده است. ب:صفات شیطانی ، صفاتی هستند که از آن حسد و بغی (آفت دین و از گناهان کبیره ) – حیله و نیرنگ و خدعه و غش و نفاق منشعب می گردد." غش و فریب دادن دیگران مرتبه ای از نفاق است. ریشۀ غش آن است که شخص هدفمند نیست و می خواهد دیگران نیز بی هدف باشند یا اینکه هدف را می داند ولی گستاخی می کند، شیطان چنین است چون با ظاهر فریبی خود را در میان ملائکه برتر جلوه داد. " کسانی که غش دارند ظاهراً صلاح می خواهند ، امّا باطناً خواستار فساد هستند، واین مرتبه ای از نفاق است- انسان اگر بخواهد نسبت به دیگران غش نداشته باشد ابتدا باید نسبت به خودش غش نداشته باشد و دلسوز واقعی خود باشد. امام صادق علیه السلام فرمود: انسان اگر نگران زندگی واقعی خود نباشد عمرش به خسارت رفته است ، انسان معاد باور اهل خودسازی است. عمرسعد برای رسیدن به ملک ری نصیحت امام را به سخره گرفت پس در مسیراشتباه پا گذاشت وشقی شد و عامل آن غش بود که به نفاق منجر گشت و سقوط کرد. پ: صفات بهمیه ، آنچه از آن منشعب می گردد ؛ شرّ و تکالب (کشمش بر سر هر چیزی) حرص بر قضاء شهوت فرج و شکم به گونه ای که از آن زنا و لواط و دزدی و اکل مال به حرام انشعاب یابد. چ: صفات سبعیه : درندگی که از آن غضب ، حقد، درگیری با مردم و ضرب و شتم و قتل و کشتار و ویرانگری و تخریب و خانمانسوزی است. این صفات چهارگانه ، مادر گناهان و دریچه ای برای ورود به گناهان کبیره است.از این منبع گناهان بر قلب و چشم و دست و زبان و پا و غیره از جوارح بدن ورود پیدا می کنند مانند یک ویروس بر تمامی جوارح می نشیند و انسان را فلج می کند یعنی عاری از صفات پسندیده می کند وانسانی که صفات پسندیده را درک نکند انسان نیست بلکه حیوان ناطق است. قسم دوم از گناهان گناه:خداوند تعالی اوامری دارد که آن را برای سعادت بشر در قرآن بیان داشته است. در این بین بنده وظیفه نشناس با انجام گناه خود را از خالقش دور می کند. آنچه که متعلق به بنده است و بنده با ترک آن از خدا دور می شود ، ترک نماز و روزه و واجبات خاصه است و آنچه متعلق به حقوق بندگان است ترک زکات ، قتل و کشتار، غصب اموال و ضرب و شتم ، جذب شدن به سوی سرگرمیها ، بدعتگزاری ، ترغیب به گناه و جسارت به خالق تعالی و یکتا، - امّا آنچه بین بنده و خداوند استوار است و تغییر ناپذیر ، درخواست توبه از خداوند و بخشش الهی در برابرگناهان بنده است. امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرماید: گناهان بر سه نوع اند ، گناهانی که آمرزیده می شود – گناهانی که آمرزیده نمی شود و گناهانی را که صاحبش را در امید و خوف قرار می دهد؛ امّا گناه سومی که صاحبش را در امید و خوف قرار می دهد گناهی است که خداوند بر خلقش می پوشاند و توبه را نصیب بنده اش می کند پس او ترسان است از گناهش و امید به پروردگار دارد، و ما نیز همین حال را برای او داریم از عقابش خوف داریم و امید به بخشش او داریم.

1585483701download_1_.png

گناه - توبه

#گناه_و_توبه
فاحشه در لغت: (مربوط به ایه 135 آل عمران )- وَالَّذِینَ إِذَا فَعَلُوا فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ ذَکَرُوا اللَّهَ فَاسْتَغْفَرُوا لِذُنُوبِهِمْ فاحشه به معنای قبیح و زشت است و استعمال آن در زنا شایع است . دومعنا در اینجا لحاظ می شود ، اینکه اگر فاحشه در آیه خصوص زنا مراد باشد ناچار مراد از کلمه ظلم که مقابل آن ذکر شده سایر گناهان کبیره و صغیره است و اگر مراد از آن اعمال قبیح به عنوان گناهان کبیره معرفی شده باشد ناچار مراد از ظلم خصوص گناهان صغیره است. شرط اساسی برخورد با گناهان "ذکر "است "- ذَکَرُوا اللَّهَ فَاسْتَغْفَرُوا لِذُنُوبِهِمْ- ذکری که شرط آن استغفار و توبه باشد . اینکه انسان خدا را در هر حال بیاد آورد و از صمیم قلب به او بازگشت نماید . ذکری که لقلقه زبان و از روی عادت باشد فائده ندارد . از ادامه آیه نتیجه می گیریم که استغفار و توبه در صورتی اثر دارد که بر گناه اصراری نبوده باشد . اصرار بر گناه در روح انسان حالتی بوجود می آورد که با آن دیگر یاد خدا هم مفید فائده نخواهد بود، و آن حالت عبارتند از سبک شمردن اوامر الهی و بی پروا بودن در هتک حرمت او و خود را در پیشگاه مقدسش بزرگ شمردن و با پدید آمدن این حالت طبیعی است که روح بندگی در انسان باقی نمی ماند و در نتیجه یاد خدا هم اثر و نتیجه ای نخواهد داشت. اصرار بر گناه اعم از صغیره و کبیره ، مولود سبک شمردن امر خدا و کوچک دانستن مقام اوست. پس جمله "ما فعلوا"هم شامل گناهان کبیره و هم شامل گناهان صغیره است و بدیهی است که آغاز جمله هم "اذ فعلوا فاحشه " به گناهان صغیره و کبیره بر می گردد. (علامه طباطبایی المیزان)

1585223112download_3_.jpg

شب بیست و هفتم رجب - مبعث رسول گرامی اسلام

شب بیست و هفتم رجب : مبعث رسول اکرم صلوات الله علیه- امشب دوازده رکعت نماز با هر سوره که خواستید و بعد ذکر دارد رجوع به مفاتیح همراه با دعا - روزه روز بیست وهفتم - و مجدد در روز دوازده رکعت نماز با دعای روز بیست و هفتم - روز اخر رجب نماز سلمان فارسی فراموش نشود- برای دفع ویروس کرونا دعا کنید و- برای فرج مولایمان دعا کنید- هر روز حمد شفا برای سلامتی مبتلایان در اوقات فراغت

1584784342thumb_hammihan-201513169418636035961445388842.3453.jpg

بخش دوم ایثار از ترجمه محاضرات توسط فاطمه پورشفیع:

بخش دوم ایثار از ترجمه محاضرات توسط فاطمه پورشفیع:
روایت شده که موسی بن عمران (ع) گفت: پروردگارا بعضی از درجات محمّد (ص) را به من نشان بده پروردگار فرمود: ای موسی تو هرگز تحمّل ان را نداری! ولیکن به تو نشان می دهم ، جایگاهی از جایگاه او را منزلتی از منزلت اورا که بسیار عظیم است برتری او بر تو و بر جمیع خلق من .
در این حال پرده ملکوت آسمان کنار رفت . پس موسی نظر کرد به آن منزلت که نزدیک بود به هلاکت برسد از شدّت انوار این منزلت و قرب و نزدیکی به خداوند .
پس گفت: پروردگارا ! چگونه به این کرامت دست یافته است؟
پروردگار گفت: به طریقی خاص که او را از شما متمایز می کند و آن ایثار است.
ای موسی! احدی از شما لحظات عمرش را اینگونه عمل نکرده که محاسبت لحظات عمر او توتوأم با حیا و شرم باشد و بهشت را به گونه ای که می خواهد مهیّا سازد. (میزان الحکمة – باب ایثار)
کلمات قصار از ایثار:
آنچه بصورت کلمات قصار در ایثار از امام علی(ع) وارد شده است:
الایثار أعلی الایمان.... ایثار بالاترین ایمان است.
الایثارأشرف الکرم.... ایثار شریف ترین کرم و بزرگواری است.
الایثار أعلی مراتب الکرم و أفضل الشّیم..... ایثار بالاترین مراتب بزرگواری و بالاترین خلق و خوی انسانی است.
الایثار أفضل عباده وأجمل سیاده... ایثار برترین عبادت و بزرگترین آقائی است.
الایثار فضیلة و الاحتکاررذیله.....ایثار فضیلت و برتری است و احتکاررذیله و پستی است.
الایثار علی نفسک تملک الرّقاب : بوسیلۀ ایثار و برگزیدن دیگران بر خود آنان را فرمانبر خویش گردان.(غررالحکم ج1 –باب ایثار)
درجات ایثار نزد اهل بیت(ع):
ایثار امام علی(ع) در تمام دوران حیاتش معروف و مشهور است و در تمام کتب نوشته شده است – و آنچه که در حیات رسول خدا(ص) مطرح شده است " لیلة المبیت" شبی که حضرت علی(ع) بجای رسول خدا در فراش نبی خوابیدند تا جان رسول خدا حفظ گردد. . خداوند تعالی در این مورد آیه " من الناس من یشری نفسه ابتغاء مرضات الله.. (بقره 207)را نازل کرد و ونیز همچنان است ایثار علی(ع) و ایثار فاطمه(س) در هنگامی که مسکین و یتیم و اسیر بر آنها وارد شد و آنان از آنچه که دوست داشتند و نیاز به افطار بعد از روزه داشتند به انان انفاق کردند و آیه "یطعمون الطعام..." (انسان 2) نازل گشت.
ابن مردویه عن ابن عباس در قول خداوند تعالی" یطعمون اطعام علی حبّه..." گفت: این آیه نازل شده در حق علی ابن ابیطالب و فاطمه(س) و اینکه حسن و حسین (ع) بیمار شدند. رسول خدا(ص) با اصحاب به عیادت آمدند. پس ایشان فرمودند: ای ابالحسن نذر کن بر فرزندت ! پس علی و فاطمه و فضه کنیز آندو نذر کردند به اینکه آندو از بیماری رها شوند ، سه روز روزه خواهند گرفت، پس خداوند آن رو را شِفا داد.
پس علی(ع) از شمعون الخیبری یهودی سه صاع جو قرض کرد . فاطمه یک صاع از آن نان را پخت پس پنج قرص نان شد و آنها را پیش روی خودشان قراردادند تا افطار کنند.پس سائلی در زد و گفت:
السلام علیک یا اهل بیت محمّد ؛ مسکین من المساکین المسلمین أطعمونی أطعمکم الله من موائد الجنة " من مسکین مسلمان هستم مرا طعامی دهید . خداوند شما را از نعمت های بهشت ارزانی دهد. پس قرص نان خود را بخشیدند و با آب اطعام کردند .
روز دیگر را روزه گرفتند . وبه هنگام طعام و افطار یتیمی بر انها وارد شد پس اهل بیت با آب افطار کردند. روز سوم را روزه گرفتند و به هنگام افطار اسیری بر آنها وارد شد. پس قرص نانها بخشیده شد. چون صبح شد علی(ع) دست حسن و حسین را گرفت و نزد رسول خدا برد و رسول خدا (ص) چون آنها را دید که از شدّت گرسنگی می لرزند فرمود: می بینم از آنچه بر شما وارد شده است . پس با ایشان حرکت کرد و فاطمه را در محراب دید که شکمش به پشتش چسبیده و چشمانش بی حال است پس در این هنگام جبرئیل آمد و گفت:بگیر ای محمّد! در حقّ اهل بیت خود پس بخوان سوره را. (هل أتی علی الانسان...) این روایت از (عطا از ابن عباس- بحرانی در غایت المرام- ضحاک از ابن عباس – الحموینی در کتاب فرائد السمطین به سند ابن عباس و ثعلبی به سند ابی صالح از ابن عباس و دوایت مجمع از واحدی در تفسیر.....)
مؤمن واقعی ، برادران نیازمند را بر خود مقدّم می دارد . مؤمن واقعی از حرص مال دنیا و حب دنیا برأت می جوید. مؤمن واقعی اخلاص در عمل دارد و آنچه انفاق می کند و یا از جان و مال وعمر ایثار می کند نه تنها منّتی بر خدا ندارد بلکه مدام در پی قبولی طاعات خود است که ایا خداوند تعالی آن عمل نیک و یا آن ایثار و از خودگذشتگی را قبول کرده است!.. مؤمن واقعی هر چند در راه خدا تلاش کرده باشد آن را ناچیز می پندارد . مؤمن واقعی به خوبی آگاه است که با فرا رسیدن ساعت موعود و قیامت نه مال ونه اولاد – هیچکدام فریاد رسی برای او نخواهند بود مگر آنچه که خداوند در قلب سلیم قرار داده است.
والسلام علی من اتبع الهدی

1584526235omid-bakhsh-ax-25.jpg

ایثار - از خود گذشتگی

الایثار

از خودگذشتگی




ایثار- از خود گذشتگی
و یوثرون علی انفسهم و لو کان بهم خصاصه»(حشر/9)»
و آنان ایثار میکنند و ترجیح میدهند دیگران را بر خودشان، گرچه خود آنها محتاج باشند.

مردی آمد نزد رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) و از گرسنگی شکایت کرد، رسول خدا فرستادند نزد زنهایشان، آنها گفتند چیزی نداریم جز آب –
رسول خدا (ص)فرمود: کیست این مرد را امشب طعام بدهد؟

امیرالمومنین (علیه السلام) عرضه داشت، من یا رسول الله و سپس آمد نزد فاطمه (علیهاسلام) و فرمود: ای دختر رسول خدا من امشب مهمان دارم در خانه غذا چه داریم؟

فاطمه (علیهاالسلام) فرمود: فقط غذائی برای این دختر بچه داریم ولی همان را برای مهمان شما ایثار میکنیم.

امیرالمومنین علی (ع) فرمود: ای دختر محمد، دختر را بخوابان و چراغ را خاموش کن تا غذا نخوردن ما و کمی طعام معلوم نشود آنها شروع کردند به خوردن غذا و امیرالمومنین دست به سوی غذا می برد ولی چیزی نمیخورد بطوری که مهمان خجالت نکشد وقتی مهمان دست از غذا کشید ، چراغ را آوردند -مشاهده نمودند ظرف غذا پر است از غذا-

آن شب صبح شد؛ امیرالمومنین علی(ع) به مسجد رفته و با رسول خدا نماز را خواندند.

رسول خدا نگاهی به امیرالمومنین کرده و شدیدا گریستند و فرمودند: ای علی، خداوند از عمل دیشب شما در عجب و خوشحالی است.( بحار الانوار، ج 41،ص28)
ایثار در لغت:
ایثار در لغت به معنی عطا کردن و دیگری را بر خود ترجیح دادن است . در اخلاق ناصری آمده است "ایثار آن بود که بر نفس آسان باشد از سرما یحتاجی که به خاصۀ او تعلق داشته بود . برخاستن و بذل کردن در وجه کسی که استحقاق آن او را ثابت بود ."(اخلاق ناصری تصحیح مینوی ص 115)
در تفسیر المیزان؛ ایثار به معنای اختیار و انتخاب چیزی بر غیر آن است و کلمۀ " خصاصه" فقر و حاجت است.
شأن نزول آیه فوق:
در کافی ذیل ایه "یوثرون علی أنفسهم و لو کان بهم خصاصه" از جمیل بن دراج روایت کرده که حضرت صادق(ع) فرمود: بهترین شما مردم ، کسانی هستند که با سخاوت اند و شریرترین شما بخیلان باشند؛ واز ایمان خالص است نیکویی کردن با برادران و برآوردن حاجات آنها و خداوند خوبی نمودن به برادران را دوست می دارد و با این عمل ، بینی شیطان به خاک مالیده می شود و سبب خلاصی از دوزخ و داخل شدن در بهشت است.
ای جمیل! اینها را به اصحاب خود خبر بده. عرض کردم : فدایت گردم آیا نیکویی کردن به برادران در حالت ثروت و تهیدستی است؟ فرمود : برای صاحب ثروت ، احسان نمودن آسان است . خداوند آنهایی که تهی دست هستند و احسان می کنند مدح فرموده است و آنگاه آیۀ فوق را تلاوت فرمود. این حدیث را شیخ مفید و طوسی نیز روایت کرده اند.(الکافی ج4ص41.امالی شیخ طوسی ج1ص65. امالی مفید ص291 ح9)
حضرت صادق(ع) فرمود: آیه در شأن امیرالمؤمنین علی(ع) نازل شد . دیناری برای قوت حضرت فاطمه و حسنین علیهم السلام فراهم کرد و در بین راه ، مقداد بن اسود اظهار حاجت کرده ، آن دینار را با شدّت احتیاج خود، به مقداد عطا فرمود و او را بر خود و خانواده اش مقدم داشت، فورأ جبرئیل نازل شد و آیۀ مزبور در شأن آن حضرت آورد. (تاویل الآیات ج2ص679ح5)
ابن مسعود گفت: نماز شام را با رسول خداصلی الله علیه و آلهبجا آوردم. مردی از میان صف برخاست و گفت: ای مهاجر و انصار؛ مردی غریبم، سوال در حضور پیغمبرو نمازگاه او می کنم ، مرا طعام بدهید. رسول خدا(ص) فرمود: ای بنده خدا ، نام غریب مبر؛ که رگهای دلم را بریدی ، غریب چهار کس است:
اوّل ؛ مسجدی است که میان قومی باشد و در آن نماز نکنند .
دوّم؛ قرآن است در خانه ای که اهل آن نخوانند.
سوّم؛ عالم و دانشمندی است که میان قومی و طایفه ای که احوال او نپرسند و از او تفقد نکنند.
چهارم؛ اسیری است در میان کفار که خدا را نشناسند . آنگاه فرمود: کیست که مؤونه این مرد را متکفّل شود تا خدای تعالی او را در فردوس اعلی جای دهد؟
امیرالمؤمنین علی(ع) بر خاست و دست سائل را گرفت و به خانه برد. به حضرت فاطمه(س) فرمود: ای دختر رسول خدا، این مهمان را پذیرایی کن. گفت: ای پسر عم در خانه جز اندکی گندم نبود از آن طعامی مهیا کرده ام به قدر یک نفر بیش نیست . کودکان ما گرسنه اند . شما هم روزه داری! امیرالمؤمنین فرمود: آن طعام را بیاورچون آورد ، دید اندک است نزد مهمان گذاشت و دست مبارک را دراز کرد به بهانۀ آن که چراغ را اصلاح کند ، آن را خاموش کرد تا مهمان سیر شود، چون سیر شد چراغ را روشن کرد ، دید طعام بر حال او باقی است ، به آن مرد فرمود چرا طعام نخوردی؟
عرض کرد : یا امیرالمؤمنین ! من طعام زیاده از متعارف خوردم و سیر شدم خدای تعالی برکت داده است.
آن حضرت و فاطمه زهرا (س) با کودکان نیز از آن طعام میل کردند و زیادتی را به همسایه ها مرحمت کردند. و پیغمبر اکرم(ص) فرمود: یا علی! بخاطر آن عملی که دیشب با مهمان رفتار کردی و چراغ را خاموش کردی و طعام نخوردی تا مهمان سیر شود خداوند آیه " یوثرون علی انفسهم...) را در شأن حضرتت نازل فرموده است.(تفسیر ابوالفتوح ج19ص123-125)
ایثار در روایات:
قال رسول الله (ص) :" من آثرعلی نفسه آثره الله یوم القیامة الجنة" هرکس علیه خودش ایثار نماید خدای تعالی در روز قیامت بهشت را بر او ایثار کند.(نور الثقلین ج1ص364ح237-ص309-وج 5ص285)
هر کس چیزی را دوست بدارد ، پس آن را برای خدای تعالی قرار دهد ، خدای متعال در روز قیامت فرماید: بندگان همدیگررا با آنچه میانشان معروف بود، پاداش می دادند و من امروز با بهشت تو را پاداش می دهم.(همان)
امیرالمؤمنین(ع) جماعتی را دید ، فرمود: شما کیستید ؟ عرض کردند: ما متوکّلین هستیم که به توکل زندگانی می کنیم . به آنها فرمود: توکل شما به کجا رسیده است؟ گفتند: چون بیابیم بخوریم . واگر نیابیم صبر کنیم .
فرمود: سگها نزد ما چنین باشند.
پرسیدند: پس چه باید کرد؟
فرمود: مانند ما رفتار کنید، اگر بیابیم انفاق و ایثار کنیم . اگر نیابیم شکر نماییم.(تفسیر ابوالفتوح ج19ص126ادامه دارد

1584525518images_30_.jpg

کرونا - یعنی بیداری و آزمایش الهی

#کرونا
حتما بخوانید تا از غفلت های روزگار بخود آییم!
سلام علیکم عیدتان مبارک.گفتی حالت خوب نیست که بچه هایت ونوه هایت را نمی بینی وجزراه تلفن راهی دیگر ندارم.وقتی می بینم به واسطه یک ویروس وابستگیهای دنیایی کم می شود و این ویروس بر همه چیز از اقتصاد و غیره ....اثرمی گذارد خوب که اندیشه می کنم می بینم که خداوند همه ما را مدیریت می کند برای اخرت .و به یادت می اندازد انروزی را که قیامت بر پا می شود هیچ کس با کسی همراه نیست و خود انسان و خدایش است که راه را پیدا می کند . ممکن است تا همان صحیه اسمانی مشغول دنیا بوده باشبم ولی در ان واحد سنت خدا تغییر می کند وهمه چیز از یادمان می رود جز اینکه فرار کنیم اما به کجا و چگونه؟انجاست که خدا می گوید در دنیا به یادم باش تا در انجا به یادت باشم. در دنیا همه کار را برای من انجام بده هر انچه که سخت باشد تا فردا روزی کم نیاوری.در دنیا هر چیز را که دوست نداری و نفست نمی پسندند ولی برای خدا انجام می دهی که مطمئن هستی خدا دوست دارد ولی نفست دوست ندارد (مثل اوضاعی که کرونا بوجود اورده)شکر گذار باش می دانی چرا؟چون خدا با این اوضاع تعلقات را می گیرد هنوز به ان شدت نرسیده که خودش در قران گفته.ولی ایا این شرایط رسیدن به او نیست !ببینید در لحظاتی خداوند کشتی دنیا را تکان داد از نمازجمعه بگیر تا رفت و امد ها همه رفتند در خانه ها اما زمانی می اید که پناه خانه هم وجود ندارد مانند لحظه ای که در دریا می خواهی غرق بشوی جز او فریاد رسی نیست این درس بزرگی است که خداوند به بشر قادر است و می تواند اورا در مسیر خود اموزش بدهد که اگر بنده پایت در دنیا لغزیده بیا به دنبال راه چاره که چاره در اوست کرونا بلایی که خداوند برای ازمایش ما فرستاده "لیبلوکم احسن عملا."غربال گری است در این موقیعت به فکر نزدیکی به خداوند باشید ایام البیض را مرور کنید در خلوت با خدا !پرونده ها روی میز سنگینی می کند .احتیاج به بررسی دارد تا عزرائیل سراغمان نیامده کمبود ها را جبران و فاصله هارا کمتر و عشق به وحدانیت را زیاد .تا ربوبیت ما را در پیشگاه خود جایگاهی شیرین و دلپسند بدهد .عرفان و حقیقت خداشناسی با تعقل و تفکر در این لحظات شکل می گیرد تا زخمهای دوری از خدا ترمیم گردد تا لطف خدا شامل حال تک تک افراد گردد تا بی نصیب از دنیا رخت نبندیم .این لحظات جبران خسارتهاست تا اندیشه کنیم تا راه باقی ماتده را درست طی کنیم تا خسران اخرت نداشته باشیم.خدا مهربان است تلنگر می زند تا ما بیدار شویم دوستمان دارد که بگوید بنده من نه مال و نه اولاد هیچ جیز بدرد نمی خورد منم که تو باید گم کرده ات را در من پیدا کنی .منم که به مغرورها که سالیان سال به همه جیز خود می نازیدند با یک بیماری گفتم که کفنت را هم نپذیرفتم و دستور دادم با لباس دنیایی که اغشته به ویروس شدید بود دفن کنند.کو وکجاست ان نماز میت و العفو نماز .گو آن تلقین میت و غسل وتربت حسینی و.... هیچ چیز دست بشر نیست تو نمی دانی که در کجا و به چه صورت فوت و خاک می شوید پس بیایم از این لحظات استقاده کنیم بیشتر و بیشتر با خداوند خلوتی بزرگ داشته باشیم .خدایا عاقبت مارا ختم به خیر نما تا تو راضی و ما رستگار شویم.انشالله -----فاطمه پورشفیع

15837408812734446.jpg

کرونا را شکست می دهیم

#کرونا_را_شکست_میدهیم
دعای هفتم صحیفه سجادیه برای رفع بلا بر طبق توصیه رهبر عزیز حتما بخوانید . شرح ان در مهدی بلاگ یا پیام رسان سروش دژمحکم دریافت نمایید

1583233603139208260902122111554804.jpg

شکر نعمت که حزب الله پیروز میدان انتخابات شد

#شکر_نعمت
شکر خدا که حزب الله - به برکت خون سردار سلیمانی پیروز انتخابات مجلس شد انشالله در تمام زمینه ها عدالت حاکم شود و تزلزل ها پایان یابد. الحمد لله رب العالمین کثیرا علی کل حال-(360 بار هر روز )از قول رسول گرامی اسلام

158245575207.jpg

انتخابات 98 مبارزه با دشمن حرامزاده است

#انتخابات_98
بصیرت- مبارزه با غفلت- تحقیق و بررسی به شایستگی های منتخبین - عدم توانای میل دشمن- انتخابی توام با مبارزه با آفتها - ما ملت وظیفه ای و مسئولیتی دارم و آن انتخاب اصلح است - اشتباه در تبعیت احساسات و دوست داشتن حزبهای دنیایی است - حزب فقط حزب الله پس نماینده باید تا اخر اسمش در فهرست حزب الله باشد مانند سردار دلها سردار شهید سلیمانی-در این بین حزب شیطان شما را رها نمی کند مراقب این ویروس جان افکن باشید - ما همه با انتخابی اصلح به میدان می رویم تا دشمن را با اسلحه مبارزه حق علیه باطل نابود گردانیم . یا مهدی

1582096020unnamed.jpg

توصیه اسلام به عذرخواهی: ا

توصیه اسلام به عذرخواهی: اگر فردی به این واقعیت دینی اعتقاد داشته باشد که در دین اسلام همواره توصیه به توبه و بازگشت به سوی خداوند شده است، وخدا بهترین عذر پذیرنده است ؛ می آموزد که اگر مرتکب خطا شد ، برای اینکه عذرش نزد خدا پذیرفته شود باید از بندگان عذر بخواهد، و هر گاه شخص عذر بخواهد خود را در معرض احسان الهی و مردم قرار می دهد و خداوند او را از برکات عذرخواهی بهره مند می کند و مردم اشتباه را می پذیرد! هر سمتی و هر مدیریتی و هر اشتغالی در صورتیکه با اشتباه کاری مواجه شد باید اشتباه را رفع نمود و اگر توانایی رفع مشگل نباشد ، برای عذرخواهی خود را آماده سازد پس قدم جلو بگذارد تا آسایش همگانی مهیا گردد.
چگونه عذر خواهی کنیم؟ قدم اوّل پذیرفتن اشتباه و خطاست. قدم دوّم رفع رنجش حاصله از خطا و اشتباه از دیگری ، البته با توجه به اینکه فاصله بین خطا و اشتباه و عذرخواهی از آن طولانی نشود.
اثرات عذر خواهی:رفع رنجش و آزرده خاطری و خاتمه دادن به نزاع و کشمکش-تحلیه نفس از غرور و تکبر و تقویت روحیه گذشت و ایثار در جامعه - هر گاه فردی عذر خواهی کرد ،شایسته است که طرف مقابل عذر او را بپذیرد- عذرخواهی بیشتر از خطا و کمتر از آن نباشد - عجز و ناتوانی بر فرد عذر خواه غلبه نکند-عذر خواهی از عواقب بد و ناشایست فردی جلوگیری می کند.

15818574360153.jpg

خدایا تا اخر عمر جز حزب الله و مقاومت باشیم

بنام خدا
آن روزی که حسین علیه السلام در صحرای کربلا پیام خود را ثبت کرد نه کاغذی بود و نه قلمی ، همین صفحۀ لرزان هوا بود ولی همین پیام او روی صفحۀ لرزان هوا ، چرا باقی ماند؟.... چون فوراً منتقل شد به روی صفحۀ دلها و آنچنان حَک شد که دیگر محوشدنی نیست.(شهید مطهری)
منطق شهید یعنی منطق کسی که برای جامعۀ خویش پیامی دارد و این پیام را جز با خون با چیز دیگری نمی خواهد بنویسد. سردار شجاع و رشید حاج قاسم سلیمانی از سربازان و یاران ولائی که به تبعیت مولایش ، پیام خونین خودش را روی صفحۀ لرزان هوا ثبت کرد ولی چون تؤام با استواری در عقیده و خون بود در دلها حک شد. امام حسین علیه السلام فرمودند " إنّی لا اری الموت الاّ سعادة و لا الحیاة مع الظالمین الاّ بَرَماً" (بحارالانوار ج44ص381- تحف العقول ص245) امام فرمودند: براستی که من مرگ را جز سعادت نمی بینم و زندگی با ستمکاران را جز محنت نمی دانم .
پروردگارا! سینه های ما را برای فهم حقیقت اسلام مشروح بفرما . بر روح مطّهر شهدا صلوات.
برای نشر فرهنگ اسلامی لطفا به کانال پیام رسان سروش به آدرس مراجعه نمایید.
کانال دژمحکم- ---- @dajmohkam
وبلگ رفع شبهات و نشر فرهنگ اسلامی : yadbiza.mahdiblog.com
کانال تلگرام در شروح ادعیه مفاتیح و صحیفه سجادیه:
hadis_e_noor

1581356926_-_-_-1.jpg

معرفی انسانهای غافل

بنده غافل:
لا یقبل الله دعاء قلب ساهٍ: خداوند دعای دلی را که غافل باشد قبول نمی کند.(پرواز در ملکوت- ج2 ص291)
1-بنده غافل به خیر و صلاح خود نادان است.
2-بنده غافل در بهره گیری از ارزشهای دنیا بخاطر آخرت ناتوان است .
3-بندۀ غافل از اصلاح و تهذیب نفس خود بسیار دور است.
4-بندۀ غافل سوء استفاده از نعمتهای الهی دارد، و نعمتهای الهی را در معصیتهائی که از آن نهی شده مصرف می کند!
5-بندۀ غافل همچنان فرو رفته در باطل است.
6-بندۀ غافل جرأت بر سوء رفتار دارد.
7-بندۀ غافل بر سر دو راهی قرار می گیرد یک راه دعوت خدا و یک راه دعوت شیطان.
8-بندۀ غافل کور است با وجود معرفت الله –پس دعوت شیطان را می پذیرد با اینکه می داند دعوت شیطان راهی بسوی آتش است و دعوت خدا راهی بسوی بهشت است.
سبحانک؛خداوند تو منزهی –

1581231930_-_-28.jpg

بهترین راه قرار گرفتن در زمره یاران امام عصر(عج):

بهترین راه قرار گرفتن در زمره یاران امام عصر(عج):
برای این کار باید دید که امام زمان (عج) که خود یکی از امامان و پیشوایان دینی ما است چه اعمالی انجام می دهد و زمانی که ظهور کند چه برنامه هایی را اجرا می کند. همان گونه که می دانیم در دین اسلام بهترین چیز برای رشد و تعالی و رسیدن به خدا، ایمان و عمل صالح است، لذا برای اینکه بتوانیم یار و یاور امام زمان (عج) شویم همان اجرای دستورات دینی؛ یعنی انجام واجبات و ترک محرمات بهترین کار و آغاز راه برای خود سازی و تهذیب نفس است.

15809958141434044167523.jpg

مرگ بر منافق

#مرگ_بر_منافق
شجاعت و عقل و تدبیر سه عنصر مهم در حسابگری بر مبارزات است – این سه عنصر نقش مهّمی در پیشبرد امور سیاسی اجتماعی و برخورد راهبردی اسلام با نابکاران سیاسی دارد که بر علیه اسلام ، حیله و تزویر می کنند. در واقعۀ عاشورا دشمن ،مردمی بودند که واقعاً فریبکار بودند و یکدیگر را هم فریب می دادند - مثل جهان امروز که ستمگران و زورگویان غربی ، جوامع اسلامی را بصورتهای گوناگون برای رسیدن به اهداف شوم خود (غارت ثروت و گنجینه های ارزشی جهان) تهدید می کنند به شیوه ای که ابزار آنها غارتگری و کشتار افراد عادی و غیر نظامی است – آنان (دشمنان دین خدا) قوانین غیر اصولی وضع می کنند و ملیتّها را با تحریمهای گوناگون در فشار قرار می دهند تا زنجیر اسارت را بپذیرند واز این راه اهداف خود را پیاده کنند. سرچشمۀ همۀ این زورگوئیها جهل و خودکامکی و تزویر است همان طریقی که غاصبان ولایت در زمان امیرالمؤمنین علیه السلام داشتند ومردم را به سوی انحراف از دین کشاندند و در زمان حسین بن علی علیه السلام با کشتار و فاجعه آفرینی ، اهل بیت علیه السلام را خارجی و نعوذبالله کافر معرفی کردند، پس باید لعن تا قیامت ادامه یابد هرچند قرنها بگذرد . آنچه امروزه باید گفت: مرگ بر منافق – مرگ بر آمریکا – مرگ بر اسرائیل (سه عنصر جهل و تزویر و غارت) زیرا اینها ماهیّت یزیدیان را فاش می کنند.

1580038235index.jpg

مرگ بر منافق

#مرگ_بر_منافق
شجاعت و عقل و تدبیر سه عنصر مهم در حسابگری بر مبارزات است – این سه عنصر نقش مهّمی در پیشبرد امور سیاسی اجتماعی و برخورد راهبردی اسلام با نابکاران سیاسی دارد که بر علیه اسلام ، حیله و تزویر می کنند. در واقعۀ عاشورا دشمن ،مردمی بودند که واقعاً فریبکار بودند و یکدیگر را هم فریب می دادند - مثل جهان امروز که ستمگران و زورگویان غربی ، جوامع اسلامی را بصورتهای گوناگون برای رسیدن به اهداف شوم خود (غارت ثروت و گنجینه های ارزشی جهان) تهدید می کنند به شیوه ای که ابزار آنها غارتگری و کشتار افراد عادی و غیر نظامی است – آنان (دشمنان دین خدا) قوانین غیر اصولی وضع می کنند و ملیتّها را با تحریمهای گوناگون در فشار قرار می دهند تا زنجیر اسارت را بپذیرند واز این راه اهداف خود را پیاده کنند. سرچشمۀ همۀ این زورگوئیها جهل و خودکامکی و تزویر است همان طریقی که غاصبان ولایت در زمان امیرالمؤمنین علیه السلام داشتند ومردم را به سوی انحراف از دین کشاندند و در زمان حسین بن علی علیه السلام با کشتار و فاجعه آفرینی ، اهل بیت علیه السلام را خارجی و نعوذبالله کافر معرفی کردند، پس باید لعن تا قیامت ادامه یابد هرچند قرنها بگذرد . آنچه امروزه باید گفت: مرگ بر منافق – مرگ بر آمریکا – مرگ بر اسرائیل (سه عنصر جهل و تزویر و غارت) زیرا اینها ماهیّت یزیدیان را فاش می کنند.

1580038235index.jpg

از پیامبر بیاموزیم - و عمل کنیم - دعای ایشان در هنگام مناجات با خدا

از پیامبر بیاموزیم - و عمل کنیم - دعای ایشان
پیامبر بخاطر حفظ نعمتھای آخرت بی اعتنا به دنیا بود.برای پیامبر شربت بادام آوردند ، حضرت فرمودند: آن را ببرید این نوشیدنی ناز پروردگان است.( الطبقات الکبری 1
/3395)
دیگر از شاخصه ھای حضرت؛ اینکه ایشان نه دیناری به ارث گذاشت ونه درھمی و نه بنده ای ونه کنیزی ونه گوسفندی و نه شتری ، زمانی که در گذشت زره او در گرو یکی از
یھودیان مدینه بود که در قبال قرض کردن بیست صاع جو برای خرجی خانواده اش ،
آن زره را نزدش به گرو گذاشته بود.( مکارم الاخلاق1/65/66)
ایشان سه شب سیر پشت سرھم نمی خوابید اگر می خواست می توانست ولی چون دیگران
را بر خود مقدم می دانست کم خواب بودند. از مردم بخاطر خداوند خشمگین می شد و ھرگز برای خودش خشمگین نمی شد.
پیامبر(ص) چھار ساعت می خوابیدند و در بین آن ھم بلند می شدند و عبادت خدا می کردند. واژه ھایی که با گریه از زبان ایشان بر می خواست" اللھم لا تنزعُ متی صالح ما أعطیتنی ابدأ.... اللھم لا تکلنی الی نفسی طرفة عین ابدأ" بار خدایا خوبیھایی را که ارزانیم داشتی ھرگز از من باز مگیر ، خدایا ھرگز مرا چشم بھم زدنی به خودم وامگذار.

1579435223index.jpg

انتقام خواهیم گرفت

#انتقام_خواهیم_گرفت
ما گواهی می دهیم که امامان از فرزندان حسین علیه السلام حقیقت پرهیزگاری و نشانه های هدایت و دستاویز محکم دین برای چنگ زدن به دامن ایشان است و بوسیله این ارتباط و جدا نشدن از نور حقیقت ایشان ، حجت بر مردم دنیا تمام می شود که" واشهد أنّ الائمه من ولدک کلمةُ التقوی و أعلام الهدی و العروة الوثقی و الحجة علی اهل الدّنیا ....
پیام "ثار الله " پیام انسانیّت و عدالت خواهی و مبارزه با استثمار و استبداد می باشد واین خونخواهی نه بر دوش اهل بیت بلکه بر عهدۀ تمام پیروان آن حضرت می باشد.

15789185211669.jpg

چرا آسمان ایران در لحظه جنگی clear نشد؟

#انتقام_سخت
هواپیمای اکرانی. حادثه- براستی مقصر کیست؟ سردار حاجی زاده مرد بسیار بزرگی است تمام تقصیرها را به گردن خود نهاد - اما یک سوال ؟ چرا با وجود اوضاع جنگی و اماده باش بودن سپاه - دولت امید و تدبیر اندیشه نکرد تا اسمان را clearکنند ؟ این سوال نیاز به بررسی دارد تا پاسخ محکم در یافت شود. غم از دست دادن سردار سپهد قاسم سلیمانی و همراهش هنوز از یاد و ذهن ما نرفته که کشته شدن این جوانان غمی بر روی غم ها افزود . انشالله تا ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه چیزی نمانده است . چون حوادث از این به بعد طبق روایت بیشتر خواهد شد تا انسجام ملی رخ دهد. صلوات

1578811818l2yr71x3xyvuxzhimyo8tytionsa6xgifzij1sgx.jpeg

انتقام سخت - پیام به دولت اشتباه نکنی -مراقب باش که انجام وظیفه کنی-خطا نکنی-بیراهه نروی

#انتقام_سخت
"من عرف نفسه فقد عرف نفسه" پس کسی که متخلق به اخلاق الھی شود،از حیوانیّت دور شده و انسانی خواهد شد در زمره فرشتگانی که دارای صورتند واز این مقام مقامی برتر نیست مثل حاج قاسم سلیمانی

1578208320_-_-_-1.jpg

#شهادت_سردار_سلیمانی- السلام علیک یا اباعبدالله

#شهادت_سردار_سلیمانی
السلام علیک یا اباعبدالله
على(علیه السلام) در خطبه ای از نهج البلاغه خیلی کوتاه و پرمعنا، مسیر سیاست خود را به وضوح ترسیم مى کند و با صراحت مى گوید که من، از آن گروه سازشکار و صاحب مداهنه و مجامله نیستم که با مخالفانِ حق و عدالت، از درِ سازش درآیم; بلکه ابزار سیاست من، تقوا و فرار به سوى خدا و قدم برداشتن در مسیرى که او مشخّص ساخته و انجام تکلیفى که او براى ما تعیین کرده است، مى باشد.
وحال باید اندیشید که نهضت حسینی ترسی از نیزه و شمشیر و کشته شدن نداشته و ندارد ؛ نهضت حسینی تبلیغ و آگاه کردن مردم از فعالیت جبهۀ باطل و جاهل بود. نهضت حسینی جوان پرور بود زیرا علی اکبر (ع) وجوانان دیگر را در کنار خود داشت ؛چنانکه رهبر فقید انقلاب امام خمینی(ره) فرمود: با یک دست قرآن و با دستی دیگر سلاح برگیرند وازمملکت اسلامی خود آنچنان دفاع کنند که احدی جرأت تعدّی به آن را در سر نپروراند.
قیام امام حسین علیه السلام در ترویج وبر پایی نهضت اصول و فروع دین بود و اگر این قیام نبود واقعیتهای تاریخ اسلام رنگی و شعاعی نداشت. این قیام حق را حاکم و باطل را محکوم نمود.

1578038030_-_-_-1.jpg

در موردبخشی از حکمت31 نهج البلاغه:سفارش من به شما حتما مطالعه نمایید:

درسی از استاد مصباح یزدی- در موردبخشی از حکمت31 نهج البلاغه:
سفارش من به شما حتما مطالعه نمایید:

شک بر چھار شعبه است:
1. جدال بیھوده ، ھول و ھراس ، دو دلی وتسلیم،- اگر کسی به جدال بیھوده عادت کند ھیچ گاه شبش به صبح نرسد و ھمیشه در تاریکی شک بماند و به روشنی یقین نرسد.
2. هر گاه از کارھایی که در پیش دارد بھراسد ، عقب نشینی کند و گامی به پیش ننھد.
3. ھرکه در تردید و دو دلی بسر برد ، لگد کوب سُم ھای شیطان شود .
4. ھر که به حوادث ھلاکت بار دنیا و آخرت تن دھد در دنیا و در دنیا و آخرت به ھلاکت رسد.
--------------
یکی از ویژگی ھای روح آدمی که در عرصه ھای مختلف ظھور پیدا می کند این است که وقتی روی انجام کاری تمرکز پیدا کند و آن را تکرار کند، کم کم روح او با آن کار انس می گیرد و ترک آن کار برای او سخت می شود. این حالت در امور طبیعی و مادی محسوس تر است.

کسی که برای بار اول سیگار می کشد وقتی دود تلخ سیگار وارد حلق او می شود به سرفه می افتد و ناراحت می شود.
اما چند مرتبه که این کار را تکرار کرد کم کم تلخی آن را احساس نمی کند و به آن عادت می کند، به گونه ای که اگر سیگار به او نرسد گویا گمشده ای دارد.
در امور روحی، روانی و اخلاقی ھم چنین خصلتی وجود دارد. در روایات آمده است که:
"إنِّ للِشَّرِّ ضَرَاوَةً کَضَرَاوَةِ الْغِذَاء" کارھای بد ھم مانند عادت به غذا به صورت عادت در می آیند(بحار ج75ص164)
حالت وسواس- ابتدا از دقت ھای بی جا شروع می شود. احیانا خود شخص ھم می داند چنین دقت ھایی بی جاست، اما به آنھا اھمیّت می دھد و آنھا را تکرار می کند.
سرانجام کار او به جایی می رسد که پنجاه بار دست خود را می شوید و باز می گوید: نشد!

1577618392_-_-26.jpg

عوامل ناامیدی- آثار ناامیدی- انتخاب شده از دعای چهارم خمس عشر توسط این بنده حقیر

عوامل نا امیدی:
الف: گناه و اصرار بر آن:
کسی که زیاد گناه می کند و یا زیاد توبه می شکند در صورتی که ایمانی راسخ به رحمت و لطف پروردگار نداشته باشد در معرض یأس از رحمت خدا قرار می گیرد.
ب: استعجال
کسی که دعا می کند و از درگاه خداوند درخواستی دارد چون خواسته اش برآورده نمی شود و دعایش مستجاب نمی گردد، ممکن است گمان کند که نظر رحمت خداوند از او برگشته است و ناامید گردد.
امام صادق(ع) می فرمایند:
"لا یزال المۆمن بخیر و رخاء و رحمة من للهَّ، مالم یستعجل فیقنط، فیترک الدعاء قلا له: کیف یستعجل؟
قال: یقول: قد دعوت منذ کذا و کذا و لا اری الاجابت . (الحیاة، ج 1، ص ٤03)
مۆمن پیوسته در نیکی و راحتی و مھربانی خداست تا زمانی که استعجال نکند پس چون استعجال کند نومید می شود و دعا را ترک می کند. راوی می گوید: از ایشان پرسیدم: چگونه استعجال می کند؟
فرمودند: با خود می گوید مدتی طولانی دعا کردم و اجابت نشد.
آثار ناامیدی:
-1 ترک توبه و استغفار
کسی که از رستگاری ناامید است در فکر جبران گذشته بر نمی آید زیرا جبران آن را ناممکن میداند.
2- فرو رفتن در گناه
کسی که از رحمت خدا نومید باشد و امید رستگاری نداشته باشد با خود می گوید من که آخرت بدی دارم؛ پس لااقل نباید لذات دنیا را از خود دریغ کنم. با این اندیشه نادرست ارتکاب گناه برای او آسان می شود و در دریای عصیان غرق می گردد و از ھیچ گناھی ابا ندارد، چون می گوید: آب از سر من گذشت چه یک قامت چه صد قامت.

157710059294_3_.jpg

بخش دوم در شناخت سند زیارت عاشورا :

بخش دوم در شناخت سند زیارت عاشورا :
جمله" السلام علیک یا خیرة الله وابن خیریه"در مفاتیح شیخ عباس قمی در حاشیه برخی زیارات این عبارت نقل شده است . امّا در نسخ متأخرین به این جمله زیاد اعتنا نشده است . دلیلی هم ندارد که این جمله ذکر نشود.
چ: جمله" السلام علیک یابن فاطمه سیدة نساء العالمین". در هفتاد درصد نسخه ها " فاطمة الزهراء " نقل شده است و در بیشتر ادعیه و روایات نیز کلمه "فاطمه و زهرا "را با هم ذکر کرده اند.
د: "عظمت المصیبة بک...(بکم) این عبارت در نُسَخ اختلاف دارد .شیخ عباس قمی بصورت ضمیر مفرد مخاطب "بک" نقل کرده – با اینکه "بکم " صحیح است. چون بیشتر فرازهای زیارت عاشورا ،جز جاهایی که شخص اباعبدالله (ع) را خطاب قرار گرفته ، پیرامون شهدای کربلاست.مثل" السلام علیک یا اباعبدالله" که خطاب یه شخص است ولی این جمله "عظمت المصیبة بک.." ظاهر عبارت مشخص است که پیرامون شهدای کربلاست ونه شخص سید الشهداء(ع)- در نسخه صحیحه کامل الزیارات "بکم" آمده است تا ادب را نسبت به سیدالشهداء رعایت کرده باشد.
ذ: جمله :"أَسَّست اساس الظلم و الجورعلیکم اهل البیت" – در برخی از نسخ قدیمی نوشته شده است "عدوان" بجای "الجور" – اسَّس اساس الظلم و العدوان-
ر: جمله " وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْکُمْ وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدِینَ لَهُمْ بِالتَّمْکِینِ مِنْ قِتَالِکُمْ بَرِئْتُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَیْکُمْ مِنْهُمْ وَ [مِنْ‏] أَشْیَاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ وَ أَوْلِیَائِهِمْ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکُمْ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَة»"- این جمله بَرِئْتُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَیْکُمْ مِنْهُمْ وَ [مِنْ‏] أَشْیَاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ وَ أَوْلِیَائِهِمْ -درکامل الزیارات نیامده است ومن"قتالکم "وصل شده به"اباعبدالله" (ع).ولی بهتر است این عبارت باشد.
ز: جمله«وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً أَسْرَجَتْ وَ أَلْجَمَتْ وَ تَنَقَّبَتْ لِقِتَالِک»‏ در مصباح المتجهد و کامل الزیارات عبارت"تهیأت لقتالک" آمده – ولی شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان ذکر نمی کند ولی در مصباح المتجهد وهم در کامل الزیارات "تنقّبت و تهیّات لقتالک " آمده است.
حجت الاسلام سلیمانی می گوید:سیزده مورد را متذکر شده ام که در مصباح موجود است اما در مفاتیح موجود نیست و این گمان را داریم که شاید نسخه ای که نزد صاحب مفاتیح بوده است این عبارات را نداشته است، چون صحبت از کامل الزیارات شد لازم است این نکته را عرض کنم که ترجمه های زیادی از کامل الزیارات شده است که یکی ترجمه مرحوم آیت الله ذهنی تهرانی است که ترجمه خوبی نیست، متن کامل الزیارات دستکاری شده است از جمله در زیارت عاشورا این کار صورت گرفته است.

1576596153download_23_.jpg

فضیلت زیارت عاشورا- داستان سجده آخر

قضیلت زیارت عاشورا- داستان سجده آخر
زیارت عاشورا حدیث قدسی است و اولین کسی که از اهلبیت علیهم السلام متن زیارت عاشورا را برای عموم مردم خواند، امام باقر علیه السلام است که فرمود پدرم، او از پدرش او از جد ما از پیامبر (ص) و از جبرئیل و جبرئیل از خداوند متعال نقل کردند که خداوند فرمود: السلام علیک یا أبا عبدالله. یعنی متن زیارت در بین اهلبیت علیهم السلام بوده است. روایت وارد شده که سیدالشهدا در روز عاشورا دو بار زیارت عاشورا را قرائت کردند، این خیلی مهم است؛ یک بار سیدالشهدا بین نماز ظهر و عصر روز عاشورا از ابتدا تا انتهای زیارت را خواندند و یک بار از صبح عاشورا تا غروب عاشورا بنا بر مناسبتی تکه ای از زیارت عاشورا را خواندند؛ این مطلب از یک جنبه بسیار با اهمیت است و قابل ذکر در روضه‌ هاست، آن مرتبه ای که کامل خواندند بین الصلاتین بود اما یک باری را که تکه تکه خواندند تمام فرازهای زیارت عاشورا خوانده شد جز این فرازی که الان سجده دارد اینجا دیگر حضرت به شهادت رسیدند شما سجده های آیات قرآن را نگاه کنید یا سجده واجب هستند یا سجده مستحب و در تمام این موارد چه واجب و چه مستحب، کلمه سجده در تمام این آیات ذکر شده است، شما این فراز انتهایی زیارت عاشورا را می‌ خوانید در حالی که هیچ کلمه سجده ای در آن ذکر نشده است و سجده مستحب هم است، نه سجده واجب؛ چرا بدون ذکر کلمه سجده، ما سجده می‌ کنیم؟. جواب در این روایت آمده است که از ابتدا، این فراز سجده نداشته است، یعنی از ابتدا که این زیارت به وسیله حدیث قدسی بر پیامبر (ص) وارد شد، سجده نداشته است و سجده آن در روز عاشورا به وجود آمده است که سیدالشهدا از صبح روز عاشورا بنا به مناسبتی فرازی از زیارت را می‌ خواندند و تا موقعی که حضرت به شهادت رسیدند تمام فرازهای زیارت را خواندند و بعد به شهادت رسیدند و این فراز سجده خوانده نشد تا زمانی که آن ملعون لعین بالای سر حضرت آمد تا سر مبارک ایشان را از تن جدا کند از جلو نتوانست سر را جدا کند، پیکر را برگرداند و سر را از قفا جدا کرد؛ وارد شده است که وقتی پیشانی حضرت به خاک افتاد حضرت این فراز انتهایی را شروع کرد و فرمود: «اللَّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاکِرِینَ» و این خیلی مهم است .

15761698180.346420001322389866_parsnaz_ir.jpg

تسلیت گفتن به یکدیگر ، بدان گونه که روایت شده است:

تسلیت گفتن به یکدیگر ، بدان گونه که روایت شده است:
کامل الزیارات: به نقل از مالک جُهنی ، در بارۀ برپایی ماتم در روز عاشورا برای امام حسین(ع)-..... با امام باقر(ع) گفتم: چگونه برخی به یکدیگر تسلیت بگویند؟
فرمود: چنین می گویند: "خداوند پاداشهای ما را بر سوگواری حسین (ع) بزرگ گرداند و ما و شما را همراه با ولی خودش ، مهدی خاندان محّمد (ص) از خونخواهان حسین (ع) قرار دهد.( کامل الزیارات ص 326ح556 مصباح المتهجد ص773)

157589658616.jpg

پیام ما پیام عاشورا ست .

#فرهنگ_مبارزه_حق_علیه باطل
عاشورا در سیرۀ امامان به دوش کشیدن یک فرهنگ است- عاشورا یک مکتب است نه یک حادثۀ غم انگیز و أسفبار.عاشورا با جوانان فرهنگ ساز و مقاوم کار دارد- کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا -عاشورا جاودانگی حیات بشری است - وقتی عاشورا هست بصیرت هم هست - مقاومت هم هست - فتنه ها در نطفه خفه شدن هم هست. پس ای جوان هرروزت عاشورا باشد تا ظلمی نماند تا عدالت بر پا بماند از اولیاء الهی بیاموزید - از ایثار آنها بیاموزید - از وحدت آنها بیاموزید - از اخلاق آنها بیاموزید تا بار سنگینی بر روی زمین نباشید - جاودانه زندگی کنید- فتنه ها را در هر لباسی که مخالف دین است خاموش نگه دارید . راه عدالت راه علی است .

1575808630firefox_screenshot_2019-02-14t06-17-34.709z.png

خطابه های با شکوه تاریخ اسلام ، در سرزمین خون و قیام

دانستنیهای سرزمین خون و قیام- نوشته فاطمه پورشفیع - شامل خطبه های خانم زینب(س) در کوفه و شام و خطبه های امام سجاد(ع) در کوفه و شام- ونکات گفتنی بسیار در این رابطه -

خطابه های با شکوه تاریخ اسلام ، در سرزمین خون و قیام

نوع مستند : کتاب
کلید واژه : مهمترین پیام, آسیب شناسی واقعه عاشورا, هجرت امام, نیرنگهای معاویه و یزید, عاشورا و نقش زنان

چکیده :
یکى از تفاوت هاى عمده در بین سیاست هاى الهى و معمولى، همین است که سیاستمداران دنیاطلب، براى رسیدن به اهداف شخصى، از هیچ کارى، اِبا ندارند و بسیار مى شود که بر سر اصول انسانى و منافع جامعه، معامله مى کنند و اصول را زیر پا مى گذارند و حق و عدالت را نادیده مى گیرند، تا موقعیت سیاسى و اجتماعى خود را حفظ کنند، در حالى که سیاستمداران الهى، هرگز اهل چنین معامله هایى نبودند. آنها گاه، موقعیّت خویش را به خطر مى انداختند، به خاطر این که اصول، محفوظ بماند و حق و عدالت، ضایع نشود.
این مسأله، در زندگى پیغمبر اکرم و امیرمؤمنان على ـ صلوات الله علیهما ـ آشکار است.

1575476986_.pdf

شبهه زدایی-

#شبهه_زدایی
مى دانیم شیاطین جن و انس سعى دارند از طریق شبهه افکنى، افراد را در عقاید دینى خود به شک و تردید بکشانند. اگر انسان در مقابل آنها حالت تهاجم منطقى بگیرد بر آن شبهات غالب مى شود و عقاید حق را مى پذیرد; اما افراد ترسو و بزدل در حالت انفعالى قرار مى گیرند و همچون پر کاهى که در مقابل تندباد قرار گیرد هر روز به سویى کشیده مى شوند و نمى توانند عقیده حق را برگزینند.مانند این عقاب

1575117761n00114126-r-b-004.jpg

عشق یعنی صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

داستان سید محمد عاملی
مرحوم محدث نوری می نویسد: سید محمد عاملی فرزند سید عباس آل عباس شرف الدین که ساکن یکی از قراء جبل عامل بود به خاطر تعدی حکام جور، آن سامان را ترک گفت. ودر هنگام خروج از وطن حتی به اندازه خرج یک شبانه روز را نداشت ودر عین حال، آن قدر عفیف بود که از کسی چیزی درخواست نمی کرد وبه گردش وسیاحت می پرداخت. در ایام سیاحت، در خواب وبیداری حکایات عجیبی دیده تا در مجاورت نجف اشرف رحل اقامت افکند ودر حجره ای از حجرات فوقانی صحن شریف در نهایت فقر زندگی می کرد واز حالات او فقط بعضی از خواص با خبر بودند که پنج سال بعد از ترک وطنش نیز وفات نمود. او با من رفت وآمد داشت ودر تعزیه های حسینی شرکت می کرد ودر بعضی مواقع به عنوان امانت کتاب دعا از من می گرفت. روزهایی را با چند خرما روزگار می گذرانید وانواع دعاهای وسعت رزق را می خواند وادعیه واذکار را ترک نمی کرد.
در ایامی برای عرض حاجتش چهل روز پیش از طلوع آفتاب از دروازه کوچک شهر که از سمت دریا بود، بیرون می رفت وبه طوری که کسی او را نبیند یک فرسخ یا بیشتر طی مسافت می کرد وعریضه ای را در میان گلی می پیچید ونام یکی از نواب را صدا می کرد ودر آب می انداخت. او خود می گفت: این کار را ادامه دادم تا سی وهشت یا سی ونه روز گذشت. عریضه را در آب افکندم وبا ناراحتی سرم را پایین انداختم وبرگشتم. هنگام برگشتن دیدم مردی از پشت سرم می آید که لباس عربی داشت، سلام کرد. من هم جواب مختصری دادم ودیگر توجهی نکردم چون بسیار ناراحت بودم. با همین حال مقداری با من راه آمد سپس با لهجه محلی خودم گفت: سید محمد! حاجت تو چیست که سی وهشت یا سی ونه روز است هر روز پیش از طلوع آفتاب به فلان جا می روی وعریضه خود را در آب می اندازی؟ گمان می کنی که امام تو بر حاجت تو مطلع نیست؟! سید محمد گفت: خیلی تعجب کردم زیرا هیچ کس را از این کار خود مطلع نکرده بودم وکسی مرا ندیده بود وکسی را از جبل عامل در نجف نمی شناختم. بخصوص آن گاه بر تعجب من افزوده شد که دیدم او بر سر کوفیه وعقال دارد.
به خاطرم آمد شاید به آمال وآرزوی دیرینه خود رسیده وبه رستگاری بزرگ نائل شده ام واو خود امام عصر - عجل الله تعالی فرجه الشریف - است. از دیر زمان شنیده بودم که دست آن حضرت بسیار نرم ولطیف است. با خودم گفتم با او مصافحه کنم. پس، دست دراز کردم، آن حضرت نیز دست خود را آورد وآنچه را که شنیده بودم یافتم ویقین کردم که به سعادت عظمی رسیده ام. سرم را بلند کردم وبه صورت مبارک چشم دوختم، خواستم دست مبارکش را ببوسم... دیگر کسی را ندیدم.
گفته بودم چو بیائی غم دل با تو بگویم * چه بگویم که غم از دل برود چون تو بیائی

1574941166photo_2018-03-15_17-31-03.jpg

متن کامل شعر خوانی میثم مطیعی برای آشوبهای اخیر

متن کامل شعرخوانی حاج میثم مطیعی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها

باز هم فتنه! امان از فتنه های رنگ رنگ
باز هم کشتار و غارت، باز سوغات فرنگ

میهن من! باز زخم از نابرادر خورده است
گرم جنگ رو به رو، از پشت خنجر خورده است

حرف دارد با دل ما، قدر یک تاریخ حرف
سرخی خون شهیدان بر سپیدی های برف

باز هم ابلیس، از صورت نقاب انداخته
جاهلیت شعله بر جان کتاب انداخته

خاک میهن! باز هم جسم شهیدی سهم توست
شرحه شرحه پیکر سرو رشیدی سهم توست

باز با کبریت دشمن آتشی افروختند
در میان شعله دیدم خشک و تر میسوختند

چیست کار و بار دوزخ زاده‌ها؟ آتش زدن
دزدی و کشتار و قرآن خدا آتش زدن

باز هم خون...خون پاک لاله بر چنگال گرگ
برنگشتن‌های سنگین پدرهای بزرگ

باز هم خوش رقصی باروت ها در بادها
کُشته‌سازی‌‌های هالیوودی جلادها

این طرف نابود شد دارایی نان‌آوری
آن طرف خاکستری ماند از جهاز دختری

باز از داغ شهیدان سینه ها غوغا شده
آه از آن نوزاد یک ماهه که بی بابا شده

در گلومان خشک شد فریادهای اعتراض
در هجوم های و هو گم شد صدای اعتراض

در کمین بودند گرگان، فتنه در سر داشتند
خوابهایی دیده بودند و سر شر داشتند

خواب میدیدند هر قشری به میدان پا نهد
هر گروهی با شعاری در خیابان پا نهد

این یکی فریاد استعفای دولت سر دهد
آن یکی در آتش تعطیلی مجلس دمد

هر یکی چیزی بگوید، حق و باطل گم شود
موجی از سردرگمی ها قسمت مردم شود


خویش را در خیل مردم جا دهد آشوبگر
یعنی از مردم بگیرد جان و از مردم، سپر

آتشی خیزد که خاموشی نگیرد سالها
کینه هایی که فراموشی نگیرد سالها

صبح یکشنبه کلامی روی آتش آب ریخت
فتنه را دیدم که حیران و هراسان میگریخت

تا صف مردم از این آشفتگی ها دور شد
اغتشاشی کور بر جا ماند و فتنه کور شد

باز هم از فتنه‌ی قابیل رد شد کاروان
با تولای علی از نیل رد شد کاروان

فتنه رفت و فتنه گردان، غرق رسواییش ماند
انقلاب ما در اوج اقتدار خویش ماند

با کلامی مختصر نیرنگشان بر باد رفت
خرج های چند سال دشمنان بر باد رفت

گرچه بعضی از خودی ها آن زمان دلخور شدند
از سوال و شبهه و نقد و تأمل پر شدند

از چه رو آقا خودش را خرج دولت کرد باز؟
خویش را آماج تیغ طعن و تهمت کرد باز

غافل از این که چه جنگی پشت این صحنه به پاست
در کمین گاهند گرگان لحظه ای غفلت خطاست

خضر راه است او، دگر چون و چرا کردن چرا؟
نور ماه است او، تو راه از چاه بشناس و بیا

از ریاض و لندن و پاریس این آتش رسید
دود آن هم میرود در چشمشان، خواهند دید

حاجیان بار بسته جانب میقات غرب!
چیست جز تحریم و آشوب و بلا سوغات غرب؟

با صف اول نشینان فاش میگوییم راز
اعتراض ما سر جای خودش باقیست باز

اعتراض ما به سستی های تدبیر شماست
از گرانیها، از این شش سال تأخیر شماست

مردم آرام ما از این تلاطم دلخورند
دلخوشان بازی برجام! مردم دلخورند

از معطل کردن کشور سر میز فریب
که نشد از آن بجز تحریم روزافزون نصیب

دم به دم از گفتگو با اجنبی دم میزنید
پس چرا در گفتگو با مردم خود الکنید؟

مردم ما از تکبر، از تورم شاکی اند
از لجوجان سیاست باز، مردم شاکی اند

نسل آدم تا قیامت، ایمن از قابیل نیست
با فریدونی که خود ضحاک شد تکلیف چیست؟

طعنه بر دست عدالت می زند قارون عصر
مردمان را خرد و کوچک دیده از بالای قصر

باز گردید آی... ای دلدادگان آمریکا
راه حل اینجا ست آری در همین ایران ما

وای بر آنان که دل دارند با دشمن گرو
حشر آمریکاپرستان با ترامپ و پومپئو!

هرکه خاک این وطن خرج قمار خویش کرد
باخت و یک عمر بدبختی نثار خویش کرد

جان مولا با ولی این عهد و پیمان مشکنید
این نمک خوردید صد بار، این نمکدان مشکنید

هرکه با خوبان خیانت کرد سیلی می خورد
فاسد اینجا بی برو برگرد سیلی میخورد

گردنه در گردنه این راه هم طی می شود
آخر هر فتنه ای اینجا نه دی می شود

با چراغ لاله ها اینک ره ما روشن است
راهیان صبح میدانند فردا روشن است

نوبه نو با هر شهیدی عهد ما تجدید شد
راه سبز ما به خون سرخشان تمدید شد

باز دل، چشم انتظاری را روایت می کند
صاحبی داریم ما، ما را هدایت می‌کند

جان هستی اوست باید بگذریم از جان خویش
تا ظهورش برنگردیم از سر پیمان خویش

?????

کانال رسمی آستان مقدس #حضرت_فاطمه_معصومه_سلام_الله_علیها

1574508944thumb_hammihan-20151055961993354831467184078.5546.jpg

مراقب فتنه های دشمن باشید -حزب الله راه را گم نمی کند!

ورود حضرت معصومه به قم ، ورودی انقلابی است درس بگیریم درس مقاومت و ایثار.
نیروهای انقلابی، ولایتی و حزب اللهی مراقب باشند، فتنه آنها همان «تردید» در تبعیت از رهبری است.

یادمان نرود که حزب‌الله یعنی کسی که در وقتش فریاد می‌زند، در وقتش سکوت می‌کند و در وقتش دست به مبارزه با اهل باطل می کند . فریاد تکبیرها را دارند . حزب الله همان کبوتر سرخ دل است و دلش همواره برای انقلابش می تپد.

15743150561434044167523.jpg

سیاست و سیاستمداری و تعقل و بینش جامعه اسلامی در برابر آن

یکى از تفاوت هاى عمده در بین سیاست هاى الهى و معمولى، همین است که سیاستمداران دنیاطلب، براى رسیدن به اهداف شخصى، از هیچ کارى، اِبا ندارند و بسیار مى شود که بر سر اصول انسانى و منافع جامعه، معامله مى کنند و اصول را زیر پا مى گذارند و حق و عدالت را نادیده مى گیرند، تا موقعیت سیاسى و اجتماعى خود را حفظ کنند، در حالى که سیاستمداران الهى، هرگز اهل چنین معامله هایى نبودند. آنها گاه، موقعیّت خویش را به خطر مى انداختند، به خاطر این که اصول، محفوظ بماند و حق و عدالت، ضایع نشود.
این مسأله، در زندگى پیغمبر اکرم و امیرمؤمنان على ـ صلوات الله علیهما ـ آشکار است. افراد زیادى را در تاریخ مى شناسیم که به سیاست على(علیه السلام) خرده مى گرفتند و خرده گیرى آنها نیز عمدتاً از همین جا سرچشمه مى گیرد. آنها، پیشنهاد مى کردند که مثلا على(علیه السلام) بیت المال را براى جلب نظر مخالفان، ناعادلانه تقسیم کند، یا این که حکومت شام را به دست معاویه بسپارد ، امّا این که معاویه با مردم چه مى کند و در جریان حکومت او، چه اصولى قربانى مى شود، براى آنها مطرح نبود! یا این که پیشنهاد عبدالرحمان بن عوف را در ماجراى شوراى شش نفره عمر، بپذیرد و یا به پیشنهادهاى طلحه و زبیر، براى واگذارى پُست هاى مهم کشور اسلام به آنها، تن در دهد.
این خرده گیران، به پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله وسلم) خرده مى گرفتند که مصلحت این است که افراد تهیدست و پابرهنه را از اطراف خود دور کند. آنها مى گفتند که هر چند، قلب آنها، مالامال از ایمان به خدا است، ولى مصلحت این است که ثروتمندان خودخواه را گرد خود جمع آورد و با نیروى آنها، بر دشمن بتازد، هر چند آنها، ایمان و تقواى درستى نداشته باشند.
اختلاف این دو دیدگاه (سیاست الهى و سیاست آلوده با هوا و هوس) و نیز اختلاف مصلحت با واقعیت، همیشه، عنوانِ خرده گیرى هاى گروهى از دنیاطلبان نسبت به انبیا و اولیاى الهى بوده است.
على(علیه السلام) در خطبه ای از نهج البلاغه خیلی کوتاه و پرمعنا، مسیر سیاست خود را به وضوح ترسیم مى کند و با صراحت مى گوید که من، از آن گروه سازشکار و صاحب مداهنه و مجامله نیستم که با مخالفانِ حق و عدالت، از درِ سازش درآیم; بلکه ابزار سیاست من، تقوا و فرار به سوى خدا و قدم برداشتن در مسیرى که او مشخّص ساخته و انجام تکلیفى که او براى ما تعیین کرده است، مى باشد.
وحال باید اندیشید که نهضت حسینی ترسی از نیزه و شمشیر و کشته شدن نداشته و ندارد ؛ نهضت حسینی تبلیغ و آگاه کردن مردم از فعالیت جبهۀ باطل و جاهل بود. نهضت حسینی جوان پرور بود زیرا علی اکبر (ع) وجوانان دیگر را در کنار خود داشت ؛چنانکه رهبر فقید انقلاب امام خمینی(ره) فرمود: با یک دست قرآن و با دستی دیگر سلاح برگیرند وازمملکت اسلامی خود آنچنان دفاع کنند که احدی جرأت تعدّی به آن را در سر نپروراند.

15742453111430597.jpg

ایثار با حفظ حجاب : آیا می دانی مقام شهید چیست؟

ایثار با حفظ حجاب : آیا می دانی مقام شهید چیست؟

ارزش مقام شهید و جایگاه او:
در روایات آمده است ،" شهید هفت ویژگی اعطایی از جانب خداوند دارد ، اولین قطره خونش ، موجب آمرزش گناهانش می گردد –بدنش معطّر به بهترین عطر ها می شود-سر دردامان حور العین می نهد- به لباسهای بهشتی آراسته می گردد- پرده ها کنار رفته – جایگاه خود را در بهشت مشاهده می کند- به وجه خدا نظاره می کند.(وسائل الشیعه ج1 ص10)
پیامبر (ص) از شخصی شنید که در دعا می گوید:" اسئلک خیرٌ ما تُسئل" پروردگارا ! بهترین نعمت ها را از تو می خواهم . فرمود: اگر این دعا مستجاب شود در راه خدا شهید می شوی. (مستدرک الوسائل ج2 ص243)
در روایت آمده است : بالاتر از هر نیکی کار نیکوتر است مگر شهادت که هر گاه شخصی شهید شود ، دیگر بالاتر از آن خیری متصّور نیست. (بحار ج74ص15)
در روز قیامت شهید مقام شفاعت دارد(بحار ج2 ص15) . از امام صادق(ع) روایت شده است : که فرمود در قیامت لغزشهای شهید حتّی به خودش نیز نشان داده نمی شود.
مجاهدان از درب مخصوص وارد بهشت می شوند(بحار ج97 ص8) وقبل از همه به بهشت می روند (همان ص11) و در بهشت جایگاه مخصوصی دارند(نورالثقلین ج2ص241)
تنها شهید است که حکم شهادت را چشیده و آرزو می کند که دوباره به دنیا بیاید و شهید شود (کنزالعمال ج4 ص290)
در قیامت شهید سلاح بدست با لباس رزم و بوی خوش به صحنه می آید و فرشتگان به او درود می فرستند. (بحارالانوارج97ص13)
همه امامان ما شهید شدند . بسیاری از رهروان و پیروان انبیاء نیز شهید شدند . بسیاری از انبیاء به شهادت رسیدند .در این باب امام علی(ع) می فرماید: قسن به خدایی که جان فرزند ابوطالب در دست اوست تحّمل هزار ضربه شمشیر در راه خدا آسان تر از مرگ در رختخواب است. (ر.ک. نهج البلاغه)

1573301569_-_-9.jpg

فرهنگ سازی در شبکه کوثرنت - یک پیشنهاد

بنام خدا
#کوثرنت_فرهنگ سازی
کوثرنت-فرهنگ سازی
تقدیم به معاونان فرهنگی
فضای مجازی و نقش فرهنگ سازی کوثرنت در این برهه زمانی در فضای مجازی چگونه مثمر ثمر خواهد بود!.
نخست اینکه ، فرهنگ سازی بصیرت و فطانت می خواهد . زیرا بصیرت بدون فطانت راه گشا نخواهد بود و فطانت بدون بصیرت گمراهی است.
جامعه شناسی اصل دوم در بر پایی فرهنگ سازی مؤثر در جامعه بشری است.
مدیریت صحیح ؛ برنامه ریزی دقیق موجی اعتبار در فرهنگ سازی است.
فرهنگ سازی با شعار بیگانه است . فرهنگ سازی ابتکارو خلاقیت را مقدمه کار خود می داند.
طلبه درس می خواند و مدرک می گیرد ولی یک سؤال همیشه بدون پاسخ می ماند؛آیا چند نفر از این طلاب با صرف بودجه فراوان و کسب سطوح عالی می توانند برای رفع مشگلات فرهنگی جامعه خودش و جوامع مختلف بشری فصل الخطاب باشند؟
چند نفر از طلاب با درجات علمی بالای خود توانسته اند به پرورشگاهها و یا زندانها ویا دیگر مجامع عمومی که معضلاتی را در درون خود نهفته دارند سری بزنند و دردها را درمان کنند وشعله ناتوانی و جهالت را با درمان دوا نمایند. (دردهای جامعه را باید درک کرد و فهمید تا آسیب پذیری جامعه کم شود واین وظیفه ما طلاب است)
کوثرنت وسیع است پر حجم است ولی چرا باید آنچه که از یک طلبه انتظار می رود در آن کمرنگ باشد. همه جوان ، همه اهل علم، چرا درنمایش پیامها وویدئو ها هم دیگر را نقد نمی کنند. چرا این فضا در حالیکه می تواند معلّمی باشد بر تصمیم گیری صحیح و عملکرد بدون غفلت وبدون سهل انگاری؛ در بیان مطالب مؤثر و مفید و اندیشه ساز ضعیف باشد.
جامعه از بدحجابی و بی حجابی و سبکهای نوظهور جامعه غربی درد می کشد و ناله می کند ، کوثرنت با نیروی بزرگ انسانی و تحصیل کرده باید فرهنگ ساز باشد – یهترین مکانها را انتخاب کند برای نشر فرهنگ اسلامی با جذابیت خاص خودش که حرم بانومعصومه سلام الله علیها بهترین مکان برای نشر فرهنگ اسلامی است.باید با مراجعین صحبت کرد باید برای این صحبت کردن فرهنگ سازی شود درد شناسی کرد – درمان یابی کرد قبل از ورود این زائر – به او بگوییم چرا به زیارت آمده – قصدش چیست – فکرش چیست – آیا این زیارت می تواند چاره سازبرایش باشد .کاری کنیم که خودش را بشناسد و خدایش را ببیند. این بهتراز ان چادری است که دم حرم به بی حجاب می دهند که سرش کند . کوثرنت باید با معرفی خود به زائر پاسخ دردهای دل بیمارافراد یک خانواده را درمان کند – عشق ایجاد کند بین زائر و خداوند– او را از سرپیچی و نافرمانی به خالقش با شیوه روانشناسی و روان درمانی باز دارد.
کوثرنت فرهنگ سازی کند برای میلونها نابینا و کرولال – این گروه هم اگر بیراهه روند مسئولیتش به گردن طلاب است. کوثرنت! درد ها را درمان کن. کوثرنت! مطالب ویژه را از وبلگها انتخاب کن و آنرا در فضاهای گوناگون مجازی با تکنیکهای خاصی و بسیار جذاب به نمایش بگذار. در حوزه انیمیشن کارکن .کوثرنت! چاره ساز باش. روزمره گی بدرد تو نمی خورد.
کوثرنت باید در خانواده ورود پیداکند. کسب و کار و یافتن کار مناسب برای افراد خانواده از بهترین وظایف کوثرنت است .کوثرنت خانواده را از نظر ایمان و اخلاق و نوع گرایشها باید به سمت بهترین شیوه های اسلامی هدایت کند.
مردم باید بدانند اگر دچار مشگل شدند کوثرنت جوابگوست . اگر جوان می خواهد ازدواج کند کوثرنت تا پایان زندگی همراه اوست . اگر جوان می خواهد فرزند آوری داشته باشد کوثرنت تا تربیت فرزند همراه اوست.
رازهای موفقیت در زندگی و سبک زندگی در کوثرنت در میان مطالب آموزنده آن است . اگر با فرزند و یا نوجوان خود مشگل داری ، کوثرنت یک نسخه طلائی دارد ؛ کوثرنت هم پیشگیری می کند و هم درمان . کوثرنت خلا ها را پیدا می کند وبا رفع آن ملت و امتی یکپارچه می تواند تربیت نماید. جذاب عمل کنیم – از مبتکران فضای مجازی و از طرحهای مفید آن استفاده کنیم تا سایتهای گمراه کننده مشتری نداشته باشد . بجوشیم و چشمه های نو روان سازیم.
خواهشمندم نظرمرا به عنوان یک طلبه فرهنگی که مدت بسیاری با حوزه ها همکاری داشته است بپذیرید و به بهترین روش و سازننده ترین طریق ممکن که روند ما را به سوی ظهور مهدی عجل الله تعالی فرجه شریف تسریع نماید ؛ اقدام نمایید تا بن بستها با عمل نه با حرف برطرف گردد و ملت انقلابی ایران در سایه صلح و صفا جشن پیروزی مبارزه با اندیشه های باطلِ تزریق شده جهان غرب بر پرده های جهانی به نمایش گذارند.
.والسلام علی من اتبع الهدی

1573039436images_24_.jpg

چرا مرگ بر آمریکا؟ منتظران ظهور این کلام را با صدای بلند بگویند!

#مرگ_بر_آمریکا
چرا مرگ بر آمریکا؟
1400 سال است که خداوند در قرآن می فرماید: لعنةالله علی القوم الظالمین
1400 سال است که احادیث و روایات شیعه سردمداران کفار و مشرکین ظالم را لعن می کنند.
ما چهل سال است که مرگ بر ظالم می گوییم آنهم با وحدت و یکرنگی - پس خیلی کم این صدا را بلند کرده ایم - 1400 سال عقب هستیم.

1572862727download_21_.jpg

فرا رسیدن ماه ربیع الاول بر مسلمین منتظر مبارک

ربیع الاول ماه ولایت و امامت - ماه دعا و نوید برای ظهور امام زمان (ع)انشالله- ماه خشنودی فاطمه زهرا (س)در شناخت فرزندانش از حسن تا مهدی علیهم السلام -در قدر شناسی مردم ازتوفیق همراهی با اولیایی الهی -

1572366081photos2-rabi2-alawwal11.jpg

دعایی بسیار شریف

دعایی بسیار شریف
دعای شریف اهل البیت المعمور که حضرت امام در کتاب چهل حدیث خود بر آن تأکید دارند و علما و بزرگان نیز بر آن تاکید دارند:

یَا مَنْ‏ أَظْهَرَ الْجَمِیلَ‏ وَ سَتَرَ الْقَبِیحَ‏ یَا مَنْ لَمْ یُؤَاخِذْ بِالْجَرِیرَةِ

وَ لَمْ یَهْتِکِ السِّتْرَ یَا عَظِیمَ الْعَفْوِ یَا حَسَنَ التَّجَاوُزِ یَا وَاسِعَ الْمَغْفِرَةِ

یَا بَاسِطَ الْیَدَیْنِ بِالرَّحْمَةِ یَا صَاحِبَ کُلِّ نَجْوَى وَ یَا مُنْتَهَى کُلِّ شَکْوَى

یَا مُقِیلَ الْعَثَرَاتِ‏ یَا کَرِیمَ الصَّفْحِ یَا عَظِیمَ الْمَنِّ یَا مُبْتَدِئاً بِالنِّعَمِ

قَبْلَ اسْتِحْقَاقِهَا یَا رَبَّنَا وَ یَا سَیِّدَنَا وَ یَا مَوْلَانَا وَ یَا غَایَةَ رَغْبَتِنَا

أَسْأَلُکَ یَا اللَّهُ أَنْ لَا تُشَوِّهَ خَلْقِی بالنَّار



نقل روایتی از پیامبر اسلام در باره این دعا:

علامه مجلسی(رضی الله عنه ) نقل میکند که عمر بن شعیب میگوید جدم از پیامبر بزرگوار اسلام شنید که روزی حضرت جبرائیل(ع) بر من نازل شد در حالیکه شادمان و خندان بود بر من سلام کرد من نیز جواب سلام او را دادم و گفتم علیکم السلام یا جبرائیل. جبرائیل(ع) عرض کرد همانا خداوند عزوجل هدیه ای برای تو فرستاده و آن کلماتی از گنجهای بهشت است که خداوند به تو کرامت فرموده است. گفتم آن کلمات چیستند؟ گفت: آن کلمات اینها هستند .حفظ شود در قنوت خوانده شود برای رفع گرفتاریها.

1572261201download_1_.png

راه عبادت و اطاعت را اشتباه نروید!

#آخر_ماه_صفر
السلام علیکم یا صاحب الزمان - تسلیت -
به اشارات فضای مجازی در رابطه به اخر ماه صفر که جعلی هستند توجه نکنید . انس با اهل بیت را همیشه در وجود خود محکم دارید و از ان تجاوز نکنید که بار گناه افزوده خواهد شد. فقط به ادعیه ماثوره که از ائمه رسیده توجه و عمل نمایید ودنبال خرافات و سوء استفاده دشمنان اسلام بخصوص یهودیت و وهابیت در فضای مجازی نباشیم بخصوص بعد از پایان صفر و عزاداری محسنین که در فضای مجازی است و عید الزهراء که همه اینها وحدت مسلمین را بر هم می زند توجه نفرمایید . ما در اربعین وحدت خود را به جهان نشان دادیم پس دنبال این موضوعات نباشیم که علماء ما در مورد آن سفارش به عدم اطاعت از این گفتمان باطل دارد .

15718971303.jpg

دلت همیشه با اهل بیت باشد تا رنگ سعادت خودش را نشان دهد

باید در این دنیا دلت با حسین باشد تا صدایت کنند. اگر هم صدایت نکردند و رهسپار جهنم شدی ، ناامید نشو! ممکن است نگهبان جهنم به خاطر آن که بر پیشانی ات نوشته شده «زائر حسین» راهت ندهد به جهنم! اثر این مهر را که بر وجهه ات خورده از بین مبر! بگذار برای فردای قیامت بماند.

1571416973_-_-_-_-13.jpg

شرح زیارت اربعین

#اربعین_داغ_حرم_به_دلم_نگذاری
گریه امانم را بریده چرا جا مانده ام - عاشق پیاده روی حسینی هستم -چرا جا ماندم؟ ناتوانی جسمی - اجازه ندادن همسر- حاضرم مرا تا آن ور مرز ببرند و رها کنند هر وقت نتوانستم بر می گردم - اما شما که می روید به یاد همه باشید بخصوص به یاد جا مانده ها تا مُهر ظهور اقا را از پدر بزرگوارش نگرفته اید بر نگردید.

شرح زیارت اربعین

نوع مستند : کتاب
کلید واژه : ده فراز- سلام توصیفی-, صلابت خانوادگی شهادت+, قاتلان, اربعین تجدید بیعت

چکیده :
بعد از تارو مال شدن خوارج در نهروان و خارج شدنشان از صحنۀ حیات و زندگی؛ به علی ابن ابیطالب علیه السلام عرض شد ؛ این مقدّس های خشک از بین رفتند.ایشان فرمودند: اینها نطفه هایی هستند در پشت مردان و قرار گاه زنان ، هر گاه مقداری از اینها از بین بروند عدّه ای دیگر ظهور می کنند تا اینکه سرانجام کار ، سارقان مسّلح و رهزنان غارتگر خواهند شد.
شهادت مظلومانه شهید کربلا و یارانش حماسه ای در طول تاریخ بوجود آورد که تا قیامت جاودانه وباقی است . این شهادت شکننده ، ترسها و رعبها از اقدام و قیام بر ضدّ ستم است . این شهادت و اسارت اهل بیت(ع) پیامِ بیداریِ روحِ مبارزه درطی زمان و در بین مردم است.این شهادت و اسارت زنده نگه داشتن ارزشهای نوین عاشورایی و حسینی دراربعین هرسال است ؛

1570709096_.pdf

1 3 4 5 6